رشد درآمد قابل توجه هواوی در نیمه ی اول سال 2017

0

رشد درآمد قابل توجه هواوی در نیمه ی اول سال 2017

با عبور از نیمه ی ابتدایی سال میلادی جاری، کمپانی ها در حال انتشار گزارش مالی خود هستند تا کاربران و طرفداران خود را از وضعیت شرکت ها مطلع سازند. تا این لحظه کمپانی هایی مانند ال جی و سامسونگ گزراشات مالی خود را منتشر کردند که دیدم ال جی دوره ی چندان خوبی را پشت سر نگذاشته بود در حالی که سامسونگ موفق به ثبت یک رکورد جدید در تاریخ کمپانی شد. حال نوبت سومین تولید کننده ی برتر گوشی های هوشمند در جهان و اولین برند پرفروش در کشور چین است که اطلاعاتی در مورد درآمد و سود کمپانی در طول 6 ماهه ی ابتدایی سال 2017 به اشتراک بگذارد.

هواوی که با عنوان تجاری Huawei Consumer Business Grouop شناخته میشود و تولید کننده ی محصولات مختلفی از جمله گوشی های هوشمند، ساعت هوشمند، تبلت ها و کامپیوترهای شخصی است، گزارش کرده است که درآمد این کمپانی در نیمه ی اول سال 2017 نسبت به همین دوره از سال قبل 36.2 درصد افزایش یافته است و به رقم 15.6 میلیارد دلار رسیده است. هواوی در طول دوره ی یاد شده، موفق به عرضه ی 73.01 میلیون دستگاه گوشی های هوشمند شده است که در این مورد نیز نسبت به سال قبل رشد 20.6 درصدی را تجربه کرده است.

هواوی جایگاه خود را به عنوان سومین سازنده ی برتر گوشی های هوشمند در جهان حفظ کرده است و بر اساس آمار منتشر شده توسط شرکت IDC این کمپانی 10 درصد از کل گوشی های عرضه شده در سه ماهه ی ابتدایی سال میلادی جاری را انجام داده است. بدین ترتیب رشد بخش موبایل هواوی نسبت به سال قبل که 8.4 درصد بوده، ناچیز بوده است.

فاکتورهای متعددی باعث شده تا هواوی در سال جدید نیز مانند اکثر سال های قبل رشد خوبی را تجربه کند اما نباید فراموش کرد که هواوی، از معدود کمپانی هایی است که اکثر مراحل تولید دستگاه های خود را در کشور خانگی یعنی چین انجام میدهد و همچنین از چیپست های اختصاصی خود که Kirin نام دارند در محصولات خود استفاده میکند. چیپست ها به نسبت دیگر اجزای گجت ها قیمت بالایی دارند و قطعا شرکتی که بتواند خود سازنده ی این قطعات باشد، در صرفه جویی هزینه ها نیز میتواند پیشرو باشد و در نهایت در بخش قیمت گذاری بهتر از رقبا عمل کند. علاوه بر این، هواوی به طور گسترده در بازار امریکا که یک بازار اشباع شده است حضور ندارد و در عضو بر روی بازار های نوظهور تمرکز کرده است. هواوی 22.1 درصد از سهم بازار بزرگ چین را در اختیار دارد و همچنین رشد 18 درصدی را اروپای مرکزی، شمالی و جنوبی تجربه کرده است. بازار اروپا بر خلاف بازار امریکا هنوز از دستگاه های رده بالا و گران قیمت به اشباع نرسیده است.

از دیگر فاکتور های مهم موفقیت هواوی میتوان به برند آنر اشاره کرد که هواوی محصولاتی بسیار با کیفیت و با قیمت کاملا رقابتی در قالب این برند وارد بازار میکند و آنر همواره فروش خوبی را برای هواوی به دنبال داشته است. آنر 9 جدیدترین محصول سری آنر است که مشخصاتی در حد یک پرچمدار دارد و با وجود شباهت زیاد از نظر مشخصات فنی، حدودا 30 درصد از تلفن پرچمدار پی 10 ارزان تر است. استراتژی قیمت گذاری رقابتی برای هواوی کاملا جوابگو بوده است و این برند اکنون هواداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. هواوی از نظر BrandZ، جایگاه 49 ، از دید Forbes مکان 88 و جایگاه 40 را از نگاه Brand Finance Golbal در بین ارزشمند ترین برند های جهان در اختیار دارد و هواوی امیدوار است در سال های نه چندان دور بتواند جایگاه فعلی اپل سامسونگ را از آن خود کند.

 

گیگر:

لینک مطلب

پاسخ دهید