تست تصادف سانتافه اسپرت شرکت هیوندای

0

گیگر :

تقویت بخش مختص سرنشینان باعث شد هیوندای سانتافه اسپرت (Santa Fe Sport) از یک اتومبیل درجه پایین در تست تصادف کوچک در گوشه جلوی مؤسسه بیمه های‌وی سیفتی (Insurance Institute for Highway Safety) به یک اتومبیل با درجه‌ای خوب برسد. مدل ۲۰۱۷ شاسی‌بلند سانتافه اسپرت زمانی که به سیستم پیشگیری از تصادف در جلو که به صورت اختیاری ارائه می‌شود، مجهز شود، عنوان تاپ سیفتی پیک پلاس (TOP SAFETY PICK+ ) را به دست می‌آورد.

قبل از اعمال این تغییرات، ساختار این شاسی‌بلند که اندازه متوسطی دارد، نمی‌توانست تست تصادف کوچک در گوشه جلو را تحمل کند. این تست زمانی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد که گوشه جلوی یک وسیله نقلیه با یک وسیله نقلیه دیگر یا یک شی مانند درخت یا تیرک خدمات شهری مانند اداره برق، گاز، آب یا تلفن برخورد می‌کند. پیش‌رانی این اتومبیل در این تست به اندازه ۱۰ اینچ در ستون لولای پایینی در بود. سر آدمک قبل از لغزیدن، تقریبا با کیسه هوای جلویی برخورد نداشت؛ زیرا پایه فرمان به سمت راست هل داده شده بود.

با این حال در مدل ۲۰۱۷ این اتومبیل، فضای راننده به خوبی حفظ شده و حداکثر پیش‌رانش، ۳ اینچ در فضای مختص پاها بود. حرکت آدمک به خوبی کنترل شده بود و سر آدمک تا زمانی که نجات داده شود، روی کیسه هوای جلو باقی ماند.

همچنین اتومبیل سانتافته اسپرت درجه‌ خوبی در تست‌های تصادف متوسط در جلو، کنار، قدرت سقف و جلوگیری از حرکت سر دارد. برای این که یک وسیله نقلیه بتواند عنوان تاپ سیفتی پیک پلاس را کسب کند، باید درجه خوبی در این ارزیابی‌ها و همچنین تست تصادف کوچک داشته باشد. همچنین وسیله نقلیه باید مجهز به سیستم پیشگیری از تصادف در جلو باشد تا درجه‌ پیشرفته یا عالی را به دست آورد.

سیستم اختیاری پیشگیری از تصادف در جلوی سانتافه اسپرت درجه عالی را کسب کرد. این اتومبیل در تست‌های این مؤسسه که با سرعت‌های ۱۲ و ۲۵ مایل در ساعت انجام شدند، از بروز تصادف پیشگیری کرد. همچنین این سیستم یک بخش هشدار تصادف در جلو دارد که استانداردهای سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها در آمریکا را رعایت کرده است.

درجه و عنوان کسب شده برای سانتافه اسپرت در مورد مدل‌های بزرگ‌تر سانتافه صادق نیست.

منبع :مجله اینترنتی فوت و فن

پاسخ دهید