نگاهی کوتاه به میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۶

0

میتسوبیشی به عنوان یکی از خودروسازهای ژاپنی، چندین‌بار تا مرز سقوط، ورشکستگی و فروش پیش رفت، اما با تدابیر مدیران این شرکت توانست از منجلاب شکست رهایی یابد و به بازار جهانی بازگردد. اگر چه میتسوبیشی تا رسیدن به رکورد فروش همتای ژاپنی خود یعنی تویوتا راه زیادی در پیش دارد، اما با ارائه خودروهایی مانند اوتلندر توانست میزان فروش خود را بهبود ببخشد. میتسوبیشی برای آنکه در رقابت با سایر شرکت‌ها از غافله عقب نماند خودروهای خود را به قیمتی، بسیار کمتر از آنچه که باید باشد به فروش می‌رساند، همین قیمت پایین نسبت به سایر رقبا باعث شده، واردکنندگان ایرانی برای عرضه آن در بازار داخلی پیش قدم شوند. مدل‌های جدید اوتلندر و لنسر و … از طریق نمایندگی رسمی محصولات این شرکت ( آرین موتور ) قابل خرید است. در اینجا سعی داریم تا کمی با اولتلندر ۲۰۱۶ بیشتر آشنا شویم.

مدل قبلی اوتلندر نواقصی مانند فضای کم کابین و جلوه ظاهری نه‌چندان دلچسب و … داشت. که بسیاری از خریداران به دلیل همین نواقص از این خودرو نا‌امید شده بودند، اما میتسوبیشی برای مدل جدید این خودرو علاوه بر اینکه تمام نواقص را برطرف کرد، با اضافه کردن تغییراتی جدید آن را پیش از پیش جذاب کرده است. تغییرات ظاهری این خودرو در مقایسه با مدل ۲۰۱۴ بسیار مثبت بوده.  جلوپنجره مشبک کوچک جای خود را با یک جلوپنجره بزرگ و زیبا عوض کرده، چراغ های جلو نیز تغییر کرده اند و کشیده‌تر شده اند و این به جذابیت خودرو بسیار اضافه کرده است. قسمت های آلومینیومی اضافه شده در جلوپنجره باعث زیبایی بیشتر اوتلندر شده است.

در قسمت عقب این خودرو تغیراتی اعمال شده که شاید به وسعت قسمت جلوی خودرو نباشد اما به حدی هستند که به چشم بیایند. چراغ‌ها عقب تغییر فرم داده‌اند و قسمت آلومینیومی رنگ عقب دست‌خوش تغییراتی شده‌اند که در تصاویر به‌طور واضح مشخص هستند. به انتهای عقب ماشین چراغ های LED افقی اضافه شده که در نمونه قبلی وجود نداشته و درب صندوق عقب حدود ۱٫۵ اینچ بلندتر شده است.

Mitsubishi-Outlander-2016-800-01

به گفته میتسو بیشی اوتلندر ۲۰۱۶ نسبت به نسخه قبلی ۳۱ تغییر اساسی داشته، کراس‌ممبر سخت‌تر در سیستم تعلیق جلو و تنظیم مجدد فنرها برای کاهش تنش‌ها در ناهمواری‌ها و ارائه هندلینگ بهتر. اضافه کردن سیستم جدید برای کاهش بیشتر سر و صداهای ناشی از ناهمواری‌ها نمونه‌ای از این تغییرات است.

slide_۱۱

 اوتلندر با ۲ حجم موتور در نسخه ۲۰۱۶ عرضه شده که پیشرانه ۲.۴ لیتری آن با حداکثر قدرت ۱۷۰ اسب بخار وحداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت راهی بازار ایران شده است. گیربکس جدید اوتلندر یک گیربکس اتوماتیک  CVT با قابلیت تعویض دستی است، در این گیربکس دور موتور هیچ‌گاه کمتر از ۱۰۰۰ دور در دقیقه نمی‌شود و صداهای ناخوشایند نویز که به‌طورمعمول در CVT ها به گوش می‌رسد در آن وجود ندارد.

اوتلندر جدید در یک نگاه:

  • مصرف سوخت ترکیب ۹.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
  • جدید:‪‬ گیربکس اتوماتیک جدید CVT با قابلیت تعویض دستی
  • ترمز عقب دیسکی و جلودیسکی خنک شونده
  • مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)
  • سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
  • کنترل فعال پایداری (ACS) و کنترل کشش (TCL)
  • ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیب دار (HAS)
  • ترمز اضطراری کمکی
  • سیستم چهار چرخ متحرک ۴WD با کلید ۳ وضعیتی (اکو، نرمال، قفل)
  • سیستم ورود و خروج بدون سوئیچ (keyless)، استارت خودرو دکمه ای (starter)
  • جدید‪:‬ چراغ های جلو LED، شوینده چراغ ها بر روی سپر جلو، Day Light جلو، چراغ‌های عقب LED طیفی
  • جدید‪‬: فرمان با روکش چرمی با کنترل های سیستم صوتی بر روی آن با طرح جدید
  • دستگیره های کرومی داخلی و خارجی
  • سنسور پارک بر روی سپر عقب
  • سانروف ۳ حالته
  • جدید‪‬: تریم داخلی طرح چوب
  • صندلی ها با ظرفیت هفت سرنشین (دارای ۷ صندلی در ۳ ردیف)
  • صندلی های تمام چرم به همراه تنظیم الکتریکی صندلی راننده در ۴ جهت
  • گرم کن صندلی های جلو
  • صندلی تاشوی عقب با قابلیت تفکیک ۶۰:۴۰ مجهز به کنسول عقب، سیستم ایزوفیکس ISO Fix
  • سیستم صوتی حرفه ای ۷۱۰ واتی Rockforod Fosgate با ۹ بلندگو (۴ باند، ۴ تویتر و ساب ووفر)
  • نمایشگر ۷ اینچی لمسی به همراه دوربین دنده عقب، دارای پورت USB , کارت MicroSD
  • پدال شیفترهای تعویض دنده از پشت فرمان

قیمت اوتلندر ۲۰۱۶ در حدود ۲۰۷ میلیون تومان است.

گیگر:

لینک مطلب

پاسخ دهید