نگاهی به عملکرد کارت های گرافیک در امر اجرای بازی Hitman (بخش پایانی)

0

نگاهی به عملکرد کارت های گرافیک در امر اجرای بازی Hitman (بخش پایانی)

در بخش نخست این مطلب که ساعاتی قبل از نظر تان گذشت به بررسی عملکرد اجرایی کارت های گرافیک دو برند انویدیا و AMD در بازی جدید Hitman پرداخته بودیم. حال در این مطلب قصد داریم تا ادامه ی همان بحث را پی گرفته و با افزودن نکاتی تازه به آن پرونده ی کارایی کارت های گرافیک در امر اجرای بازی Hitman را مختومه اعلام کنیم.

 

 

همان گونه که در بخش نخست این مطلب نیز به آن اشاره شد در بررسی عملکرد کارت های گرافیک دو برند AMD و انویدیا در امر اجرای بازی Hitman این بار قصد داریم تا نتایج حاصل آمده از بررسی دو منبع مختلف را در اختیار علاقه مندان این بازی قرار دهیم تا آن ها بتوانند قضاوت بهتری را از عملکرد اجرایی کارت های گرافیک برند های مورد علاقه ی خود در این بازی داشته باشند. در بخش پیشین این مطلب نتایج به دست آمده توسط تیم آلمانی PC Games Hardware در امر اجرای بازی Hitman توسط کارت های گرافیک مختلف بازتاب یافت و حال به سراغ وب سایت آلمانی دیگری به نام Computer Base می رویم تا نتایج به دست آمده توسط آن ها در همین زمینه را مرور کنیم. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که بررسی انجام شده توسط این گروه نیز بر مبنای دو واسط برنامه نویسی Direct X 11 و Direct X 12 بوده است و در جریان آن تعدادی از محصولات سر شناس دو برند AMD و انویدیا در امر اجرای بازی Hitman مورد آزمایش قرار گرفته اند. گفتنی است که این بررسی تحت سه کیفیت تصویری مختلف با مشخصات 1920 در 1080 پیکسلی ، 2560 در 1440 پیکسلی و 3840 در 2160 پیکسلی به انجام رسیده است و در جریان آن تمامی محصولات دو برند انویدیا و AMD به ترتیب از درایور های Geforce 364.51 و Crimson 16.3 بهره می برده اند. ضمن این که برای بررسی عملکرد کارت های گرافیک دو برند انویدیا و AMD در امر اجرای بازی Hitman از یک سیستم کامپیوتری با پردازنده ی اصلی Intel Core i7 – 6700K به همراه چهار رم DDR 4 چهار گیگا بایتی استفاده شده است. از آن جایی که بهره گیری از ویژگی های مبتنی بر Direct X 12 تنها در سیستم عامل ویندوز 10 مفهوم می یابد بررسی مذکور نیز تحت نسخه ی 64 بیتی از این ویندوز با آخرین پچ ها و آپدیت های مربوط به آن صورت گرفته است. حال می توانیم به اتفاق یکدیگر نگاهی به نتایج نهایی این بررسی در سه کیفیت تصویری یاد شده داشته باشیم.

hitman4

 hitman6

hitman9

اگر چه در بررسی مذکور تنظیمات گرافیکی بازی Hitman در تمامی کیفیت های یاد شده بر روی حالت بیشینه قرار گرفته اند اما در کیفیت تصویری 3840 در 2160 پیکسلی شاهد این نکته هستیم که کیفیت تصویری سایه ها بر روی حالت Medium تنظیم شده است. همانند بررسی قبل نتایج این بررسی نیز نشان از سازگاری بیشتر معماری Hawaii (محصولات AMD) با ویژگی های Direct X 12 در بازی Hitman دارد. به این ترتیب که محصولات مبتنی بر این معماری چیزی نزدیک به ده در صد کارایی بهتری را بر روی نسخه ی مبتنی بر Direct X 12 این بازی به نسبت نسخه ی Direct X 11 آن از خود به نمایش می گذارند. معماری Fiji نیز اگر چه عملکرد قابل قبولی بر روی نسخه ی Direct X 12 بازی Hitman دارد اما بهبود عملکرد آن نسبت به نسخه ی Direct X 11 به اندازه ی جهش مشابه در معماری Hawaii نیست. اما در رابطه با محصولات انویدیا شاید بتوان کم و بیش همان نتایج حاصل شده از تست کارایی بازی Ashes of the Singularity را مشاهده کرد. به این معنی که کارت های گرافیک پر توان این برند در نسخه ی Direct X 11 از بازی Hitman عملکرد بسیار خوبی را از خود به معرض تماشا می گذارند اما با ورود به نسخه ی Direct X 12 این بازی قادر به ارائه دادن نمایشی به همان خیره کنندگی نیستند (در واقع کارت های گرافیکی انویدیا در این بخش از قضیه کم و بیش نظیر محصولات مبتنی بر معماری Tonga از برند AMD عمل می کنند). در واقع به نظر می رسد که تکنیک پردازش نا همگام (که از ارمغان های واسط برنامه نویسی سطح پایین Direct X 12 به شمار می رود) در بازی Hitman نیز همانند بازی Ashes of the Singularity به برگ برنده ای برای کارت های گرافیک برند AMD تبدیل شده است. در پایان باید بار دیگر به این نکته اشاره کرد که نتایج به دست آمده از تمامی این بررسی ها توسط تیم بررسی کننده ی این آزمایش حاصل شده است و ما (همانند گذشته) تنها نسبت به بازتاب دادن آن ها اقدام کرده ایم.

google

facebook

insta

twitter

telegram

 

گیگر:

لینک مطلب

پاسخ دهید