خوردنی هایی دم دستی برای رشد کودکان

0

یک متخصص تغذیه گفت :چون کودکان در سن رشد قرار دارند باید از منابع پروتئینی تغذیه کنند تا در آینده در فرایند یادگیری آنها اختلال ایجاد نشود.

وی درباره منابع دیگر حاوی پروتئین ادامه داد:خوردن حبوبات به خصوص نخود و خوراک عدس به رشد جسمی و ذهنی  کودکان کمک شایانی می کند و خوراک های دریایی مانند میگو هم هفته ای دوبار توصیه می شود .

این متخصص تغذیه با بیان اینکه ، مصرف غذا در حد متعادل و مناسب و از تمام گروه‌های غذایی بسیار مهم است ، تصریح کرد؛غلات از منابع با ارزش تامین کننده انرژی و پروتئین برای بدن است اما متاسفانه در پوسته آنها موادی به نام فیتات وجود دارند که از جذب آهن وکلسیم و روی تا حدود زیادی جلوگیری می کند.

صفری ادامه داد: چنانچه نان‌ها سبوس دار بوده و به خوبی تخمیر شده باشند مقدار زیادی از فیتات تجزیه شده و به مواد قابل جذب تبدیل می شود.

انتهای پیام/

لینک مطلب

پاسخ دهید