Friday 20 January 2017

بک لینک شاپ

کد خبر : 99939
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آگوست 2016 - 10:31
16 views بازدید

بررسی دانگ فنگ S30: یک چینی خوش شانس دیگر!

چند مدتی است که نام دانگ فنگ در ایران زیاد به‌گوش می‌رسد و آن هم به‌دلیل محصول جدید ایران‌خودرو به نام‌ ‌اچ سی کراس بوده که قرار است وارد بازار کشورمان شود. یکی دیگر از محصولات این شرکت که ممکن است شانس حضور در ایران را پیدا کند، دانگ فنگ S30 است. این سدان نه‌چندان بزرگ در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه دانگ‌فنگ تولید می‌شود. نسخه […]

چند مدتی است که نام دانگ فنگ در ایران زیاد به‌گوش می‌رسد و آن هم به‌دلیل محصول جدید ایران‌خودرو به نام‌ ‌اچ سی کراس بوده که قرار است وارد بازار کشورمان شود. یکی دیگر از محصولات این شرکت که ممکن است شانس حضور در ایران را پیدا کند، دانگ فنگ S30 است. این سدان نه‌چندان بزرگ در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه دانگ‌فنگ تولید می‌شود. نسخه هاچبک این خودرو H30 نام دارد. بنابراین فنگشن اچ‌سی‌کراس که توسط ایران‌خودرو عرضه خواهد شد، دقیقا مدل هاچبک  یا استیشن S30 است. دانگ‌فنگ S30  برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ رونمایی و به سبد محصولات این شرکت اضافه شد. خط تولید اس۳۰ در کشور ونزوئلا فعال شده و در آن کشور نیز این خودرو حضور پررنگی دارد.

 

طراحی ظاهری S30

طراحی محصولات دانگ‌فنگ چندان بروز نیست و بیشتر این خودروها از طراحی ظاهری قدیمی و ساده‌ای برخوردار هستند، S30 نیز مانند اچ‌۳۰ طراحی ظاهری ساده‌ای داشته و بعد از مدتی چهره آن تکراری و خسته کننده خواهد شد. در نمای روبرویی خودرو همانطور که مشخص است، اس ۳۰ کاملا مشابه اچ ۳۰ طراحی شده . وقتی از نمای روبرو و حتی از عقب به‌خودرو نگاه می‌کنیم، شباهت‌هایی با برخی از خودروهای سال ۲۰۱۲ می‌توان در آن یافت، اما کپی‌کاری به‌حدی نبوده که بتوان اس ۳۰ را یک کپی دیگر از چینی‌ها دانست.

نمای روبروی خودرو واقعا حرفی برای گفتن ندارد و ما هیچ بخش جذابی در آن پیدا نکردیم که بخواهیم از آن برای شما تعریف کنیم، خطوط بزرگ روی کاپوت نیز بسیار بد طراحی شده‌اند و اگر این شرکت از خطوط ظریف‌تری برای نمای روبروی خودرو استفاده می‌کرد، بی شک چهره قابل قبول‌تری را در این محصول شاهد بودیم. چراغ‌های مه‌شکن در قسمت پایین سپر نیز طراحی معمولی دارند و خلاقیتی در آنها دیده نمی‌شود. جالب اینجاست که با دقت به این خودرو، می‌توان مشاهده کرد که خودرو ساینا که توسط سایپا طراحی شده، شباهت‌هایی با S30 دارد.

dongfeng-fengshen-s30-2013-003

به جانب خودرو نگاه می‌کنیم، تا اگر شد یک نکته مثبت در طراحی ظاهری این محصول پیدا کنیم، اما متاسفانه بازهم چیزی وجود ندارد. لاستیک‌های خودرو فوق‌العاده کوچک هستند و حتی جای قرار گیری آنها نیز، قطر لازم را ندارد تا چهره خودرو بهتر شود. خطوط خشن نیز در بخش جانبی دیده می‌شوند و اصلا قابل قبول نیستند.

dongfeng-fengshen-s30-2013-001

طراحی قدیمی خودرو به‌طور واضح در بخش پشتی قابل مشاهده است. چراغ‌های زاویه دار که به‌وسیله نوار کرومی به هم متصل شده‌اند اگر چه نسبت به مدل استیشن این خودرو، یعنی اچ‌سی‌کراس از زیبایی بیشتری برخوردار هستند، اما هنوز هم جلب توجه نمی‌کنند و حرفی برای گفتن ندارند. اگر به تصویر دقت کنید، عدم تناسب ارتفاع و عرض خودرو، نشان می‌دهد که از لحاظ طراحی این خودرو واقعا ضعف دارد.

