طرز تهیه کتلت قارچ رژیمی

0

گیگر:

 

نازوب دستور تهیه کتلت قارچ رژیمی برای کسانی که محدودیت مصرف گوشت دارند، گیاهخوارند یا مایلند جایگزین‌های سالم‌تری برای گوشت پیدا کنند، گردآوری کرده ایم با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

قارچ: نیم کیلو
سیر: 2 حبه
تخم‌مرغ: ۳عدد
آرد یا خمیر نان باگت: نصف لیوان
سبزیجات معطر: ۲ قاشق
نمک و فلفل: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم

 

 

نکته مهم: کتلت را در نان بولکی و با پیاز و جعفری خردشده و خیارشور بخورید که لذتی بالاتر از این نیست!

 

 

دستور پخت:

1. ابتدا قارچ‌ها را چرخ کرده و با سبزیجات معطر و خمیر نان باگت مخلوط کنید. بهتر است خمیر نان باگت تازه و نرم باشد، اما اگر چنین خمیری دردسترس نداشتید، می‌توانید از آرد یا پودر خمیر نان باگت استفاده کنید.

 

2. پس از آن تخم‌مرغ‌ها را به مواد اضافه کرده و در صورت شل بودن مایه، قدری آرد به آن اضافه کنید.

 

3. نمک و فلفل و ادویه موردعلاقه خود را همراه با سیرهایی که له کرده‌اید، به مخلوط اضافه کرده، خوب هم بزنید تا مواد یک‌دست شود.

 

4. حالا روغن را در تابه‌ای روی حرارت داغ کنید و از مواد اولیه به اندازه یک گردو بردارید و در دست‌تان صاف کنید و در روغن بريزيد. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید یک روی کتلت‌ها سرخ شود، سپس روی دیگر کتلت‌ها را سرخ کنید.

 

 

رازهای کتلت مامان پز!!

آب سيب‌زميني خام را براي آنکه بوي کتلت نامطبوع نشود، حتما بايد گرفت.

 

سيب‌زميني پخته را حتما بايد رنده کرد و نبايد آن را همراه گوشت، چرخ کرد. سيب‌زميني خام را مي‌توان چرخ کرد به شرط آنکه آب سيب‌زميني با گوشت مخلوط نشود.

 

در کتلت گوشت بهتر است از آرد نخودچي استفاده شود، چون کتلت پوک مي‌شود و در صورت استفاده از آرد سوخاري و آرد گندم، کتلت، خمير مي‌شود و پوکي مناسبي نخواهد داشت.

 

کتلت با سيب‌زميني خام هنگام سرخ شدن، روغن کمتري مي‌برد و براي کساني که در مصرف روغن احتياط مي‌کنند، مناسب‌تر است.

 

براي سرخ کردن کتلت با سيب‌زميني پخته بايد در تابه روغن زياد باشد تا کتلت روغن کمتري به خود بگيرد و بعد هم بايد کتلت را روي کاغذ روغن‌گير گذاشت تا روغن اضافي آن گرفته شود.

 

بهترین سبزی برای کتلت، ترخون و مرزه است که عطر بی‌نظیری به کتلت مي‌دهد. می‌توانید یک بار هم زیره را امتحان کنید.

 

منبع: نازوب – www.nazweb.ir









لینک مطلب

پاسخ دهید