آیا باید منتظر ملاقات با جلوه های DX12 در بازی Rise of the Tomb Raider باشیم؟

0

آیا باید منتظر ملاقات با جلوه های DX12 در بازی Rise of the Tomb Raider باشیم؟

به نظر می رسد که استفاده از ویژگی های نوین موجود در واسط Direct X 12 در امر طراحی بخش گرافیکی بازی های کامپیوتری جدید ، در آینده ای نزدیک به امری اجتناب ناپذیر در فرآیند ساخت بازی های کامپیوتری تبدیل خواهد شد و بر همین اساس بسیاری از علاقمندان دنیای بازی های کامپیوتری از هم اکنون کنجکاو دانستن ویژگی های اصلی این قابلیت و ملاقات با جلوه های دیداری مبتنی بر این واسط جدید هستند. بر اساس اطلاعات موجود، نزدیک ترین اثر حاضر در دنیای بازی های کامپیوتری برای ملاقات که از ساختار AAA برخوردار بوده و می توان شاهد وجود جلوه های گرافیکی مبتنی بر واسط Direct X 12 در بخش دیداری آن بود بازی Deus EX : Mankind Divided است که در فصل تابستان به مهمانی گیمر ها خواهد آمد. اما شاید بتوان پیش از این بازی نیز جلوه های گرافیکی مبتنی بر واسط Direct X 12 را در قالب سایر آثار عرضه شده به بازار که از ساختار AAA بهره می برند تجربه کرد. آثاری که یکی از در دسترس ترین آن ها می تواند نسخه ی PC از بازی Rise of the Tomb Raider باشد.

 هنوز مدت زمان زیادی از انتشار نسخه ی PC بازی Rise of the Tomb Raider به بازار نمی گذرد و شاید برخی از علاقمندان این نسخه هنوز نتوانسته باشند تجربه ی خود از بازی Rise of the Tomb Raider را به شکل کامل به پایان برسانند. در واقع به نظر می رسد که علاقمندان تازه ترین نسخه از سری بازی های مهاجم مقبره بر روی پلتفرم PC بهتر است هیچ عجله ای برای به پایان رساندن این بازی نداشته باشند. چرا که این احتمال وجود دارد تا نسخه ی PC بازی Rise of the Tomb Raider این قابلیت را داشته باشد که از جلوه های گرافیکی مبتنی بر واسط Direct X 12 در بخش دیداری خود استفاده نماید. دلیل اصلی این امر را هم می توان یافتن یک فایل مبتنی بر Direct X 12 با نام GFSDK_SSAO_D3D12.win64.dll دانست که در واقع توسط یکی از دارندگان نسخه ی PC این بازی کشف شده است. فایلی که نام آن همه چیز را روشن می کند و همان گونه که از مشخصات آن بر می آید به یکی از تکنیک های گرافیکی بازی Rise of the Tomb Raider مربوط می شود که مبتنی بر بهره گیری از قابلیت های موجود در میان افزار Game Works شرکت انویدیا است. البته باید به این نکته اشاره کرد که فایل مذکور در نسخه ی اصلی بازی Rise of the Tomb Raider وجود نداشت و پس از ارائه ی پچ جدید این بازی شاهد اضافه شدن آن به لیست فایل های اجرایی این اثر هستیم. همان گونه که در مطالب پیشین خود نیز به آن اشاره کرده بودیم ، ظرف روز های اخیر پچ جدیدی برای بازی Rise of the Tomb Raider عرضه شده است که دلیل اصلی انتشار آن بهبود برخی جنبه های دیداری این بازی در کنار رفع مشهود ترین اشکال های فنی موجود در این اثر بوده است. حال به نظر می رسد که این پچ جدید در کنار بهبود برخی اشکالات موجود در بازی Rise of the Tomb Raider و افزودن ویژگی های تازه ای به این بازی، زمینه را برای بهره گیری این اثر از برخی ویژگی های گرافیکی مبتنی بر واسط Direct X 12 نیز فراهم آورده است.

 lara

همان گونه که در تصویر بالا هم کاملاً مشهود به نظر می رسد پس از نصب پچ مذکور گزینه ای کاملاً جدید با نام Enable Direct X 12 به اجرا کننده یا لانچر بازی Rise of the Tomb Raider افزوده شده است که البته در حال حاضر هیچ کاربرد خاصی ندارد. اما وجود گزینه ی مذکور در بازی این احتمال را امکان پذیر می سازد که با عرضه شدن پچ های بعدی بازی Rise of the Tomb Raider علاقه مندان این بازی بتوانند شاهد فعال شدن کامل این گزینه و بهره گیری ساختار دیداری و فنی بازی Rise of the Tomb Raider از ویژگی های گرافیکی مبتنی بر واسط Direct X 12 باشند. البته این امر هنوز در حد احتمال مطرح است و این که آیا احتمال مذکور به شکل صد در صد امکان تحقق را خواهد یافت یا خیر هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد. البته با توجه به شواهد موجود علاقه مندان بازی Rise of the Tomb Raider می توانند نسبت به تحقق یافتن این امر امیدوار باشند. در واقع اگر قرار باشد که بازی Rise of the Tomb Raider از جنبه های گرافیکی مبتنی بر واسط Direct X 12 برخوردار گردد این امر به احتمال فراوان در قالب پچ های آتی بازی Rise of the Tomb Raider امکان پذیر خواهد شد. پچ هایی که استودیو Nixxees (استودیویی هلندی و وابسته به شرکت اسکویر انیکس که فعالیت های اصلی اعضای آن بر پورت کردن عناوین این شرکت بر روی پلتفرم PC تمرکز یافته است) وجود آن ها را پیش از این تایید کرده بود. سوای این امر شایعاتی نیز وجود دارد که در پچ های بعدی بازی Rise of the Tomb Raider احتمالاً شاهد افزوده شدن تکنیک های گرافیکی بیشتری به ساختار دیداری این اثر خواهیم بود. تکنیک هایی که به نظر می رسد بخش عمده ای از آن ها را تکنیک های انحصاری انویدیا تشکیل خواهد داد. به عنوان مثال هم اکنون از امکان بهره گیری احتمالی بازی Rise of the Tomb Raider از تکنیک گرافیکی TXAA سخن به میان آمده است و گفته می شود که شاید در پچ های بعدی این بازی امکان بهره گیری از قابلیت مذکور در بخش تنظیمات گرافیکی این اثر مهیا باشد. البته علاوه بر این قابلیت از احتمال وجود تکنیک گرافیکی VXAO نیز سخن به میان آمده است. امری که می تواند موجب بهینه تر شدن ساختار گرافیکی بازی Rise of the Tomb Raider گردد. گفتنی است که هم اکنون بازی Rise of the Tomb Raider از تکنیک های گرافیکی SMAA ، FXAA و SSAA در ساختار گرافیکی و در بخش بهبود کیفیت مدل های خود استفاده می نماید که تمامی آن ها تکنیک های گرافیکی منحصر به انویدیا محسوب می شوند. به هر حال به نظر می رسد که علاقمندان نسخه ی PC بازی Rise of the Tomb Raider می توانند این امید را داشته باشند که در پچ های بعدی ارائه شده برای این اثر تغییرات فراوان تر و تاثیر گذار تری را در بخش فنی این بازی نظاره گر باشند.

google

facebook

insta

twitter

telegram

 

گیگر:

لینک مطلب

پاسخ دهید