تمرین برای انعطاف پذیری پاها

0


اگر به دنبال تمریناتی کاربردی برای تقویت انعطاف پذیری پاهای خود میگردید در ادامه این مقاله با ما همراه شوید:

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ تا به حال برایتان پیش آمده است که حرکات ژیمناستیک را ببینید و با خود بگویید آیا امکان دارد بدن من تا این حد کشش داشته باشد که بتوانم این حرکات را انجام دهم. می توانید با تمرین این امکان را به عضلات بدن خود بدهید. در این مطلب به شما یاد می دهم که چگونه انعطاف پاها را بالا ببرید.

حرکت “لانگز”: به این صورت پای جلویی را خم کنید و پا عقب را صاف روی زمین قرار دهید. اگر بخواهید می توانید پای عقب را خم کنید.

حرکت کشش پروانه: در این حرکت کف پاها را به هم بچسبانید و سعی کنید زانوها زمین را لمس کنند.

روی زمین بنشینید و پاها را در مقابل خود دراز کنید. به سمت جلو خم شوید و سعی کنید که مچ پا را با انگشت های دست لمس کنید.

ران ها را در حالت خوابیده بکشید: به چند روش می توانید این کار را انجام دهید. ۱٫ در حالی که به پشت دراز کشیده اید پاها را بالا بیاورید. ۲٫ در حالی که به پهلو دراز کشیده اید پای رویی را بالا و پایین بیاورید. و دوباره این حرکت را برای سمت دیگر نیز انجام دهید.

نکته:

سعی کنید این حرکات را هر روز انجام دهید. اگر به طور متوالی این حرکت را انجام ندهید نمی توانید به بدن انعطاف دهید.

هنگام انجام دادن حرکت پروانه می توانید از بازوها برای پایین بردن زانوها استفاده کنید.

این طرز فکر اشتباه است که هرچه کشش ها را محکم تر انجام دهیم بدن زودتر منعطف می شود. همیشه ماهیچه ها را با دقت و آرام کشش دهید. هیچوقت این حرکات را با شدت انجام ندهید.

هشدار:

ممکن است هر کدام از این حرکات به شما آسیب برساند پس بر اساس توانائی هایتان این حرکات را انجام دهید.

اگر دچار گرفتگی عضلات شدید آن ها را ادامه ندهید.



منبع

پاسخ دهید