طرز تهیه سالاد عدس رژیمی

0

گیگر :

به گزارش ایران ناز سالاد عدس از دسته سالادهای مقوی محسوب می شود که هم برای گیاهخوارها، و هم برای کسانی که رژیم دارند خیلی مناسب میباشد. حتما این سالاد خوشمزه را امتحان کنید.

 

طرز تهیه سالاد عدس رژیمی

 

مواد لازم:

 

یک و یک چهارم پیمانه عدس
۴ عدد تخم مرغ
۱/۴ پیمانه سرکه قرمز
۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۱ عدد بزرگ خیار
۱/۲ پیمانه برگ جعفری تازه
۱/۲ پیمانه پیاز
به میزان لازم نمک
به میزان لازم فلفل  

 

طرز تهیه سالاد عدس رژیمی

 

طرزتهیه:

 

برای درست کردن این سالاد خوش طعم و مفید ابتدا عدس را به همراه مقداری آب در قابلمه ای بریزید ، آب تا 3 سانتی متر روی عدس را بپوشاند. آن را بجوشانید. سپس حرارت را کم کرده و اجازه دهید برای 20 تا 25 دقیقه بپزد تا عدس نرم شود ولی تغییر شکل ندهد. سپس آن را آبکشی کنید.

 

در این میان، در قابلمه ای دیگر تخم مرغ ها را به همراه مقداری آب بجوشانید. آب تا 3 سانتی متر روی تخم مرغ ها را بپوشاند. وقتی آب جوشید، آن را از روی حرارت بردارید، روی آن را بپوشانید و اجازه دهید 12 دقیقه بماند. بعد از این مدت، روی آنها آب سرد بریزید،

 

طرز تهیه سالاد عدس رژیمی

 

پوست آن ها را جدا کرده و آن ها را درشت خرد کنید.. در مرحله بعدی در ظرفی بزرگ، سرکه و روغن زیتون را با هم بزنید. عدس، خیار، جعفری و پیاز را به آن اضافه کنید و بر روی آن ها نمک و فلفل بپاشید. آن ها را خوب با هم ترکیب کنید

 

تا سس کاملا روی مواد را بپوشاند. اجازه دهید تا به دمای محیط برسد و یا می توانید آن را در یخچال قرار بدهید.برای سرو تکه های تخم مرغ را بر روی آن بریزید. در صورت تمایل با برگ های کاهو سرو کنید.

پاسخ دهید