معرفی اولیه خودروی MG360 در آستانه ورود به بازار ایران/ تصاویر

0

ساخت کجاست؟

به‌فاصله گذشت چند هفته از معرفی ام جی GT در ایران حالا خبر دیگری از این برند انگلیسی به گوش می‌رسد. البته قرار نیست از وارداتی دیگر ام جی در ایران حرف بزنیم بلکه قرار است از ام جی جدیدی بگوئیم که حالا در ایران تولید می‌شود: MG 360

ام جی 360 اولین محصول تولیدی شرکت ام جی پارس موتور است؛ این شرکت یکسال و نیم پیش به صورت جوینت ونچر و با سهام 50 به 50 مابین گروه SAIC Motor چین و گروه صنعت خودرو آذربایجان (AZVICO) تاسیس شد. ام جی 360 نخستین محصول تولیدی این شرکت است ولی از سال آینده تولید شاسی‌بلند MG RX5 ، که در بازار چین با نام Roewe RX5 فروخته می‌شود، را هم آغاز می‌کند. همچنین از آنجایی که این شرکت در نمایشگاه امسال خودرو تبریز از نسخه پلاگین ام جی 550 با نام MG e550 رونمایی کرده بود پس این احتمال هم وجود دارد که در یکی دو سال آینده نسخه‌های هیبریدی ام جی را هم به بازار ایران بفرستد.

اگر احیانا گروه سایک (مالک ام جی) را نمی‌شناسید باید بدانید که درکنار دانگ‌فنگ، چانگان و فاو یکی از چهار برند بزرگ خودروسازی چین است و هم‌اکنون نیز در رده هفتیمن خودروساز بزرگ جهان قرار دارد. خودروهای جنرال موتورز و فولکس‌واگن به کمک سایک در بازار چین مونتاژ می‌شوند.

طبق گفته‌های آقای لی یانگ، مدیرعامل ام جی پارس، تا 5 سال آینده مجموع سرمایه‌گذاری برای کارخانه ام جی در ایران به 400 میلیون دلار و تعداد پرسنل آن نیز به حدود 1500 نفر می‌رسد. از این‌رو باید شرکت ام جی پارس را سومین قطب خودروسازی کشور دانست. سایک همچنین می‌خواهد ام‌جی پارس در آینده‌ای نزدیک به پایگاه صادراتی این شرکت برای کشورهای همسایه ایران و بازار خاورمیانه مبدل شود.

چه ویژگی‌هایی دارد؟

حتما ام جی 350 را خاطرتان هست؛ همان خودرویی که در سال 2010 معرفی شد و فروش نه‌چندانی را در ایران تجربه کرد. ام جی 360 نیز به‌عنوان جایگزین این خودرو در سال 2015 و در نمایشگاه چنگدو معرفی شد و سپس از اوت همان سال نیز به بازار چین آمد.

360 نسبت به 350 ، ظاهر شکیل‌تری دارد ضمن اینکه در طول اندکی بزرگتر اما در ارتفاع اندکی کوتاه‌تر از آن است. مطابق جدول زیر، حجم باک هردو خودرو یکسان است و در حجم صندوق نیز ام جی 360 حرف اول را می‌زند.

طول عرض ارتفاع فاصله محوری حجم باک حجم صندوق رینگ و لاستیک
MG 350 4,521mm 1,788mm 1,492mm 2,650mm 55L 458L

205/55R16

MG 360 4,579mm 1,840mm 1,490mm 2,660mm 55L 482L

205/55R16

mg360-3

داشبورد 360 شباهت زیادی به ام جی GT دارد ولی با این حال در کابین 360 صفحه کیلومتر تخت و نسبتا ساده‌ای می‌بینیم که خوشبختانه در ام جی GT وجود ندارد! در مورد امکانات ام جی 360 هنوز زود است که تصمیم بگیریم ولی آنطور که شرکت ام جی پارس در نمایشگاه تبریز اعلام کرده است، فول‌ترین نسخه این خودرو امکانات (احتمالی!) زیر را دارد:

  • سنسور باد، سنسور عقب
  • مانیتور 8.0 اینچی لمسی، بلوتوث، سیستم صوتی با 4 اسپیکر، دوربین عقب
  • تهویه دستی، تنظیم دستی صندلی 6 حالته راننده و 4 حالته سرنشین جلو
  • دی‌لایت، سانروف، فرمان برقی
  • کنترل پایداری و کشش، کروز کنترل، ترمز کمکی

mg360-4

چه پیشرانه‌ای دارد؟

ام جی پارس برای ام جی 360 هم‌اکنون سه انجین مختلف را درنظرگرفته ولی اعلام نکرده است که 360 با کدامیک از آن‌ها به خیابان‌های ایران قدم می‌گذارد. جالب است بدانید درکنار این سه انجین، که مشخصات آن‌ها در جدول زیر آمده است، سایک در بازار چین، انجین 115 اسبی 1.4 لیتری توربوی ساخت جنرال موتورز را هم روی 360 نصب می‌کند ولی متاسفانه نامی از این انجین در لیست سه انجین احتمالی ام جی پارس برای بازار ایران به چشم نمی‌خورد.

پیشرانه قدرت گشتاور سرعت گیربکس
1.5 لیتری COM 107hp 135nm 180km/h 5 سرعته دستی
1.5 لیتری DEL 107hp 135nm 170km/h 4 سرعته اتومات
1.5 لیتری توربو 130hp 210nm 200km/h 6 سرعته اتومات
چه قیمتی؟ با چه رقیبانی؟

اولین نسخه‌های تولیدی ام جی 360 از ابتدای 2017 وارد بازار کشورمان می‌شود که یعنی از ابتدای زمستان امسال باید منتظر دیدن این خودروی جدید در خیابان‌ها باشیم. از آنجایی که 360 جایگزین 350 است به همین دلیل ام جی پارس در تلاش است تا 360 را با قیمتی در حدود 70 میلیون تومان بدست مشتریان ایرانی‌اش برساند که در اینصورت باید با خودروهای زیر رقابت کند.

خودرو قیمت تقریبی (میلیون تومان)
jac-j5-vs-arizo5-1  

جک J5 اتومات

 

63

jac-j5-vs-arizo5-5  

چری آریزو 5 اتومات

 

74-69

serato1600  

کیا سراتو 1.6 لیتری دنده‌ای

 

76

reno symbol  

رنو سیمبل اتومات PE

 

76.5

faw besturn b50f  

بسترن B50F

 

77

لینک مطلب

پاسخ دهید