طراحی داخلی S30

کابین اس ۳۰ خیلی بهتر از نمای خارجی آن طراحی شده و کمی جای امیدواری باقی گذاشته است. فضای پا برای سرنشینان نسبت به ابعاد خودرو بسیار خوب است و طراحی داشبورد نیز سادگی دلچسبی دارد اما نقطه ضعف این کابین، پلاستیک سخت و بی‌کیفیت آن است. البته این نوع جنس کابین در خودروهای ارزان قیمت، طبیعی است. دکمه کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان اکثر خودروها وجود دارد اما شما نباید انتظار داشته باشید که اس ۳۰ هم مانند آنها باشد. صفحه نمایش تعبیه شده بر روی داشبورد نیز، ابعاد کوچکی دارد و جای خالی یک صفحه نمایش بزرگ در کابین حس می شود.

dongfeng-fengshen-s30-4

 

پیشرانه S30

S30 با ۳ نوع موتور و با قدرت مختلف عرضه شده است اما قدرتمندترین پیشرانه این خودرو، یک پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر است که این موتور می‌تواند ۱۱۵ اسب بخار قدرت تولید کند و حداکثر سرعت آن نیز ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. اس ۳۰ از یک مخزن سوخت  ۵۱  لیتری برخوردار بوده و مصرف سوخت آن نیز عدد ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را نشان می‌دهد. انتقال قدرت در تیپ‌های مختلف اس ۳۰ از طریق گیربکس ۴ سرعته اتومات و ۵ سرعته دستی انجام می‌پذیرد.

این خودرو اگر شانس حضور در بازار ایران را پیدا کند احتمالا دوباره با موتور TU5 عرضه شود.

dongfeng-fengshen-s30-2013-013

البته کم سلیقگی دانگ‌فنگ در موتور هم دیده می‌شود و آن زمانی‌ مشخص می‌شود که شما درب کاپوت را بالا می‌زنید و با صحنه‌ای دلخراش روبرو خواهید شد. ما در اینجا یک تصویر دیگر از خودروی شرکت سایک چین را قرار می‌دهیم و خود شما تفاوت بین این تصاویر را متوجه خواهید شد. اما اگر متوجه نشدید از لحاظ چیدمان و نوع پوشش موتور به این دو تصویر دقت کنید، بدون شک متوجه سطح کیفیت این ۲ شرکت با یکدیگر خواهید شد.

saic-roewe-750-hybrid-020

هندلینگ S30

از لحاظ قدرت رانندگی نمی‌توان انتظار داشت که یک خودرو ارزان قیمت، چیز شگفت‌انگیزی برای شما داشته باشد. اس‌۳۰ در دست‌اندازها و ناهمواری‌ها زیاد خوب عمل نمی‌کند و ضربات را به کابین منتقل می‌کند. اما در پیچ‌‌های جاده‌ها، خودرو عملکرد قابل قبولی دارد. به طور کلی اگر بخواهیم این خودرو را در یک و یا دو جمله شرح دهیم، اس ۳۰ یک سدان کوچک، با چهره ساده، مناسب فعالیت‌های شهری است.

 

dongfeng-fengshen-s30-2013-009

کلام آخر

صنعت خودروسازی کشور ما مدت‌ها است که در اثر تحریم‌ها با بیماری مواجه شده، اما درمان این بیماری با لغو تحریم‌ها، به یک پزشک خوب نیاز دارد و به‌نظر نمی‌رسد همکاری با پزشکان از رده خارج چینی، دردی را دوا کند. دانگ‌فنگ به‌عنوان یک مونتاژ کننده خودروهای پژو در چین، شاید مورد قبول باشد اما تولید کننده مستقل خوبی نیست و این حرف با مشاهده خودروهای این شرکت مانند اچ‌سی‌کراس که برای کسی مشخص نیست یک استیشن است یا هاچبک، و یا حتی اس ۳۰ قابل اثبات است. امیدواریم اگر خودرو چینی وارد بازار ایران می‌شود، یک خودرو با کیفیت باشد، نه خودرو‌هایی که در خود چین هم از رده خارج و بی‌کیفیت محسوب می‌شوند.

