نوشیدنی هایی که تشنگی را در ماه رمضان از یادتان می برد!

0

یک متخصص تغذیه گفت: استفاده از نوشیدنی هایی با طبع سرد و خنک مانند عرق کاسنی به همراه سحر از عطش طولانی مدت در طول روز ممانعت می کند.

جواد واحدی متخصص علوم تغذیه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی ؛  با اشاره به اینکه انواع میوه ها با داشتن فیبر از تشنگی فرد در طی روز پیشگیری می کند گفت: هندوانه که سرشار از آب است به هنگام افطار میوه مناسبی است هم می توان از  آن در وعده افطار استفاده کرد. 

وی افزود: هندوانه آب فراوان و فیبر پایین داشته به همین منظور خوردن  بیش از اندازه آن در وعده سحر توصیه نمی شود. 

واحدی تصریح کرد: استفاده از آب میوه ،آب کافی، ماست و همه مایعات پیش از خوردن غذا در وعده افطار برای فرد روزه دار مناسب است. 

این متخصص علوم تغذیه افزود: استفاده از نوشیدنی هایی با طبع سرد و خنک مانند عرق کاسنی  به همراه سحر از عطش طولانی مدت در طول روز ممانعت می کند. 

وی با اشاره به خاصیت انواع میوه ها گفت: استفاده از همه میوه ها در تامین فیبر بدن لازم است لذا به هنگام افطار می توان هم از خود میوه و هم از آب میوه البته به طور طبیعی بهره برد. 

واحدی اضافه کرد: روزه داران از خوردن غذاهای پر حجم ، چرب، شور و شیرین که موجب عطش در طول روز می شود بپرهیزند. 

انتهای پیام/  

لینک مطلب

پاسخ دهید