Tuesday 24 January 2017

بک لینک شاپ

کد خبر : 108553
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 سپتامبر 2016 - 17:50
0 views بازدید

آیا کم رنگ شدن تحریم ها، باعث رفتن چینی ها می شود؟ (بخش دوم)

در مطالب قبلی به این مسئله پرداختیم که آیا با کمرنگ شدن تحریم ها، چینی ها از بازار ایران می روند؟ برای همین به روند فعالیت چینی ها در قبل از تحریم و زمان تحریم پرداختیم و ترفندهای آن ها را برای جذب بازار بیشتر ایران معرفی کردیم. این روزها با حضور قوی تر برندهای چون پژو، سیتروئن، هیوندای، کیا، رنو و… در بازار ایران […]

در مطالب قبلی به این مسئله پرداختیم که آیا با کمرنگ شدن تحریم ها، چینی ها از بازار ایران می روند؟ برای همین به روند فعالیت چینی ها در قبل از تحریم و زمان تحریم پرداختیم و ترفندهای آن ها را برای جذب بازار بیشتر ایران معرفی کردیم.

این روزها با حضور قوی تر برندهای چون پژو، سیتروئن، هیوندای، کیا، رنو و… در بازار ایران و مشارکت آن ها با خودروسازان داخلی، احساس می شود که شاید در آینده نزدیک بازار خودروهای چینی کمرنگ شود و بیشتر خریداران مانند قبل به سراغ خودروهایی با برند اصیل بروند. ولی با نگاهی ساده می توان دید که این روزها چینی ها به سبک خاصی مشتریان بیشتری را جذب می کنند و گاهی نسبت به خودروهای اصیل بیشتر دیده می شوند. بدیهی است که کمپانی های چینی قصد ندارند بزرگترین بازار خودروهای صادراتی را از دست دهند و هر روز برای فروش بیشتر در ایران برنامه ریزی می کنند.

حال در این بخش به معرفی برخی روش های جدید کمپانی های چینی برای جذب بیشتر مشتری در بازار ایران می پردازیم و دلایل آن را ذکر می کنیم.

۱- چری چه ترفندی را پیش گرفته است؟

واقعیت آن است که هیچ خودروی چینی در روزها اول کیفیت لازم را نداشت و بدیهی است که چری هم از این مسئله مستثنی نبود. ولی به تازگی رویکرد جدیدی از این برند چینی در بازار ایران می بینیم. گرایشی که بیشتر به خاطر تغییر مسیر چری در بازار ایران هم دیده می شود. بیش از یکسال است که مدیران خودرو به عنوان شریک تجاری چری در ایران، محصولات متنوعی را به بازار می آورد و تا حد زیادی توانسته نظر مشتریان ایرانی را جلب کند.

به گفته مدیران این شرکت ایرانی- چینی، حضور برندهای مطرح برایشان تهدید به حساب نمی آید. زیرا برنامه های این شرکت کاملا تدوین شده است و مشتریان بیشتری را جذب می کند. چری ادعا می کند که تغییر در بحث طراحی، ایمنی و کیفیت باعث شده تا مشتریانش بیشتر شود و بدیهی است که با آمدن خودروهایی چون پژو ۲۰۰۸ و… بازار محصولاتش در ایران خراب نمی شود. همچنین به خاطر سبک طراحی جدید توانسته نظر بسیاری از مشتریان را جلب کند و برای خودرویی چون تیگو۵ در یک سال آمار فروش چند هزار دستگاهی را ثبت کند. ایمنی هم مسئله ای حیاتی است که یکی از مهم ترین تغییرات محصولات کمپانی چری محسوب می شود و به گفته خودشان سطح بالایی دارد.

همچنین وقتی با مالکین خودروهای جدید چری در ایران صحبت می کنید، سطح رضایت به مراتب بیشتری نسبت به قبل دارند. هدفگیری این روزهای مدیران خودرو هم، به سمت بخش های خلوت یا خالی بازار است. به عنوان مثال وقتی چری آریزو۵ به بازار ایران معرفی می شود، در بخش قیمتی قرار می گیرد که هیچ خودروی رقیبی، آن سطح از امکانات، طراحی و… را ارائه نمی دهد. یا وقتی MVM X33S قیمت گذاری می شود، دقیقا در قسمتی از بازار ایران قرار می گیرد که کمتر خودروی کراس اووری با آن ظاهر و امکانات به فروش می رسد.

۲- لیفان با چه برنامه ای پیش می رود؟

lifan820 vs kia optima2010-6

سابقه خودروهای لیفان در بازار ایران، آنچنان هیجان انگیز نبود. ۵۲۰ و ۶۲۰ را نمی توان خودرویی ایده آل در کنار رقبا معرفی کرد. X60 هم که فروش خوبی را برای کرمان موتور ثبت کرد، آنچنان خودروهای تمام عیاری در رده قیمتی خود نبود. ولی می توان گفت، بیش از یک سال است که کرمان موتور و لیفان برنامه ای متفاوت برای بازار ایران دارند و معرفی محصولات جدیدشان نشان از این تغییرات اصلی است. همچنین سطح کیفیت، مهندسی، طراحی و امکانات محصولات لیفان رو به افزایش است و شاهد هستیم که در کنار تنوع محصول برای بازار ایران، سبکی جدید را معرفی می کنند.

به عنوان مثال لیفان X50 به عنوان اولین خودروی هاچبک کراس به بازار ایران آورد و به خاطر سبک طراحی خاص، نظر بسیاری را به سمت خود کشاند. لیفان ۸۲۰ هم که طراحی خوب و مشخصات قابل قبولی دارد، این روزها نظر مشتریان به نسبت زیادی را جلب کرده است و تا حدی توانسته فناوری و رویکرد جدید لیفان را به بازار ایران اثبات کند. ورود لیفان X60 اتوماتیک به بازار هم آخرین فعالیت لیفان برای بازار ایران است و نوع عرضه و قیمت گذاری آن، نشان تصاحب کرمان موتور و لیفان در بازار کراس اوورهای کمتر از ۶۰ میلیون تومان است. برخی خبرها حاکی از آن است که لیفان تنوع محصولات بیشتری را به بازار ایران ارائه می کند تا با این کار مشتریان راضی خود را حفظ کند.

۳- جک همیشه با غافل گیری در بازار ظاهر می شود

jac s2 in iran-2

کمپانی جک چین که این روزها طرفداران زیادی را در بازار دارد، با معرفی هر محصول خود، جذب مشتری بالایی را برای کرمان موتور کرده است و به خاطر برخی ویژگی ها همیشه محبوب ظاهر شده است. حتی جک J3 هم به عنوان یک خودروی محبوب بین مالکین باقی مانده است. معرفی J5، S5 و حال S5 اتوماتیک همیشه با رضایت حداکثری مشتریان همراه بوده است و همیشه امکانات جدیدی را در رده قیمتی خود به مالکین ارائه داده اند. به عنوان مثال جک J5 اتوماتیک در زمان خود امکانات خوبی را با توجه به اتوماتیک بودن داشت و قیمت آن تا حد زیادی وسوسه انگیز بود.

جک S5 دنده ای هم به خاطر سبک طراحی، کیفیت متریال و فناوری توربو توانست نظر تعداد زیادی از مشتریان را جلب کند در دوره ای به عنوان پرفروش ترین کراس اوور چینی در بازار ایران شناخته شود. از طرفی با آمدن نسخه اتوماتیک، علاوه بر آن امکانات قبلی، مشتریان با پول به نسبت معقول می توانند امکاناتی نظیر سیستم تهویه دوکاناله، سنسور پارک جلو، دوربین عقب، حافظه صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو، ترمز پارک برقی و… را در خودرویی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان داشته باشند. همچنین به زودی شرکت کرمان موتور جک S2 را هم وارد بازار ایران می کند که احتمالا به خاطر نوع قیمت گذاری، طراحی و امکانات می تواند مشتریان زیادی را جذب این شرکت و برند کند.

۴- چانگان با برنامه ی تولید گسترده

changan-eado-xt-1

چانگان که روزی با خودروهای وارداتی به بازار ایران آمد، نتوانست با توجه به نوع قیمت گذاری مشتریان آنچنان زیادی را جلب کند. ولی امسال شاهد بودیم که این کمپانی چینی در بخش به نسبت وسیعی از سایت سایپا کاشان، خط تولید مجهزی را راه اندازی کرد تا در اولین قدم، CS35 را به صورت مونتاژ داخل وارد بازار ایران کند. این کار باعث شد تا خودرویی غیر منطقی در خرید، به خاطر کاهش قیمت عرضه، این روزها به عنوان یکی از بهترین گزینه های چینی در رده ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان شناخته شود. با توجه به سطح امکانات، کیفیت و مشخصات فنی و ایمنی می توان پیش بینی کرد که محصولات آتی چانگان هم در بازار ایران مانند CS35 پرقدرت تر از گذشته ظاهر شوند و بتوانند مشتریان خوبی را به سمت سایپا بکشانند. البته که این فرایند نیاز به زمان یکی دوساله دارد تا مشتریان رضایت خود را نسبت به این خودروها حفظ کنند و از دست ندهند.

با نگاهی کلی می توان فهمید که کمپانی های چینی به این زودی ها قصد رفتن از بازار ایران را ندارند و با تطبیق بیشتر با سلیقه مردم ایران و معرفی ویژگی های جدید، قصد افزایش سهم بازار را دارند. همچنین در این شرایط حاضر حضور برندهایی چون BYD، سایک و… در بازار خودروی ایران هستیم که به نسبت سابقه قوی در بازار چین دارند و شرایط پسا تحریم را بهترین فرصت برای قدرت نمایی در برابر برندهای اصیل در ایران می بینند.
حسین دلاور- روزنامه دنیای خودرو

آیا کم رنگ شدن تحریم ها، باعث رفتن چینی ها می شود؟ (بخش اول)

 

 

 

 

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی سایت کارنت (https://telegram.me/carnet_ir ) بپیوندید. کافیست عبارت “carnet_ir” را در نرم افزار تلگرام جست وجو و “join” را لمس نمایید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 42
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات