گیگر :

البته این اتحاد در نگاه اول بسیار عجیب و غیر عادی به نظر میرسد، زیرا گوگل و یاهو سالها است که با کینه جویی دیرینهای با هم رفتار کرده اند. به هر صورت این می تواند با توجه به موقعیت کنونی یاهو کاملا منطقی به نظر برسد. درآمدهای این شرکت طی فصل سوم سال جاری سقوط اندک ۷۶ میلیون دلاری را نشان داده است و این قرارداد (که گوگل مبالغی برای تبلیغات جستجو به یاهو میپردازد) میتواند برخی نیازهای مالی این شرکت پیر و دیرپا را برآورده سازد.
قرارداد با بینگ هیچگاه نتوانست باعث بهبود جایگاه یاهو و کسب سهم بازار بیشتر شود. بنابرین در حال حاضر یاهو با عقد این قرارداد چیزی برای از دست دادن ندارد. و البته در این میان نباید فراموش کنیم که ماریسا مایر مدیرعامل یاهو یکی از مدیران برجسته گوگل بوده است. اگر هم وی نخواهد که لطفی به شرکت پیشین خود کند، حداقل وی در خصوص قرارداد با گوگل بسیار بازتر و با روی گشاده تر نسبت به دیگر شرکتها برخورد می کند. به هر صورت این میتواند یک همکاری عملی باشد و مایر علاقه چندانی ندارد که یاهو مستقلا عمل کرده و همچون گذشته با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کند.