 

مشخصات کلی و تجهیزات

S =استاندارد، O =اختیاری، N =موجود نیست

(علائم بخش تجهیزات)

۱.۵ AT 1۱.۵ AT 2۱.۶ MT 1۱.۶ MT 2۱.۶ MT 3۱.۶ MT CNG (گاز طبیعی )
قیمت:  (یوان چین)۷۹،۸۰۰۸۸،۸۰۰۶۷،۸۰۰۷۱،۸۰۰۷۹،۸۰۰ناشناخته
تاریخ ورود به بازار

۲۰۱۳ مارس ۱۵

 مشخصات فنی و موتوری 
موتور

بنزین ۱.۵L (1497cc) L4 16V DOHC VVT-I (E-TECO A15)

بنزین ۱.۶L (1587cc) L4 16V DOHC

۱.۶L

قدرت (کیلو وات / دور در دقیقه)

۸۵/۶۰۰۰

۷۸/۵۷۵۰

۶۷/۵۷۵۰

گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه)

۱۵۳/۴۲۰۰

۱۵۰/۴۰۰۰

۱۲۰/۴۰۰۰

انتقال

۴ دنده اتوماتیک

۵ دنده دستی

سیستم تعلیق جلو

مکفرسون

سیستم تعلیق عقب

پیچشی دو بازویی

پیشرانه

موتور جلو – محور جلو

ترمز (جلو / عقب)

دیسک / دیسک

بیشترین سرعت (کیلومتر / ساعت)

۱۸۰

۱۸۷

بنزین: ۱۸۷ CNG: 172

فرمان

EPS

HPS

مصرف سوخت و تولید گازهای گلخانه ای
مصرف سوخت ترکیبی  (L / 100km در)

۶.۶

۶.۹

بنزین: ۶.۹ CNG: 0

مصرف  سوخت در ۹۰km / ساعت (L / 100km در)

۵.۶

۵.۷

بنزین: ۵.۷ CNG: 0

ظرفیت مخزن (لیتر)

۵۱

حجم مخزن  CNG  (L)

۸۰

سطح انتشار آلایندگی

چین / یورو IV / OBD V

ابعاد
طول (میلی متر)

۴۵۲۶

 عرض (میلی متر)

۱۷۴۰

ارتفاع (میلی متر)

۱۴۶۵

فاصله دو محور (میلی متر)

۲۶۱۰

ارتفاع از زمین (میلی متر)

۱۳۰

شعاع چرخش (M)

۵.۲۶

 وزن (kg)

۱۲۲۰

۱۲۱۵

۱۳۰۰

گنجایش

۵

حمل و دوره (L)

۴۸۷

۱.۵ AT 1۱.۵ AT 2۱.۶ MT 1۱.۶ MT 2۱.۶ MT 3۱.۶ MT CNG
داخلی
ECUSSNSSS
کروز کنترلNSNNNN
پنجره های برقیSSSSSS
قفل درب برقیSSSSSS
پنجره برقی  و درعقب گرم کن دارSSNSSS
آینه داخی ضد تابشSSSSSS
تریم کائوچوNSNNSN
فرمان مولتی لینکNSNNSN
صندلی های پارچه ایSSSSSS
تعداد بلندگو۴۶۲۴۶۴
رادیو، AUX-SSSSSS
یو اس بیSSNSSS
دی وی دی پلیر با مانیتور ۷ اینچی  لمسی  رنگیNSNNSN
تهویه کننده هواکتابچه راهنمایخودکارکتابچه راهنمایخودکارخودکارکتابچه راهنمای
ایمنی
دو کیسه هوای جلوSSSSSS
کیسه هوا جلو مسافرSSNSSS
کیسه هوای جانبیNSNNNN
ABS + EBDSSSSSS
کمربند ایمنی PretensionersSSSSSS
قفل درب عقب برای کودکSSSSSS
قفل مرکزی حساس به سرعتSSSSSS
قطع سوخت هوشمندSSSSSS
دوربین دید عقبNSNNNN
سیستم ضد سرقتSSNSSS
کلید کنترل از راه دورSSNSSS
سنسور دنده عقبSSNSSS

dongfeng-fengshen-s30-3

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 38
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات