ثبت تصاویر مخفی از نسخه جدید آئودی RS5

0

در این بازار پرتحول و درحال پیشرفت خودروها، هرروز شاهد خبرهای تازه‌ای درباره معرفی مدل‌های جدید و بازنشسته شدن مدل‌های قدیمی هستیم. معمولا این تازه واردها علاوه‌بر ظاهر، با بهبودهای فنی و عملکردی هم همراه هستند. اما به نظر می‌رسد شرکت آئودی سعی کرده تا در تعدادی از محصولات جدید خود، از پیشرانه‌هایی کوچکتر و با ظرفیت پایین استفاده کند. هفته گذشته این شرکت خبر از استفاده پیشرانه ۶ سیلندر در مدل پایه آئودی R8 داده بود و حالا نسخه RS5 جدید هم قرار است از این الگو تبعیت کند؛ یعنی به جای پیشرانه ۸ سیلندری، از این پیشرانه جدید که به دو توربوشارژر مجهز شده، بهره‌مند شود.

audi_rs5_3

اخیرا هم تصاویری از مراحل تست RS5 جدید بدست آمده که علی‌رقم استفاده از استتار نسبتا شدید، می‌توان تشخیص داد که بعد از جراحی سیلندرها، ظاهر آن زیباتر و جذابتر از قبل شده است. مدل پیشین RS5 هم ظاهر زیبایی داشت اما به لطف یک پیشرانه ۴.۲ لیتری ۸ سیلندر، جذابیت باتنی فوق‌العاده‌ای را هم به نمایش گذاشته بود.

audi_rs5_1

گروه خودروسازی فولکس واگن برای اینکه در هزینه‌های خود صرفه جویی کند از این پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر در پورشه پانامرا ۴S و آئودی RS4 هم استفاده کرده است. اما انتظار می‌رود خروجی این پیشرانه در مدل RS5 متفاوت‌تر از دیگران باشد و با عملکردی بالاتر از ۴۸۰ اسب بخار در این خودرو ایفای نقش کند. این انتظار از آئودی خیلی بی‌ربط نیست چراکه RS5 باید بتواند با رقیب اصلی خود، یعنی بی‌ام‌و M4 به خوبی سرشاخ شود.

audi_rs5_2

البته از این بابت اصلا نمی‌توان برتری خاصی را نسبت به مدل پیشین متصور شد، اما احتمالا آئودی نیز همانند بی‌ام‌و، سعی کرده مقدار گشتاور را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. با درنظر گرفتن دو توربوشارژر، این پیشرانه باید گشتاوری بیش از ۵۴۰ نیوتن برمتر را تولید کند یعنی گشتاور آن چیزی در حدود ۱۰۰ نیوتن برمتر از پیشرانه ۸ سیلندر قبلی بیشتر شده است. در این تصاویر جدید می‌توان به وضوح زبان طراحی تیز زاویه‌دار آئودی را که در محصولات جدیدی همچون TT و R8 هم استفاده شده، مشاهده کرد. این خودرو قرار است در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ رونمایی شود.

گیگر:

لینک مطلب

پاسخ دهید