ضرورت همسوسازی فعالیت‌های کانون پرورش فکری با آموزش و پرورش

0

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش همسوسازی فعالیت‌ها با کانون پرورش فکری برای توسعه فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در جهت تربیت دانش‌آموزان را ضروری دانست.

در این مراسم حمیدرضا کفاش معاون فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش ضمن اشاره به موفقیت کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب و برگزیده شدن کانون گفت: باید کتاب‌های تولید کانون بیشتر مورد توجه قرار گیرد و هم افزایی‌هایی در این خصوص داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید در فعالیت‌ها مشارکت را افزایش دهیم، گفت: در دولت تدبیر و امید وزیر آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای به توسعه مشارکت‌ها دارد و در این زمینه گفتگوهای خوبی با بخش های مختلف انجام می‌شود.

معاون فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش بیان کرد: کانون تولیدات حساب‌ شده‌ای دارد که باید در تمام مدارس توزیع شود در واقع باید مشارکت‌های کانون پرورش فکری با آموزش و پرورش توسعه یابد.

کفاش با اشاره به اینکه 800 مرکز کانون پرورش فکری برای 105 هزار مدرسه سراسر کشور تعداد زیادی نیست، گفت: با این وجود باید مشارکت بیشتری بین کانون و آموزش و پرورش وجود داشته باشد.

معاون فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش بیان کرد: بر این اساس تفاهم‌نامه‌ای بین کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش ایجاد شده که باید طبق این تفاهم‌نامه مشارکت‌ها افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: برای افزایش مشارکت‌ها مقدماتی نیاز است از جمله اینکه باید به این تفاهم‌نامه توجه شده و مقدمات اجرایی شدن آن فراهم شود.

کفاش گفت: باید فعالیت‌های خود را با کانون پرورش فکری همسو کنیم.

وی با بیان اینکه یکسان سازی هیچ‌گاه ممکن نیست، افزود:  از تعدد تشکل‌های مختلف ما ضرر نمی‌کنیم بلکه زمانی متضرر می‌شویم که بخواهیم فعالیت‌های همدیگر را خنثی کنیم در واقع همسوسازی همیشه لازم و یکسان سازی نفی می‌شود.

معاون فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش اظهار کرد: از جمله دیگر مواردی که در مشارکت باید مورد توجه قرار گیرد نفی خود است یعنی باید بر روی فعالیت‌ها نگاه فردی وجود نداشته باشد، در این راستا باید تلاش کنیم تا اقدامات مثبت و زمینه‌های رشد برای دانش‌آموزان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه بحث کتابخوانی برای دانش آموزان بسیار مهم است، اظهار کرد:‌ برای ملتی که اهل مطالعه نباشد آینده روشنی وجود ندارد به همین خاطر باید کتابخوانی و توجه به هنر را در دانش‌آموزان تقویت کنیم. 

کفاش ضمن اشاره به اینکه امور تربیتی آموزش و پرورش بیش از 2 هزار مرکز فرهنگی و تربیتی برای پرورش و تربیت دانش‌آموزان در نظر گرفته، گفت: بر اساس این ظرفیت و همچنین قریب به 800 مرکز کانون پرورش فکری می‌توان زمینه‌های رشد فرهنگی و پرورشی را در دانش‌آموزان در حد مطلوب پرورش داد.

وی با بیان اینکه برای افزایش مشارکت باید از همپوشانی‌های نامناسب خودداری کرد، گفت: باید با توجه به بهره‌وری از منابع انرژی بهترین استفاده را داشته باشیم و در واقع برای توسعه کارها از ظرفیت‌های داخلی حداکثر بهره را ببریم.

توجه به گفتمان دانش‌آموزی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

معاون فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش در خصوص اقتصاد مقاومتی و اقدامات مربوط به آن در حوزه آموزش و پرورش گفت: باید دانش‌آموزان را با این حوزه آشنا کنیم و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در نظام و گفتمان سازی حضور آنها را برای تحقق اقتصاد مقاومتی ارزشمند کنیم.

وی ادامه داد: چند موضوع در حوزه گفتمان سازی مورد توجه است از جمله این که نگاه ویژه‌ای به تولید داخلی داشته است.

کفاش ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: برای توجه به تولید داخلی باید فرهنگ‌سازی شود؛ مسائلی با این عنوان مطرح شود تا دانش‌آموزان را به گفتمان پیرامون این مسئله و توجه به آن تشویق کنیم.

این خبر در حال تکمیل است.

انتهای پیام/

لینک مطلب

پاسخ دهید