آینده رنو در ایران

0

آقای کارلوس گون مدیرعامل گروه خودرو سازی رنو-نیسان با کنایه به هموطن خودروساز خود یعنی پژو در یک نشست بیان داشت: ما مجبور نیستیم برای  بازگشت توافق نامه امضا کنیم زیرا هرگز از ایران خارج نشده بودیم. این سخنان اگر چه بسیار مشتاقانه برای حضور جدی و قدرتمند رنو در ایران است از سوی دیگر نمایانگر تلاش رنو برای سر و سامان دادن به وضعیت حضور خود در ایران است. همانطور که میدانید هم اکنون رنو به شکل جزایر دور از هم در ایران حضور دارد، از یکسو نگین خودرو به واردات خودروهای ساخته شده رنو میپردازد، از سوی دیگر ایران خودرو و سایپا L90 را تولید میکنند، از سوی دیگر رنو کپچر توسط نگین خودرو وارد میشود و نهایتا از سوی دیگر ایران خودرو داعیه تولید کپچر را دارد. این به هم ریختگی موجب شده تا متولی اصلی برند رنو در ایران مشخص نباشد و خود این امر یکی از ضربات وارده به این برند در ایران به شمار میرود. اما در موردی مشابه کمپانی هوشمند هیوندای با اقدامی سنجیده نماینده خود در ایران را مشخص کرد و به نوعی با شفافیت کامل نشان داد که ارزش نام هیوندای برایش از هر چیزی بالاتر است. هیوندای در اقدامی سنجیده همکاری خود با کرمان موتور را قطع کرد و شرکت آسان موتور را به عنوان تنها نماینده خود در ایران معرفی نمود.

Logan

آنچه که تا به امروز از برند رنو در ایران تولید شده به جز هاچبک موفق و دوست داشتنی رنو۵، خودروهایی هستند که بیشتر داچیا هستند تا رنو. بعید میدانم در بازار آمریکا شما L90  را ببینید. (البته همین ال ۹۰ را اگر در مناطق آزاد مثل قشم ببینید، از ظاهر آن متعجب خواهید شد)

حال پس از برداشته شدن تحریمها مدیر عامل رنو در نمایشگاه خودروی دیترویت ابراز علاقه کرده بود که آماده گسترش تولید در ایران است. اما مشخص نیست منظور وی از افزایش تولید، کدام خودرو ها هستند. همان L90 قدیمی و ساندرو؟ یا رنو فلوئنس در ایران تولید خواهد شد؟

ولی آنچه که مشخص است این است که رنو باید تکلیف بازار را مشخص و سپس به این سوال مهم پاسخ دهد: نماینده رنو در ایران کیست؟

گیگر:

لینک مطلب

پاسخ دهید