این مواد غذایی شما را بیدار نگه می دارد

0

افراد برای بیدار ماندن در شب نیاز به مراقبت هایی غذایی ویژه ای در طول روز دارند.

وی تصریح کرد: فیبر موجود در کربوهیدرات ها مثل موز که دارای پتاسیم، ویتامین C و B می باشد برای تامین این انرژی موثر است. 

این متخصص تغذیه در ادامه بیان کرد: در طول روز به جای صرف چای و قهوه  از چای سبز که حاوی ماده پولیفنول و کاهش دهنده استرس و اضطراب است استفاده شود. 

وی بیان کرد: استفاده از مواد غذایی پر چرب و ادویه جات در وقت صرف وعده شام استرس زا بوده و بهتر است افراد از در شب‌هایی که نیاز به بیدار ماندن دارند از غذاهای سبک و بدون ادویه استفاده کنند. 

شهیدی ادامه داد: مواد غذایی گیاهی حاوی ویتامین C ، اسفناج ، فلفل قرمز و انواع حبوبات به بیداری در شب کمک می کند که البته حبوبات به دلیل نفاخ بودن کمتر مصرف شود. 

وی عنوان داشت: فیبر موجود در گردو، انگور  نیز می تواند در کاهش خواب آلودگی افراد به هنگام نیاز به بیداری کمک کند. پولیفنول موجود در انگور در کاهش استرس و اضطراب موثر است و ماده غذایی مناسبی برای کسانی است که نیاز به بیداری در شب دارند. 

انتهای پیام/  

لینک مطلب

پاسخ دهید