Tuesday 17 January 2017

بک لینک شاپ

کد خبر : 76572
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 ژوئن 2016 - 8:28
1 views بازدید

میراث متروید: نخستین نگاه به بازی ReCore

بازی ReCore از جمله عناوینی به شمار می رود که سال گذشته به عنوان یکی از آثار انحصاری کنسول اکس باکس وان در نمایشگاه E3 به علاقمندان دنیای بازی های کامپیوتری معرفی شد. با این حال در ماه های ابتدایی سال جاری میلادی چشم انتظاران این بازی شاهد اضافه شدن پلتفرم کامپیوتر های خانگی هم به لیست پلتفرم های مقصد بازی ReCore بودند و به […]

میراث متروید: نخستین نگاه به بازی ReCore

بازی ReCore از جمله عناوینی به شمار می رود که سال گذشته به عنوان یکی از آثار انحصاری کنسول اکس باکس وان در نمایشگاه E3 به علاقمندان دنیای بازی های کامپیوتری معرفی شد. با این حال در ماه های ابتدایی سال جاری میلادی چشم انتظاران این بازی شاهد اضافه شدن پلتفرم کامپیوتر های خانگی هم به لیست پلتفرم های مقصد بازی ReCore بودند و به این ترتیب این بازی نیز هم چون بسیاری از بازی های در شرف انتشار کنسول اکس باکس وان، از انحصار این کنسول خانگی خارج شد. بر این اساس در نمایشگاه E3 امسال تعداد بیشتری از بازیبازان در انتظار آگاهی یافتن از نکات و اطلاعات تازه ای از گیم پلی بازی ReCore بودند و می توان گفت که این دسته از علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری چندان هم دست خالی از این نمایشگاه به خانه های خود باز نگشتند. چرا که سازندگان بازی ReCore و ناشر این اثر یعنی شرکت مایکرو سافت همراه با دمویی از این بازی در نمایشگاه E3 2016 حضور داشتند.

بازی ReCore به کارگردانی مارک پاچینی در دست تولید است؛ بازی ساز نام آشنایی که پیش از این کارگردانی بازی شناخته شده ی متروید پرایم را هم بر عهده داشت. در واقع این بازی با همکاری اعضای استودیو Armature در دست تولید است که بسیاری از آن ها پیش از این در ساخت نسخه های مختلف از عناوین متروید پرایم نقش داشتند. و این موضوعی است که ناشر این بازی یعنی شرکت مایکرو سافت مانور فراوانی بر روی آن می دهد و همواره در تبلیغات بازی ReCore به این نکته اشاره شده است که سازندگان سابق بازی های متروید پرایم در تولید این بازی جدید نقش دارند. البته در جریان تولید بازی ReCore اعضای استودیو Comcept نیز با اعضای استودیو Armature همکاری دارند. استودیویی که رهبری اش را خالق شخصیت مشهور مگا من و تهیه کننده ی سابق نسخه های متعدد از این مجموعه یعنی کیجی اینافونه بر عهده دارد و این موضوع نیز اعتبار دیگری برای بازی ReCore محسوب می شود. داستان بازی ReCore در دنیایی پسا آخر الزمانی جریان دارد. در محیط و زمانه ای که انسان های بسیار اندکی بر روی کره ی زمین باقی مانده اند و بسیاری از بخش های این سیاره به اشغال ربات های فضایی در آمده است. ربا ت هایی که اکثر آن ها رفتار چندان دوستانه ای با ساکنان اصلی سیاره ی سبز ندارند و همین موضوع موجب می شود تا شخصیت اصلی داستان بازی ReCore یعنی جول (که یک دختر جوان و مبارز است) به مبارزه با آن ها برخیزد. البته او در این راه تنها نیست و تعدادی ربات نیز به عنوان یار همراه او را در جریان این رویارویی همراهی می نمایند.

 recore1

البته بازی ReCore تنها از نام سازندگان نسخه های پیشین سری متروید بهره ی تبلیغاتی نمی برد و در گیم پلی خود نیز شباهت های فراوانی به عناوین مختلف از سری متروید خواهد داشت. به عنوان مثال قابلیت بازگشت به مراحلی که بازیباز از آن ها عبور نموده است یکی از ویژگی های کلیدی و متروید محوری است که در گیم پلی بازی ReCore وجود خواهد داشت. به عبارت بهتر ممکن است بخش خاصی از یک مرحله در بازی ReCore به علت بهره نبردن بازیباز از یک توانایی خاص برای او قابل دستیابی نباشد. اما با جستجو در سایر نقاط محیط و دستیابی به توانایی مذکور بازیباز امکان بازگشت به مرحله ی مورد نظر و دست یافتن به نقاطی که پیش از این امکان دست یابی به آن ها برای او فراهم نبود را خواهد داشت. گذشته از آن وجود بخش های پلتفرمر محور در این بازی این پتانسیل را دارد تا تنوع مناسبی به گیم پلی آن ببخشد و مبنای گیم پلی بازی ReCore را از یک شوتر سوم شخص صرف فرا تر ببرد. در واقع وجود مواردی نظیر پرش های دوبل و پرش های بلند (که قابلیت تلفیق با یکدیگر را در طول بخش های پلتفرمر این بازی دارند) در گیم پلی بازی ReCore رگه هایی از سبک پلتفرمر را هم به گیم پلی این اثر تزریق کرده است و وجود یاران همراه جول یا همان ربات های ریز و درشت هم می تواند کمک فراوانی به قوام یافتن این موضوع نماید. در این میان هر کدام از یاران آهنین شخصیت جول از توانایی های ویژه ای در گیم پلی بازی ReCore برخوردار هستند و شکل و شمایل مختص به خود را در این بازی خواهند داشت. به عنوان مثال یار اصلی جول در بازی ReCore (که به نظر می رسد نخستین ربات تحت اختیار بازیباز در طول گیم پلی این بازی هم خواهد بود) رباتی است به شکل سگ که مَک نام دارد و همراه وفاداری برای او به شمار می رود. علاوه بر آن هر کدام از این ربات ها علاوه بر این که شکل و شمایل خاص خود را دارند (هر کدام از آن ها به شکل یک حیوان خاص و شناخته شده طراحی شده اند) با رنگ ویژه ای هم در طول گیم پلی بازی ReCore تعریف می شوند و کاربرد کاملاً متفاوتی نسبت به یکدیگر در طول مراحل مختلف این بازی خواهند داشت. کار برد هایی که در قالب رنگ های گوناگون تعریف می شوند و در واقع عنصر رنگ نقش بسیار مهمی در گیم پلی بازی ReCore دارد.

