دانه کدو تنبل و کاهش وزن

0


مصرف دانه‌های کدو تنبل به عنوان میان وعده برای کمک به کاهش وزن

دانه کدوتنبل pumpkin-seeds

چه چیزی بهتر از یک میان‌وعده خوشمزه است که اتفاقاً مشکلی برای برنامه کاهش وزن‌مان هم ایجاد نمی‌کند؟

دانه‌های بو داده کدو تنبل یک میان وعده محبوب هستند. دانه های کدو تنبل نه‌تنها اعتیاد آور نیستند بلکه سرشار از مواد مغذی مفیدی می‌باشند که بدن را قوی نگه خواهد داشت. حتی می‌تواند به شما کمک کند که به بدنی لاغرتر دست پیدا کنید. دانه‌های کدو تنبل حاوی آنتی اکسیدان‌هایی هستند که از انواع خاصی از سرطان‌ها جلوگیری می‌کند و همچنین مواد مغذی که نشانه‌های پیری را به تأخیر می‌اندازند.

ما تصور می‌کنیم که خوردن انواع خاصی از مواد غذایی می‌تواند به شما کمک کند که وزن کم کنید که این موضوع به هیچ عنوان درست نیست. هیچ ماده‌ی غذایی در جهان وجود ندارد که باعث کاهش وزن شما شود. برای کاهش وزن، شما باید کالری‌هایی که در طول روز مصرف کرده‌اید را بسوزانید. اگر همان مقدار کالری که مصرف کرده‌اید را نسوزانید، کالری‌های اضافه به چربی ذخیره شده تبدیل می‌شوند و اینگونه‌ وزن‌تان افزایش می‌یابد. برای از دست دادن چربی ذخیره شده، بدن شما باید قادر به استفاده از آن چربی باشد و آن را به عنوان سوخت بسوزاند.

آیا دانه‌ی کدو تنبل می‌تواند به شما کمک کند که وزن کم کنید؟

پاسخ کوتاه: بله، دانه‌های کدو تنبل می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. دانه‌های کدو تنبل حاوی پروتئین با کیفیت بالا هستند، بالاترین مقدار در هر آجیل یا دانه‌ی خوردنی. حدود یک سوم یک وعده ۲۸ گرمی از دانه‌های کدو تنبل، پروتئین می‌باشد. به علاوه دانه‌های کدو تنبل حاوی تریپتوفان که یک نوع اسید آمینه که در مغز ما به انتقال دهنده‌ی عصبی سروتونین تبدیل می‌شود، می‌باشد. خوردن دانه کدو تنبل بیشتر، نه تنها به بهبود خلق و خو کمک می کند بلکه از اضطراب و استرس نیز جلوگیری می‌کند. همچنین می‌تواند تشکیل بافت‌های عضلانی را در بدن افزایش دهد.

دانه‌های کدو تنبل، بخش مهمی از یک رژیم کاهش کالری هستند. با خوردن مواد غذایی مغذی مانند دانه‌های کدو تنبل، در یک رژیم غذایی با کالری محدود دچار کمبود بعضی از ویتامین‌ها و مواد معدنی نخواهید شد.

اما شاید مهم‌ترین ماده‌ی مغذی موجود در دانه‌های کدو تنبل که آن را به یک ماده غذایی ایده‌آل برای افراد رژیمی تبدیل می‌کند، فیبر باشد. فیبر به حجیم شدن مدفوع کمک می‌کند، بنابراین به‌راحتی از بدن خارج می‌شود. همچنین در دفع سموم از روده‌ی بزرگ، پاک‌سازی سیستم گوارش و حتی جلوگیری از جذب چربی توسط بدن نیز مؤثر است.

فیبر به چربی و سموم دیگر متصل می‌شود، بنابراین آنها به عنوان مواد زائد از بدن دفع می‌شوند. حتی بهتر از آن، فیبر به مهار هوس‌های غذایی کمک می‌کند و باعث می‌شود که به‌مدت طولانی تری احساس سیری کنید. در نتیجه، شما پرخوری نمی‌کنید و کالری بیش از حد به بدن‌تان نمی‌رسانید.

اعتدال مهم است

توجه داشته باشید اگرچه دانه‌های کدو تنبل سرشار از پروتئین‌ها و ویتامین‌های ضروری هستند اما مملو از چربی و کالری نیز می‌باشند. البته چربی موجود در دانه‌های کدو تنبل از نوع خوب است، یعنی نوعی که سلامت قلب را بهبود می‌بخشد. تا زمانیکه درحد اعتدال از دانه‌های کدو تنبل استفاده می‌کنید، کالری اضافه دریافت نخواهید کرد.

دانه‌های کدو تنبل یکی از بهترین میان وعده‌ها برای بعد از تمرین هستند. ما توصیه می‌کنیم که گردوی خشک با ماست بخورید یا می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و ادویه‌ها و طعم دهنده‌های کم کالری اضافه کنید و چند چیز را با هم مخلوط کنید. سعی کنید مواد غذایی که می‌توانند میزان کالری دانه‌های کدو تنبل را افزایش دهند مانند کرم ها،شیرینی ها و …، اضافه نکنید .


Laghari



منبع

پاسخ دهید