مرگ‌های ناگهانی ارمغان مصرف داروهای انرژی‌زا

0

متاسفانه مصرف برخی داروهای انرژی‌زا و مواد مخدر به بهانه پرورش اندام، موجب بروز نارسایی‌ها و سکته قلبی و مرگ ناگهانی می‌شود.

دکتر اسلامی متخصص قلب و عروق در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی  درباره مصرف داروهای انرژی زا که امروزه در بین جوانان افزایش یافته است، گفت: متاسفانه مصرف داروهای انرژی زا به بهانه افزایش انرژی و تقویت ماهیچه‌ها در بین جوانان افزایش یافته که مصرف این مواد عوارض فراوانی برای سلامت قلب به همراه دارد. متاسفانه برخی از دانشجویان در شب‌های امتحان برای بیدار ماندن و درس خواندن از داروهای انرژی‌زا استفاده می‌کنند که موجب ایست قلبی، سکته قلبی و در نهایت مرگ می‌شود.

وی آمفتامین را دسته‌ای از داروهای تهدید کننده سلامت قلب دانست و اظهار کرد: برخی از داروهای انرژی‌زا که در باشگاه‌ها برای دوپینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند، موجب تخریب عضله قلب، نارسایی قلبی، نامنظمی شدید قلبی و ایست قلبی می‌شود. قرص‌های آمفتامین، شیشه، و غیره نیز عوارض شدید قلبی را به همراه دارد.

این متخصص قلب و عروق در پایان نسبت به داروهای گیاهی که برای کاهش وزن شدید در ماهواره تبلیغ می‌شود هشدار داد و گفت: توصیه می‌شود افراد به هیچ عنوان این دسته از مواد تبلیغی را مورد استفاده قرار ندهند زیرا این دسته از مواد ترکیبات مشخصی ندارند و می‌تواند موجب مرگ ناگهانی شود.

انتهای پیام/

لینک مطلب

پاسخ دهید