 recore2

به عنوان مثال ربات مک که شکل و شمایل یک سگ را دارا است با رنگ آبی در طول بازی ReCore شناخته می شود و در محیط هایی که طیف رنگی آبی بر محیط آن ها حاکم است بازیباز باید او را به عنوان یار همراه برای عبور موفق از آن مرحله برگزیند. در کل رنگ آبی نشانگر توانایی های الکتریسیته محور در طول گیم پلی بازی ReCore خواهد بود و در همین راستا مک نیز از توانایی ویژه ای بهره می برد که توسط آن، به کمک شلیک پرتو های الکتریسیته به سمت دشمنان آن ها را به شکل موقت فلج خواهد کرد. علاوه بر مک با وفا، شاهد معرفی دو ربات دیگر به نام های سث و دانکن نیز در نمایشگاه E3 2016 بودیم. سث رباتی است که به شکل یک عنکبوت طراحی شده است و در مراحلی که نیاز به بالا رفتن از سقف ها یا سایر پلتفرم های دست نیافتنی موجود در محیط این بازی وجود دارد، او می تواند عصای دست بازیباز باشد. در واقع هر کجا که رنگ زرد را مشاهده کردید با کمک توانایی های سث به شکل راحت تری می توانید از پس کار ها بر بیایید. امری که به هنگام حضور در محیط های سرخ رنگ در رابطه با دانکن و توانایی های مبتنی بر آتش او (که با رنگ سرخ به نمایش در می آیند) معنی و مفهوم می یابد. رباتی به شکل گوریل که در واقع قدرتمند ترین یار همراه جول در طول بازی ReCore به شمار می رود و عملکردی شبیه به یک تانک دارد. در مجموع گیم پلی بازی ReCore تمرکز ویژه ای بر استفاده از رنگ های مختلف خواهد داشت و در بسیاری از مراحل این بازی توجه بازیباز به استفاده از یاران همراه کارآمد با رنگ مناسب بسیار ضروری به نظر می رسد. جالب این جاست که این امر (تمرکز اساسی بازی ReCore بر استفاده از عنصر رنگ) در میانه های پروسه ی طراحی بازی ReCore برای سازندگان این اثر مشکلاتی را به همراه آورد. بنا بر تایید کارگردان اصلی بازی ReCore یعنی مارک پاچینی، او و همراهانش در میانه های فرآیند تولید این بازی متوجه کور رنگ بودن یکی از تهیه کنندگان بازی ReCore شدند و به این نتیجه رسیدند که تمرکز آن ها بر استفاده از عنصر رنگ در طول طراحی مراحل این اثر شاید در نهایت برای بازیبازانی که از مشکلی مشابه رنج می برند مشکل ساز شود. به همین دلیل آن ها تصمیم گرفتند تا برای هر کدام از ربات های موجود در این بازی (در کنار رنگ هایی که از آن برخوردارند) یک سمبل ویژه هم طراحی نمایند تا با فعال کردن بخش ویژه ی کمک به افراد کور رنگ در منوی تنظیمات بازی ReCore ، وجود این سمبل ها بتواند به کمک آن دسته از بازیبازانی بیاید که از توانایی تشخیص رنگ ها برخوردار نیستند اما قصد لذت بردن از گیم پلی بازی ReCore را همچون افراد عادی دارند. البته وجود این گزینه ی کمکی تنها از سوی سازندگان بازی ReCore تایید شده است و شاهد هیچ گونه نمایش ویژه ای از آن در طول برگزاری نمایشگاه E3 امسال نبودیم. در پایان باید به این نکته اشاره کرد که بازی ReCore در سیزدهم ماه سپتامبر سال جاری میلادی در اختیار دوست داران بازی های کامپیوتری (در راس آن ها هواداران قدیمی سری متروید) بر روی دو پلتفرم کامپیوتر های خانگی و کنسول اکس باکس وان قرار خواهد گرفت. باید دید که آیا این بازی توانایی تبدیل شدن به اثری جذاب و سرگرم کننده همچون نسخه های مختلف از سری متروید را خواهد داشت یا خیر.

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 37
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات