ماجرای شوک کودک ۸ ساله پس از تزریق پنی‌سیلین+عکس

0

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان  به نقل از فارس، چند روز قبل خبری در فضای مجازی منتشر شد، مبنی بر اینکه یک پسر بچه 8 ساله با اشتباه و قصور پزشک و بر اثر تزریق دوز بالای پنی‌سیلین دچار شوک شده و تا مرز مرگ رسیده است.
این خبر در فضای مجازی به سرعت دست به دست شد و موجی از شایعات و  انتقادات در این خصوص به راه افتاد و برخی از این شایعات حکایت از فوت این کودک پس از انتقال به بیمارستان داشت.

اما به راستی آیا می‌توان به هر خبری که در فضای مجازی منتشر می‌شود اعتماد کرد؟

 ماجرای شوک کودک ۸ ساله پس از تزریق پنی‌سیلین+عکس

کودک 8 ساله در سلامت کامل است

یک مقام مسئول در وزارت بهداشت در این‌باره به خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس گفت: طی پیگیری‌های به عمل آمده از مسئولان بیمارستان بهرامی و درمانگاه جوادالائمه در خصوص کودک فوق، مشخص شد که 6 روز پیش کودک به درمانگاه جواد الائمه تهران مراجعه و با دستور پزشک کشیک با توجه به وزن کودک(30کیلوگرم) و تشخیص گلودرد چرکی پنی‌سیلین تجویز و تزریق شده است.

مشکینی ادامه داد: متاسفانه به دنبال تزریق، بیمار دچار التهاب و تورم پلک،‌ صورت، لب، دهان و کهیر شده که بلافاصله پس از تزریق هیدروکورتیزون در درمانگاه جواد الائمه به بیمارستان بهرامی منتقل شده است.

وی اظهار داشت: در بیمارستان بهرامی درمان ضد حساسیت و اقدامات حمایتی لازم جهت بیمار انجام شده و در حال حاضر بیمار پس از 3 روز بستری در بیمارستان با حال عمومی خوب مرخص شده است.

/انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

گیگر:

لینک مطلب

پاسخ دهید