روبات انسان نما در خدمت گردشگران

0

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، این روبات به گونه ای طراحی شده است که تا حد ممکن شبیه به انسان باشد و
قادر است به زبان آلمانی مکالمه کند. شرکت توشیبا سیستم کنترل آخرین نسل از
روبات خود را بهبود داده است تا حرکات آن بیش از پیش به انسان شبیه شود.

روبات انسان نما در خدمت گردشگران

توشیبا
در این نمایشگاه قابلیت های روبات Chihira Kanae را در ارائه خدمات به
صنعت گردشگری به نمایش گذاشت.

 این روبات به عنوان مسئول پذیرش، پاسخگوی
سوالات مراجعین در رابطه با نمایشگاه بود.

پیش از این دو نمونه دیگر از
این روبات توسط شرکت توشیبا تولید شده است.

نمونه اول به نام Chihira Aico
در سال 2014 در نمایشگاه فناوری Ceatec در کشور ژاپن رونمایی شد.

نمونه
دوم که Chihira Junko نام داشت در ماه اکتبر گذشته رونمایی شد و در حال
حاضر در فروشگاه های شهر توکیو به عنوان مامور اطلاعات در حال خدمت رسانی
است.

روبات Chihira Kanae مانند نمونه های قبلی قادر است به زبان های
انگلیسی، ژاپنی و چینی و حتی به زبان اشاره صحبت کند. البته سیستم پردازش
زبان این روبات قابلیت توسعه را دارد و می توان آن را به گونه ای طراحی کرد
که بتواند بسیاری از زبان ها را درک کند.

به گفته مقامات توشیبا این
روبات علاوه بر صنعت گردشگری در حوزه سلامت نیز مورد استفاده قرار خواهد
گرفت و به همین علت تلاش شده ظاهر و حرکات آن تا حد ممکن به انسان شبیه
باشد تا راحت تر بتواند با انسان ها به ویژه سالخوردگان، ارتباط برقرار
کند.

طی نظرسنجی هایی که در ژاپن و آمریکا انجام شد، ژاپنی ها عمدتا
خواهان روبات هایی هستند که کاملا شبیه به انسان بوده و تشخیص آن ها از
انسان ها امکانپذیر نباشد. اما آمریکایی ها و به طور کلی غربی ها ترجیح می
دهند که دقیقا بدانند در چه زمانی با یک روبات سروکار دارند.

/انتهای پیام/
خبرگزاری میزان:
انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به
معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای
منتشر می‌شود.

گیگر:

لینک مطلب

پاسخ دهید