اختراع یک موتور جدید با توربو ۲ مرحله‌ای توسط GM!

0

توسط سازمان USPTO در تاریخ May 19، ۲۰۱۶، جزئیات یک موتور با توربو شارژر دو مرحله ای که در آن توربین کم فشار و توربین فشار بالا در یک سری مرتب شده اند به ثبت رسیده است. این موتور ثبت شده توسط GM این اجازه را می‌دهد که در فشار‌های کم و زیاد، توربو بهترین عملکرد را داشته باشد.

با توجه به اطلاعات ثبت شده، در توربو شارژر دو مرحله معمولی هر دو توربین به طور همزمان در اواسط سرعت موتور عمل می‌کنند، در حالی که در سرعت موتور بالا، تنها توربین کم فشار عمل می کند. این مسئله به‌وسیله جنرال‌موتورز برطرف شده و هر دو توربو برای عملکرد بهتر مجبورند با هم سازش کنند. توربو با فشار بالا به منیفولد اگزوز از طریق مجرای ورودی با فشار بالا مرتبط شده و توربو با فشار کم به توربو با فشار بالا از طریق یک مجرای ورودی کم فشار، وصل شده است.

این سیستم در واقع عملکرد ساده‌ای دارد. نوع طراحی این موتور به‌شکلی است که بهترین عملکرد دینامیکی را از سیال می‌گیرد. به این ترتیب حداکثر آنتالپی در دسترس خواهد بود که در حالت کم فشار قدرت کامل و در حالت فشار بالا حداکثر گشتاور را خواهیم داشت.

گیگر:

لینک مطلب

پاسخ دهید