با این راهکارها مانع از حمله سیستم ایمنی به بدن پس از کلاس ورزش شوید

0

درد شدید در عضلات و گرفتگی آنها نه به خاطر انجام اشتباه تمرینات ورزشی بلکه به خاطر نوعی واکنش درونی بدن صورت می‌گیرد.

براساس جدیدترین پژوهش‌ها تجمع سلول‌های T در عضلات پس از انجام تمرینات ورزشی رخ می‌دهد. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، به تدریج با استمرار انجام تمرینات ورزشی این دردهای عضلانی ناشی از انباشت سلول‌های T از بین می‌رود.

کارشناسان اعتقاد دارند علت این درد به دلیل فعال شدن سیستم ایمنی بدن برای بهبود عضلات و سلول‌های ماهیچه‌ای است که در اثر ورزش دچار کشش و تغییر حجم و دریافت خون و اکسیژن متفاوت شده‌اند.

کارشناسان برای بررسی اثر سیستم ایمنی بدن بر ترمیم عضلات پس از تمرینات ورزشی میزان سلول‌های t را در بدن ورزشکاران اندازه‌گیری کرده و دریافته‌اند پس از انجام تمرینات ورزشی از جمله دویدن بر روی تردمیل میزان سلول‌هایT تحت تأثیر فعالیت شدید سیستم ایمنی افزایش می‌یابد و به دنبال آن احساس درد در عضلات به وجود می‌آید.

مطالعه اولیه این شیوه پاسخ دهی سیستم ایمنی به تغییر شکل عضلات بدن نخستین بار توسط پژوهشگران دانشگاه هاروارد صورت گرفته است.

باور اشتباه نزد عموم مردم و برخی ورزشکاران این است که درد پس از انجام تمرینات ورزشی نشانه بدی است در صورتی که این تنها یک واکنش طبیعی بدن است و به تدریج با استمرار در ورزش بر طرف می‌شود.

برخی ورزشکاران برای تسکین این درد از داروهای ضدالتهابی و انواع مسکن‌ها استفاده می‌کنند که پزشکان اعتقاد دارند کار اشتباهی است و باعث مداخله در عملکرد طبیعی بدن می‌شود.

برای رفع این حالت ماساژ عضلات، انجام تکنیک‌های آرام سازی عضلات، کمپرس عضلات با کیسه‌های آب گرم یا سرد، استراحت و نوشیدن چای، قهوه و یا آب میوه‌های طبیعی توصیه می‌شود.

منبع: دیلی میل

انتهای پیام/

لینک مطلب

پاسخ دهید