طرز تهیه فلفل دلمه شکم پر غذای خوشمزه و کم کالری

0

طرز تهیه فلفل دلمه شکم پر غذای خوشمزه و کم کالری

طرز تهیه فلفل دلمه شکم پر غذای خوشمزه و کم کالری

 

مواد لازم برای فلفل دلمه شکم پر:

 برنج سفید نپخته ۱ فنجان
 آب  ۲ فنجان

 

 

مواد لازم برای تهیه سس فلفل دلمه شکم پر :

پیاز خرد شده  ۱ عدد
 روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
سس مارینا ۲ فنجان
 عصاره گوشت  ۱ فنجان
سرکه بالزامیک ۱ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه قرمز خرد شده یک چهارم قاشق چایخوری

 

 

مواد لازم برای داخل فلفل دلمه شکم پر :

گوشت بدون چربی  ۵۰۰ گرم
سس تند ایتالیایی ۱۰۰ گرم
 گوجه فرنگی خرد شده ۲۸۰ گرم
 جعفری خرد شده یک چهارم فنجان
سیر له شده ۴ حبه
نمک ۲ قاشق چایخوری
فلفل سیاه تازه ۱ قاشق چایخوری
فلفل هندی چند عدد
* فلفل دلمه سبز ۴ عدد
پنیر پارمیسان ۱ فنجان

 

 

* فلفل دلمه سبز (از وسط نصف شده و دانه هایش را دربیاورید)

 

طرز تهیه فلفل دلمه شکم پر :
فر را با حرارت ۳۷۵ درجه فارنهایت گرم کنید.

 

یک قابلمه آب روی حرارت بالا گذاشته و اجازه دهید جوش بیاید بعد برنج را داخل آن بریزید. حالا حرارت را کمی کاهش داده و درب ظرف را بگذارید تا برنج نرم شده و مایع جذب آن شود (۲۰ تا ۲۵ دقیقه). برنج پخته را کنار بگذارید.

 

پیاز و روغن زیتون را روی حرارت متوسط برای ۵ دقیقه تفت دهید. نیمی از پیازهای پخته را به یک کاسه بزرگ منتقل کرده و کنار بگذارید.

 

یک ماهیتابه برداشته و سس مارینا، عصاره گوشت، سرکه بالزامیک و تکه های فلفل قرمز را درون آن ریخته و برای ۱ دقیقه تفت دهید.

 

مخلوط سس را درون سینی فر ریخته و کنار بگذارید.

 

گوشت، سس ایتالیایی، گوجه فرنگی، جعفری، سیر، نمک ، فلفل سیاه و فلفل هندی را درون کاسه ای که پیازها را ریخته اید مخلوط کنید. برنج پخته و پنیر پارمیسان را اضافه کرده و هم بزنید. حالا با مخلوط سس و گوشت درون فلفل سبز را پر کنید.

 

فلفل سبز ها را روی سس گوجه درون سینی فر بچینید. باقی مانده پنیر پارمیسان را روی آن پاشیده، و روی سینی فر را با فویل آلومینیومی بپوشانید. ۴۵ دقیقه صبر کنید.

 

بعد از این زمان فویل را از روی سینی برداشته و ۲۰ تا ۲۵ دقیقه دیگر صبر کنید، تا رنگ گوشت دیگر صورتی نبوده و فلفل سبز نرم شده و پنیر روی آن طلایی رنگ شود.

پاسخ دهید