نگاهی به بازتاب رویداد های E3 2016 در شبکه های اجتماعی (بخش دوم)

0

نگاهی به بازتاب رویداد های E3 2016 در شبکه های اجتماعی (بخش دوم)

در بخش نخست این مطلب که ساعتی قبل از نظرتان گذشت به میزان استقبال کاربران شبکه ی اجتماعی فیسبوک از نمایشگاه E3 امسال و برخی آمار و ارقام مربوط به آن اشاره کردیم و به اتفاق یکدیگر از این موضوع آگاه شدیم که کنفرانس اختصاصی شرکت سونی در نمایشگاه E3 2016 بیش از هر رویداد دیگری در این نمایشگاه مورد توجه و بحث کاربران شبکه ی اجتماعی فیسبوک بوده است. حال در این مطلب قصد آن را داریم تا پای سایر شبکه های اجتماعی را هم به بحث نمایشگاه E3 2016 باز کنیم و به بررسی این نکته بپردازیم که آیا فرآیند رصد کردن نمایشگاه E3 امسال در مقیاسی وسیع تر باز هم حکم به برتری کنفرانس اختصاصی شرکت سونی و رویداد های مربوط به این کنفرانس در شبکه های اجتماعی می دهد یا این که در صورت اضافه شدن سایر شبکه های اجتماعی پر مخاطب به قضیه، نتیجه ی کار به گونه ای دیگر رقم خواهد خورد.

به تازگی شرکت برندواچ به عنوان یکی از دیدبانان شناخته شده ی فعالیت های مختلف شبکه های اجتماعی، نتایج پژوهش خود در رابطه با میزان نفوذ اخبار و اطلاعات نمایشگاه E3 2016 در میان کاربران تمامی شبکه های اجتماعی شناخته شده در اینترنت را منتشر ساخته است. اطلاعاتی که تا حدودی متفاوت از اطلاعات ارائه شده توسط شبکه ی اجتماعی فیسبوک جلوه می کند و حکم به برتری شرکت مایکرو سافت و کنفرانس اختصاصی این شرکت نسبت به سایر رقیبان در نمایشگاه E3 2016 می دهد. بر طبق آمار ارائه شده از سوی این منبع اطلاعاتی، میزان اشاره های صورت گرفته در میان کاربران شبکه های اجتماعی مختلف به کنفرانس اختصاصی مایکرو سافت در نمایشگاه E3 2016 با تخصیص رقم 29 در صد از کل اشارات صورت گرفته در این نمایشگاه به خود، کنفرانس مذکور را در صدر رویداد های پر بحث نمایشگاه E3 امسال قرار می دهد و سایر رتبه های موجود در این نمایشگاه به ترتیب به کنفرانس اختصاصی سونی با 19 در صد آرا، کنفرانس اختصاصی یوبی سافت با 17 در صد آرا، کنفرانس اختصاصی الکترونیک آرتز با 13 در صد آرا، رویداد زنده ی نینتندو با 12 در صد آرا، کنفرانس اختصاصی Bethesda با 8 در صد آرا و کنفرانس اختصاصی بازی های پلتفرم PC با تنها 2 در صد آرا مربوط می شود که یک به یک در رتبه های بعدی جدول پر بحث ترین کنفرانس های اختصاصی موجود در نمایشگاه E3 2016 قرار گرفته اند.

 e3-2016

البته آمار ارائه شده توسط شرکت برندواچ، در صد کل اشارات صورت گرفته توسط کاربران شبکه های اجتماعی به بازی های مورد بحث در هر کدام از این کنفرانس های اختصاصی را هم شامل می شود. به عنوان مثال در کنفرانس مایکرو سافت (که بر طبق ادعای این آمار و ارقام پر اشاره ترین کنفرانس برگزار شده در نمایشگاه E3 2016 میان کاربران شبکه های اجتماعی بوده است) بازی Forza Horizon 3 بیشترین آمار گفتگو های کنفرانس مایکرو سافت در شبکه های اجتماعی را با 12 در صد اشارات صورت گرفته به این کنفرانس، به خود اختصاص داده است و پس از این بازی نیز بازی Gears of War 4 با تخصیص 11 در صد از آرای مذکور در مقام دوم قرار دارد. این در حالی است که دو بازی جدید معرفی شده در این کنفرانس یعنی Dead Rising 4 و State of Decay 2 به ترتیب 8 و 4 در صد از آمار کل اشاره های صورت گرفته به کنفرانس اختصاصی مایکرو سافت در شبکه های اجتماعی را شامل شده اند و کم گفتگو ترین بازی حاضر در کنفرانس مایکرو سافت هم Inside با تخصیص تنها دو در صد از آمار یاد شده به خود بوده است. با این حال در کنفرانس سونی بازی God of War آمار بهتری را به خود اختصاص داده است و با تصاحب یک سهم 18 در صدی از کل اشارات صورت گرفته به کنفرانس سونی در شبکه های اجتماعی، توانسته است پر گفتگو ترین بازی سونی در میان مخاطبان شبکه های اجتماعی لقب گیرد. البته در بخش کوتاهی از کنفرانس سونی شاهد معرفی نسخه ی باز سازی شده ای از سه عنوان نخست سری کرش بندیکوت برای کنسول پلی استیشن 4 بودیم (در واقع سه بازی Crash Bandicoot ، Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back و Crash Bandicoot: Warped قرار است در سال 2017 میلادی و در قالب یک بازی واحد به شکل انحصاری برای کنسول PS4 منتشر گردد). با این حال همین اشاره ی مختصر کافی بود تا نسخه ی دوباره سازی شده از سری کرش همراه با بازی Resident Evil 7 (هر کدام با تخصیص 12 در صد از کل اشارات صورت گرفته در رابطه با کنفرانس سونی در شبکه های اجتماعی به خود) در مقام دوم پر گفتگو ترین بازی های کنفرانس اختصاصی سونی در شبکه های اجتماعی قرار گیرد. کم گفتگو ترین بازی های کنفرانس سونی در شبکه های اجتماعی هم سه بازی Star Wars: Battle front (نسخه ی واقعیت مجازی) ، Lego Star Wars: The Force Awakens و Skylanders: Imaginator بوده اند که هر کدام از آن ها تنها دو در صد از کل اشارات صورت گرفته به کنفرانس سونی در شبکه های اجتماعی را به خود اختصاص داده اند. در بخش سوم و پایانی این مطلب که فردا می توانید آن را از نظر بگذرانید به آمار مربوط به سایر کنفرانس های اختصاصی نمایشگاه E3 2016 اشاره خواهیم کرد و در عین حال از این موضوع با خبر می شویم که کدام یک از بازی های به نمایش در آمده در نمایشگاه E3 امسال لقب پر گفتگو ترین و پر مخاطب ترین بازی کامپیوتری این نمایشگاه در میان کاربران شبکه های اجتماعی را به خود اختصاص داده است.

گیگر:

لینک مطلب

پاسخ دهید