Wednesday 18 January 2017

بک لینک شاپ

کد خبر : 59875
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 می 2016 - 5:06
0 views بازدید

از مغز خود محافظت کنید

مصرف مواد غذایی ناسالم و داشتن عادت‌های غذایی، جسمی و روانی بد، به مرور زمان منجر به آسیب رسیدن به بخش‌هایی از مغز می‌شوند. این روند چنان کند و خاموش پیش می‌رود که در روند معمول زندگی، کمتر متوجه آن می‌شویم، اما اثرات آن بر زندگی ما، مخرب و متاسفانه پایدار هستند. برای پیشگیری از این آسیب‌ها و روشن کردن مسیر در جهتی مثبت و […]


مصرف مواد غذایی ناسالم و داشتن عادت‌های غذایی، جسمی و روانی بد، به مرور زمان منجر به آسیب رسیدن به بخش‌هایی از مغز می‌شوند. این روند چنان کند و خاموش پیش می‌رود که در روند معمول زندگی، کمتر متوجه آن می‌شویم، اما اثرات آن بر زندگی ما، مخرب و متاسفانه پایدار هستند.

برای پیشگیری از این آسیب‌ها و روشن کردن مسیر در جهتی مثبت و موثر برای بهبود سلامت و عملکرد مغز، تکنیک‌ها و روش‌های بسیاری از جانب متخصصین پیشنهاد شده است. در این مقاله کوتاه، به سه نکته موثر اشاره شده که شما را به مطالعه آنها توصیه می‌کنیم.

هفت ساعت خواب در شبانه روز

eat-sleep

بدن ما در طول یک شبانه روز به طور متوسط به هفت ساعت خواب نیاز دارد. توجه داشته باشید که خواب بیش از حد می‌تواند به اندازه کم‌خوابی به بدن و مغز ما صدمه بزند.

محققان در بوستون، در تحقیقی ۲۰ ساله بر روی ۱۵ هزار نفر، دریافتند خوابیدن دو ساعت بیشتر یا کمتر از ۷ ساعت در شبانه روز، عمر مغز را تا دو سال کاهش می‌دهد. این نتیجه با کمک تست‌های حافظه از افراد مورد مطالعه انجام شده است. نتایج این تحقیق نشان داد عمر مغز افرادی که طبق عادت بیش از دو ساعت فراتر از زمان متوسط خواب، استراحت می‌کردند، تا دو سال کمتر از سایر افراد بوده است.

غرغره کردن لیموناد

eat-sleep1

نتایج یک تحقیق نشان داده است مایعات شیرین به مغز ما در تصمیم‌گیری‌ها انرژی مضاعف می‌دهد. اما در مقابل، باید اشاره کنیم که شما مجبور نیستید به منظور بهبود فرآیند تصمیم‌گیری، مصرف انواع شربت را به عادت تبدیل کنید. تحقیقاتی در دانشگاه جورجیا نشان داده است دانش‌آموزانی که در دوره امتحانات، مایعات شیرینی همچون لیموناد را نوشیده بودند، نتایج بهتری در امتحانات گرفته‌اند. پروفسور لئونارد مارتین، از محققین این پروژه معتقد است که شکر موجود در این مایعات به افزایش انرژی و توان ذهنی کمک می‌کند. البته این تاثیر تنها با غرغره کردن این مایعات نیز حاصل می‌شود و نیازی به قورت دادن این حجم از شکر نیست.

مصرف کمتر کره و چربی‌های مشابه

eat-sleep2

چربی‌هایی مانند روغن باقیمانده در پاپ‌کرن و چربی موجود در شکلات ریخته شده روی پیراشکی یا دونات، مشابه هستند. این نوع چربی، حاوی مقادیر زیادی کلسترول بد (LDL) و مواد شیمیایی مخرب برای مغز است. نتایج تحقیقی در دانشگاه مینه‌سوتا ثابت کرده است که این نوع چربی، به طور مشخص جایگزین توده‌های پروتئین در مغز شده و از عوامل بروز بیماری آلزایمر است.

نکات و تکنیک‌های فوق به طور مشخص خواب کافی، اثرات مایعات شیرین و کاهش مصرف چربی‌های غیرمفید را برای بهبود عملکرد و عمر مغز توصیه می‌کند. توجه داشته باشید که سلامت مغز، در نهایت به سلامت بدن و افزایش عمر افراد کمک شایانی می‌کند.


لاغری و کاهش وزن



منبع

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 38
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات