رژیم غذایی مناسب برای پسردار شدن(2)

0

در این مطلب درباره تعیین جنسیت جنین با رژیم غذایی گفت و گویی با دکتر سید علی کشاورز؛ متخصص تغذیه داشته ایم، در مطلب پیش مطالبی درباره اصول غذایی لازم برای پسر و دختردار شدن و زمان شروع برنامه غذایی آورده شد، در ادامه توضیحات بیشتری آمده است:

ویژگی‌های رژیم غذایی برای پسردار شدن چیست؟
در
اینگونه رژیم غذایی سدیم باید زیاد مصرف شود. بنابراین هنگام تهیه غذا به
مقدار زیاد نمک اضافه شود. ضمنا مواد غذایی مصرف نمایند که طبیعتاً نمک
زیادی داشته و یا در هنگام تهیه آنها نمک زیادی اضافه شده است. مانند
سوپ‌های آماده، بیسکویت شور، زیتون شور و غیره. همچنین این رژیم باید غنی
از پتاسیم باشد. بنابراین توصیه می‌شود میوه‌‌های خشک نظیر برگه‌ی زردآلو،
آلوی خشک، انجیر، خرما، کشمش، عدس، لوبیا، نخود و سایر مواد غذایی که غنی
از پتاسیم هستند مصرف شود.

البته متخصصان تغذیه و پزشکانی که در این
زمینه فعالیت دارند متقاعد شده‌اند که برای پسردار شدن می‌توانند توصیه به
مصرف پتاسیم نموده و اینکه کلسیم به کمترین مقدار ممکن مصرف شود. بنابراین
در طول دوران اجرای این رژیم، مصرف هرگونه فرآوری لبنی ممنوع است.

برای تدارک و اجرای رژیم و همچنین احتیاط‌های لازم چه توصیه‌ایی دارید؟
در
گام اول در تمام مراحل اجرای رژیم فرآیند آن زیرنظر متخصصین صورت پذیرد و
بعد ضرورت دارد از ایجاد هرگونه انحراف از رژیم توصیه شده پرهیز شود. اگرچه
نوع تغذیه مرد تاثیری ندارد اما همراهی و همدلی وی از نظر روحی کمک موثری
در توفیق اجرای این رژیم دارد.

خاطرنشان می‌سازد رعایت رژیم غذایی
نباید از 6 ماه تجاوز نماید. چرا که تداوم آن می‌تواند منجر به سوء تغذیه
مادر و پیامدهای ناگوار شود. همچنین درمانگاههایی که در جهان مسئول ارائه
اینگونه رژیم‌های غذایی هستند تاکید دارند که مصرف تمام قرص‌های ضد بارداری
در دوران اجرای رژیم غذایی متوقف شود. بنابراین برای پیشگیری از بارداری
از سایر روش‌های جایگزین استفاده شود.

همان‌طور
که اشاره داشتید سلامت نوزاد مهمتر از جنسیت آن می‌باشد، لذا جنابعالی به
عنوان متخصص برجسته حوزه بهداشت و سلامت برای فرزند‌آوری سالم چه توصیه‌ای
به زوج‌های جوان دارید؟

ما کشوری در حال گذار هستیم،
متاسفانه رفتارهای سنتی پدران و مادران‌مان را که از قضا بسیار مطلوب و
شایسته بودند در کمال ناباوری فراموش کرده و آن را با یک سری از رفتارهای
جدید و غریب جایگزین کرده‌ایم. عادات غذایی‌مان تغییر کرده است و شیوه‌
تغذیه و تربیت فرزندانمان متاثر از تبلیغات و فرهنگ مصرف‌گرایی غرب است.
فرزند سالم در سایه‌ تغذیة بی‌قید و شرط از شیر مادر پرورش می‌یابد.

بنابراین
توصیه اکید دارم کودکان را از این اکسیر حیات محروم نکنند و بعد از عبور
آنان از سنین نوزادی بجای هله‌هوله آنها را به میان‌وعده‌های سالم عادت
دهند. گرفتاری‌های امروزی جامعة ما در خصوص رشد فزاینده‌ی بیماری‌های غیر
واگیر نظیر چاقی و اضافه وزن، بیماری‌های قلب و عروق و… جملگی ناشی از
تغییر سبک زندگی، کم تحرکی و استفاده بیش از حد از فست‌فودهاست.

برای
داشتن نسلی سالم، پویا و با نشاط که سرمایه‌ی اصلی تولید در کشور محسوب
می‌شوند. مراقبت‌های تغذیه‌ایی نقش اول را ایفا می‌کند. بنابراین برای
حفاظت و صیانت از این سرمایه عظیم به سلامت آنها بهاء دهیم تا نسلی پرشور
را برای سازندگی ایران عزیز وارد عرصه کار و تلاش نماییم.

آیا استرس و سبک زندگی بر موفقیت این روش موثر است؟
بدون
شک استرس بر سلامت بشر تاثیر منفی دارد چون سیستم هورمونی را کاملا تحت
تاثیر قرار می‌دهد و از اعتدال خارج می‌کند. بنابراین زمانی که به مادر
رژیم می‌دهیم تأکید ویژه‌ای داریم که در دوران رژیم به آرامش خود اهمیت
دهد. و در کنار سایر دستورات غذایی امگا 3 یا روغن ماهی نیز تجویز می‌کنیم.

نی‌نی‌بان جدیدترین و بهترین مطالب خود را در تلگرام و از طریق سه کانال «راهنمای بارداری»، «کودک‌یاری» و «سلامت جنسی» در اختیار شما قرار می‌دهد.

لینک مطلب

پاسخ دهید