رضوانی کابین سوپر اسپرت بیست را با ترکیب فیبر کربن و پوشش آلکانتارا بهینه کرد

0

یکی از خودروهای سوپر اسپرتی که با معرفی شدنش خیلی از علاقه‌مندان را مجذوب خودش کرد، سری بیست (Beast) رضوانی موتورز است. طراحی این خودرو که از هواپیماهای جنگنده الهام گرفته شده واقعا منحصر به‌فرد است. رضوانی موتورز که بواسطه رئیس و موسس ایرانی خودش در بین ما ایرانیان جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده، حالا تصمیم گرفته کابین نسبتا خام سری بیست را بهینه‌تر کند و بدین منظور ترکیبی از فیبر کربن و پوشش معروف آلکانتارا را به‌کار برده است.

شاید منشا این تصمیم گیری به ایرادات وارده به کابین خشک، بی روح و بدون تجمل این سوپر اسپرت برگردد. این شرکت به نظرات و انتقادات مشتریان خود احترام گذاشته و کابین زیباتر و بهینه شده‌تری را طراحی کرده است. رضوانی بیست اکنون به صندلی‌های مسابقه‌ای از جنس چرم نسبتا راحت با ۶ نقطه مهار ویژه مجهز شده است.

rezvani-interior-comparison

علاوه بر این می‌توان به سر‌دنده و فرمان اسپرت‌تر به‌عنوان تغییرات مهم دیگر اشاره داشت. در واقع رضوانی علاوه بر درنظر گرفتن بُعد زیبایی شناسی می‌خواهد ارتباط بهتری بین راننده و اجزای داخل کابین خودرو برقرار کند. اضافه شدن سیستم سرگرمی Android Auto در کنار Apple CarPlay و استفاده از زیرپایی‌های جدید ضد آب از دیگر تغییرات قابل اشاره است.

Rezvani-Beast1

کمپانی رضوانی موتورز در حال حاضر دو مدل Beast و Beast X را برای فروش عرضه کرده اما مدل جدیدتر که Beast Targa نام دارد، قرار است تا چند ماه آینده رونمایی شود. تمامی این سه مدل مبتنی بر شاسی آریل اتم ۳ ساخته شده‌اند و استفاده از فیبرکربن، وزن فوق‌العاده پایینی را برای آن‌ها رقم زده است. هر دو مدل Beast و Beast X به موتور ۲.۴ لیتری سوپرشارژردار هوندا مجهزند با این تفاوت که اولی ۵۰۰ و دومی ۷۰۰ اسب بخار خروجی دارند. جزئیات زیادی درباره مشخصات فنی Targa هنوز در دسترس نیست اما رضوانی موتورز درحال حاضر با دریافت مبلغی به‌عنوان پیش پرداخت، وعده داده تا ۱۲ هفته دیگر خودرو را به خریداران تحویل دهد.

گیگر:

لینک مطلب

پاسخ دهید