فواید آهن در رشد شناختی کودکان

0

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، آهن در ساخت هموگلوبین، مولکول‌های حمل‌کننده اکسیژن در خون، مایوگلوبین و مولکول‌هایی که اکسیژن را در ماهیچه‌ها ذخیره می‌کنند، دخیل است.

آهن مورد نیاز بدن در هر سن متفاوت است. کودکانی که در سنین بین 1 تا 3 سال هستند بدنشان حدوداً روزانه 7 میلی گرم آهن نیاز دارد. همچنین کودکانی که به سن 4 سالگی می رسند تا زمانی که 8 ساله می شوند حدوداً 10 میلی گرم آهن به صورت روزانه نیاز دارند.

به کودکان در این سن توصیه می شود روزانه در عده غذایی شان گوشت مصرف کنند زیرا آهن موجود در سبزیجات به سختی جذب بدن می‌شود.

آهن برگرفته از گوشت، غذاهای دریایی و ماکیان به سرعت جذب بدن می‌شود اما جذب آهن سبزیجات مثل سبزیجات پهن‌برگ، نان گندم، میوه‌های خشک، اسفناج و تخم مرغ سخت است.

افراد می توانند با مصرف غذاهای حاوی ویتامین C مانند پرتقال، نارنج، توت فرنگی، فلفل قرمز و سبز، کلم بروکلی، گریپ فروت، سیب زمینی و سیب زمینی شیرین میزان جذب آهن سبزیجات را بالا ببرید.

مصرف زیاد مکمل آهن در روز منجر به مسمومیت‌ می شود بنابراین مصرف این ماده می‌بایست تحت نظارت پزشک صورت گیرد.

/انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: آستان

گیگر:

لینک مطلب

پاسخ دهید