Friday 20 January 2017

بک لینک شاپ

کد خبر : 13405
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 نوامبر 2015 - 11:41
4 views بازدید

سینمای ایران از قواعد استاندارد جهانی دور شده است/ مخاطب خواهان سینمای قصه‌گوست

به نقل از گیگر: کارگردان فیلم سینمایی «کفش های میرزانوروز» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: قاعده کلی سینما در جهان این است که باید سرمایه سینما از گیشه بیرون بیاید تا سینما جان بگیرد؛ سینمای مخاطب خاص و گلخانه ای سینمای عمومی نیست که بتواند سینمای یک کشور را روی پا نگهدارد. وی سپس با اشاره به وفور تولید فیلم های مخاطب خاص اظهار داشت: […]

به نقل از گیگر:

کارگردان فیلم سینمایی «کفش های میرزانوروز» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: قاعده کلی سینما در جهان این است که باید سرمایه سینما از گیشه بیرون بیاید تا سینما جان بگیرد؛ سینمای مخاطب خاص و گلخانه ای سینمای عمومی نیست که بتواند سینمای یک کشور را روی پا نگهدارد.

وی سپس با اشاره به وفور تولید فیلم های مخاطب خاص اظهار داشت: ما در زمانی می توانیم فیلم هایی با مخاطب خاص تولید کنیم که سالانه نزدیک به ۱۵۰ فیلم برای عامه مردم بسازیم و ۱۰ درصد از تولیدات مان را به سینمای خاص اختصاص دهیم. اگر در دراز مدت کل تولیدات سینمای ایران به این سمت متمرکز شوند سینما آسیبی جدی و جبران ناپذیر می بیند؛ سینما نیاز به سرمایه دارد و باید سرمایه آن مرتباً در چرخش باشد تا پابرجا بماند از این رو مدیران و سیاست گذاران باید توجه جدی به سینمای عامه پسند داشته باشند.

متوسلانی ادامه داد: سینمای هنر و تجربه تنها برای کشف استعدادهای جدید خوب است و نباید این سینما را جزو ماهیت اصلی هنر هفتم قلمداد کنیم. سینما دارای مخارج است یک سالن سینما پول کارگر و آب و برق دارد و اگر مخاطب به سالن سینما نرود چیزی برای سینمادار نمی ماند و همه سالن های سینما به تعطیلی کشانده می شود.

بازیگر فیلم سینمایی «گناهکاران» با تاکید بر اینکه مدیران سینمای کشور به چرخه طبیعی سینما آشنا نیستند و به همین جهت به این امور مهم توجهی ندارند گفت: اگر الآن سینماداران آزاد باشند اغلب سالن ها را تعطیل می کنند؛ مخاطب امروز با سینما قهر کرده چرا که خوراک فرهنگی مناسبی برای او تهیه نمی شود؛ مخاطب سینمای قصه گو را دوست دارد؛ مخاطب وقتی فیلمی ببیند که مساله اش باشد آن فیلم را می بیند و به سالن سینما می رود اما اکنون اغلب آثاری که در سینمای کشور تولید می شوند آثاری به شدت نازل و یا مخاطب گریزی هستند که نمی توانند برای مخاطب دارای جذابیت باشند.

 این هنرمند پیشکسوت افزود: مخاطب دوست دارد تصویر خود را در پرده نمایش ببیند؛ از سوی دیگر فضای سالن های سینما در کشور ما تغییر کرده اکنون دیگر مانند سابق از صف های طویل در کنار سالن های سینما هیچ خبری نیست و در سالن های سینما نیز تماشاگری وجود ندارد و همین باعث شده تا دیگر میلی برای رفتن به سینما در مخاطبان عام وجود نداشته باشد. ما متاسفانه سینما را طی دو دهه گذشته روز به روز محدودتر کرده ایم و این تصمیمات و محدودیت ها باعث شد تا مردم از سینما بیزار شوند و ترجیح بدهند که در خانه هایشان برنامه های ویدیویی و ماهواره ای و تلویزیونی را تماشا کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «دو روی سکه» در خاتمه اظهار داشت: از سوی دیگر اصولاً شبکه نمایش خانگی نیز طی این سال ها ضربات مهلکی را به سینمای کشور وارد کرد چرا که فیلم های سینمایی بلافاصله پس از اکران وارد شبکه نمایش خانگی می شوند و مخاطبان با صرف اندک هزینه ای که شاید نصف بهای بلیت یک فیلم نباشد سی دی و دی وی دی فیلم ها را خریداری کرده و در خانه اش با حضور تمامی افراد خانواده آن را برای بارها و بارها تماشا می کند؛ تمامی این اتفاقات به دلیل سیاست گذاری های غلط مدیران سینمایی است که به اصطلاح می خواهند تغییراتی در سینما به وجود بیاورند اما تغییرات آن ها به جای آنکه در راستای بهتر شدن وضعیت سینما باشد روز به روز سینمای کشور را دچار پسرفت و انحطاط می نماید.

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 38
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات