رسالت نمایشگاه قرآن توسعه فرهنگ عفاف و حجاب است

0

گیگر:

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور می‌گوید نمایشگاه قرآن موضوع توسعه فرهنگ عفاف و حجاب را با جدیت در دستور کار قرار داده است.

گروه فرهنگ و هنر: حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و
لباس کشور درباره لزوم توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و جایگاه و نقش نمایشگاه
قرآن کریم در دستیابی به این هدف به هنرآنلاین، گفت: به برکت قرآن کریم و
در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه قرآن، دیگر بار فعالیت‌هایی مؤثر به منظور
جریان‌سازی و فرهنگسازی در حوزه عفاف و حجاب رقم خورد تا جایی که شاهدیم
بسیاری از فعالان حوزه مد و لباس، ارتباطی حرفه‌ای و منطقی با نمایشگاه
قرآن و بخش عفاف و حجاب برقرار کرده و معتقدند به برکت این کتاب آسمانی
موضوع عفاف و حجاب به شکل جدی در حال پیشرفت است.

به گزارش بولتن نیوز، قبادی در پاسخ به پرسش خبرنگار هنرآنلاین
مبنی بر خاستگاه فعالیت‌هایی همچون حضور مؤثر بخش عفاف و حجاب در نمایشگاه
قرآن توضیح داد: علاوه بر ایام نمایشگاه قرآن، چندین نمایشگاه دیگر با
موضوع عفاف و حجاب و با همین سبک و سیاق برپا شده که این بار یازدهمین
نمایشگاه کشوری عفاف و حجاب و البته هشتمین دوره در زمان برگزاری نمایشگاه
قرآن است و خوشبختانه تاکنون خاستگاه بسیاری از مؤسسات فعال در حوزه مد و
لباس همین مجموعه نمایشگاه قرآن بوده است، به طوری که اگر یکی از رسالت‌های
نمایشگاه قرآن را جریان سازی و فرهنگسازی قلمداد کنیم، به جرئت می‌توان
گفت که این نمایشگاه موضوع توسعه فرهنگ عفاف و حجاب را با جدیت در دستور
کار قرار داده است.

حضور 90 موسسه مولد محصولات عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن

قبادی درباره غرفه‌های فعال عفاف و حجاب در بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن
کریم گفت: در این دوره، مجموع 110 غرفه و حدود 90 موسسه فعال عفاف و حجاب
حضور داشته که تعداد زیادی از آن‌ها مولدان محصولات عفاف و حجاب هستند و با
دغدغه فرهنگی و دینی در این رویداد حضور به هم رسانده‌اند و بقیه هم
واحدهایی هستند که لزوماً واحد تولیدی نداشته و برای تکمیل و تأمین ملزومات
و اقلام مرتبط به ویژه پارچه فعال هستند.

لزوم ایجاد زمینه دسترسی مردم به لباس اسلامی در سریع‌ترین زمان ممکن

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با
اشاره به انجام اقدامات گسترده این کارگروه با هدف هویت‌بخشی و جریان‌سازی
فعالان این عرصه تصریح کرد: تاکنون حمایت‌های انجام گرفته لزوماً جنبه مادی
نداشته و همین اتفاقات تأثیر خود را در جامعه گذاشته ولی شرط لازم و کافی
این است که زمینه دسترسی مردم به لباس اسلامی در سریع‌ترین زمان ممکن فراهم
شود.

قبادی افزود: متأسفانه هزینه‌های تأمین
محل عرضه محصولات لباس اسلامی بسیار بالا بوده و به همین خاطر یکی از
مشکلات جدی فعالان این حوزه مرتبط با واحدهای فروش است و کارگروه تلاش دارد
که این فضا را برای آن‌ها فراهم کند. ما در حوزه طراحی و تولید بخش
عمده‌ای ‌از نیاز جامعه را تأمین کرده‌ایم، اما هنوز هم بسیاری از
خانواده‌ها از در دسترس نبودن مراکز عرضه لباس‌های ایرانی و اسلامی
گله‌مندند و بدپوشی را از عوارض این معضل در جامعه می‌دانند که اگر زمینه
عرضه مناسب فراهم شود بخشی از مشکلات اجتماعی را کمتر شاهدیم.

او درباره اهم فعالیت‌های کارگروه
ساماندهی مد و لباس گفت: برگزاری رویدادهای فرهنگی و موضوعی، برپایی
نمایشگاه‌های کوتاه‌مدت و دائمی، کمک به راه‌اندازی مؤسسات فعال سامان‌بخشی
به فعالیت طراحان و تولیدکنندگان، ایجاد تشکل‌های صنفی، ایجاد ارتباط
تنگاتنگ و تعامل جدی با انجمن‌ها و اتحادیه‌های موجود همچون اتحادیه پوشاک،
انجمن طراحان پارچه و لباس و انجمن تولیدکنندگان عفاف و حجاب از مهم‌ترین
برنامه‌های در دستور کار بوده است.

فعالیت حدود 300 مرکز عفاف و حجاب در کشور

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس از
فعالیت حدود 300 مرکز عفاف و حجاب در کشور خبر داد و افزود: به گفته
همکارانمان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی از حوزه‌های فعال برای اخذ
مالکیت معنوی، کارگروه ساماندهی مد و لباس بوده و این اقدامات در راستای
ثبت آثار تولیدکنندگان با شاخصه‌های ایرانی و اسلامی در آینده نزدیک
تأثیرات مثبت خود را نشان می‌دهد.

قبادی در خاتمه، برپایی جشنواره‌های مختلف
و موضوعی در حوزه مد و لباس را یکی از راهکارهای مفید به منظور جلب توجه
جامعه و مخاطبان به موضوع مد و لباس برشمرد و اظهار کرد: کارگروه ساماندهی
مد و لباس تلاش دارد با برگزاری جشنواره‌های تخصصی همچون لباس مدارس، لباس
عاشورایی، لباس ورزشی، لباس دفاع مقدس و لباس مردان، این جریان فزاینده را
در همه بخش‌ها تبدیل به نیاز و دغدغه کرده تا این حرکت با قدرت به جلو پیش
رود و همواره امیدواریم مسیر ساماندهی به مد و لباس ایرانی و اسلامی به
خوبی طی شود.



لینک مطلب

پاسخ دهید