راهی برای شناخت منابع خوراکی ویتامین D

0

گیگر :

به گزارش ایران ناز برای دریافت ویتامین D از چه منابعی می توانیم کمک بگیریم دریافت این ویتامین چگونه میسر خواهد بود چه نوع خوراکی هایی به ما در این زمینه کمک می کنند.خسرونیا متخصص داخلی در رابطه با 12 منبع غنی از سرشار از ویتامین D اظهار کرد:

 

راهی برای شناخت منابع خوراکی ویتامین D

 

منابعی که در چربی مخلوطند ، تخم مرغ، گوشت، شیر، گوشت ماهی ، بعضی از سبزیجات، و خود بدن انسان ویتامین D تولید می کنند.وی عنوان کرد: برای کسب ویتامین D قرار گرفتن روزانه در معرض نور خورشید می توان به طور طبیعی این ویتامین را برای بدن ذخیره کرد.

 

وی اظهار کرد: شیر یکی دیگر از منابع غنی ویتامین D بوده که  استفاده آن روزانه به مقدار 300 سی سی معادل یک لیوان بزرگ می تواند این ماده غنی را برای بدن تامین کند.خسرونیا در ادامه افزود:   استفاده از تخم مرغ هم روزانه دو عدد می تواند در تامین

 

راهی برای شناخت منابع خوراکی ویتامین D

 

این ویتامین موثر و بدن را بی نیاز کند.وی عنوان کرد: مصرف 200 گرم گوشت در برنامه غذایی اشخاص نیز می تواند این ویتامین را در بدن تامین کند.خسرونیا در پایان خاطر نشان کرد: اگر هر فرد بتواند با یک برنامه غذایی مدون ویتامین های مورد نیاز بدن از جمله ویتامین Dرا تامین کند

 

دیگر نیازی نیست که از قرص ها و داروها برای تامین این ویتامین استفاده شود.در پایان باید اشاره کرد کمبود ویتامین D  می تواند موجب پوکی استخوان و خستگی مفرط در افراد شود به طوری که فرد قادر به انجام کارهای روزمره نبوده و احساس خستگی می کند.

پاسخ دهید