این‌ها را بخورید تا آهن بیشتری جذب کنید!

0

بیش از 90 درصد کم‌خونی‌ها مرتبط با فقر آهن خون است.

وی با اشاره به مواد غذایی که باعث کاهش کم خونی در بدن می‌شود افزود: گوشت قرمز، مغزها مانند مغز پسته، بادام، گردو و غلات کامل مثل نان سبوس‌دار از جمله مواد غذایی هستند که در کاهش کم‌خونی مؤثرند.

دکتر صفوی در ادامه افزود: البته با توجه به اینکه ویتامین C ، جذب آهن را بالا می‌برد، به افراد کم‌خونی توصیه می‌شود به طور مثال به همراه غذا یک لیوان آب پرتقال می کنند.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: سال 1384 اجباری شدن طرح کشوری با افزودن آهن و اسید فولیک به آرد نان کم خونی‌های فقر آهن از 40 درصد به زیر 10 درصد رسیده است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی و مدیرعامل شهرک صنعتی سلامتی اصفهان در پایان در رابطه با شیوع کم‌خونی گفت: اغلب خانم‌های باردار و شیرده و دختران نوجوان به دلیل مسائل فیزیولوژیک ماهانه و نوزادان و کودکان بیشتر از دیگر افشار جامعه دچار کم‌خونی می‌شوند./ ق د

انتهای پیام/

لینک مطلب

پاسخ دهید