Monday 27 March 2017

پیش فروش اینترنتی بلیط قطار

پیش فروش اینترنتی بلیط قطار

پیش فروش اینترنتی بلیط قطار ویژه نوروز ۹۶ برای حرکت در تاریخ (۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۵ فروردین ۹۶) از ساعت ۵ عصر روز یکشنبه ۱۷ بهمن آغاز و تا روز سه شنبه ۱۹ بهمن ادامه خواهد داشت. کاربران گرامی با ورود به سایت سامتیک میتوانند بلیط قطار تمامی شرکت های ریلی ایران اعم از رجا، فدک و سفیر را در تمامی مسیرها به صورت کاملا آنلاین رزرو و خریداری نمایند.
کد خبر : 2922
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اکتبر 2015 - 11:01
23 views بازدید

وراکروز، لکسوسی کره‌ای در بازار ایران

اطلاق واژه لكسوس كره اي به وراكروز كه در كشور ما در ورژن اروپائي خود با نام IX55 وجود دارد بيشتر به دليل تلاش اين خودروساز جهت ارائه يك كراس اوور فول سايز لوكس به بازارهاي جهاني است تا در اين رده از خودروها نيز از رقباي آمريكايي و ژاپني خود عقب نمانده و بتواند بخشی از بازار پرفروش کراس اوورها را از آن خود کند […]

اطلاق واژه لكسوس كره اي به وراكروز كه در كشور ما در ورژن اروپائي خود با نام IX55 وجود دارد بيشتر به دليل تلاش اين خودروساز جهت ارائه يك كراس اوور فول سايز لوكس به بازارهاي جهاني است تا در اين رده از خودروها نيز از رقباي آمريكايي و ژاپني خود عقب نمانده و بتواند بخشی از بازار پرفروش کراس اوورها را از آن خود کند .

اتومبيلي كه در سال 2006 به عنوان جانشين تراكان براي تسخير بازارهاي آمريكاي شمالي (آمريكا و كانادا)، خاورميانه، چين و اروپا معرفي شده بود، حالا ديگر چند سالی مي شود كه وارد كشورمان شده و با توجه به قيمت مناسب خود توانسته بخشي از بازار فروش اين رده از خودروها را به خود اختصاص دهد. به نظر مي آيد تنوع در عرضه مدل هاي مختلف كياموتورز و هيونداي، سياست موفقي از سوي نمايندگان ايراني اين دو شركت باشد كه اتفاقا در ايران نيز هم خانواده مي باشند. سياستي كه موجب شده تا بازار خودروهاي وارداتي در نبود رقباي غربي كه از قيمتي بيشتر هم برخوردارند همچنان در دست كره اي ها باقي بماند.

 

وراكروز بر اساس پلتفرم كشيده شده اي از مدل سانتافه يكي از جديدترين محصولات كره اي است كه به تازگي در كنار موهاوي يا بورگو وارد ايران شده تا جوابگوي نيازهاي مشتريان اين رده از خودروها باشد. يك كراس اوور فول سايز با تجهيزات و امكانات يك خودروي لوكس كه موجب شده تا هيونداي با اعتماد به نفسي مثال زدني؛ آنرا در كنار رقبايي چون لندكروز و لكسوس 570 كه خود اتومبيل هاي لوكسي ميباشند، پايه گذار رده جديدي از SUVها تحت عنوان Luxury Utility Vehicle) LUV) بداند!

كاملا مشخص است كه انتخاب نام وراكروز هم براي مدل درنظر گرفته شده در بازار آمريكا همچون برخي مدل هاي ديگر اين كمپاني ريشه در نام شهرها و ايالت هاي آمريكايي دارد. در يكي از روزهای مهرماه سال جاری ، فرصتي پيش آمد تا تجربه اي داشته باشيم با اين لكسوس كره اي در خيابان هاي تهران : با توجه به ردهاي كه وراكروز يا IX55 در آن قرار داشته و تبليغاتي كه هيونداي در مورد اين خودرو داشته است، جاي تعجب ندارد كه در روبرو شدن با وراكروز توقعتان چندان كم نباشد و بيشتر از هر چيز توجهتان به سوي امكانات اين خودرو جلب شود. انتظاري كه البته با ورود به داخل خودرو تا حدودي برآورده خواهد شد. استفاده از خطوط منحني كه حتي در چراغ ها نيز ديده مي شود، باعث شده تا وراكروز چهره اي آرام را به نمايش گذارد و بر اين نكته تاكيد گردد كه قرار است بر قابليت هاي شهري آن بيش از توانايي هاي آفرودي آن تكيه شود. همزماني ورود اين خودرو با موهاوي، هم خانواده بودن آنها، موتورهاي هم حجم و شباهت هاي فني بسياري كه اين دو با يكديگر دارند، موجب شده تا بسياري از كارشناسان و حتي مردم عادي نيز اين دو را با يكديگر مقايسه كنند.

قياسي كه حداقل در ظاهر اين دو را از يكديگر جدا ميكند. در نگاه جزء به جزء به وراكروز و در بخش جلوي خودرو، به واسطه طراحي چراغ ها كه حرف اصلي نمايه آن است، شايد اين باور در شما تقويت شود كه با اتومبيلي مواجه هستيد كه معرف برند هيونداي است. اينكه از لفظ شايد استفاده مي كنيم، بيشتر به اين جهت است كه معمولا طرح هاي اين كمپاني در معرفي نسلي جديد از يك محصول كاملا انقلابي بوده و چهره اي كاملا متمايز از آن مدل را به نمايش مي گذارد! به عنوان مثال حتي مي توانيد مقايسه اي بين نسل جديد سوناتا با نسل فعلي آن داشته و شباهت هاي آندو را با يكديگر يادداشت كنيد!

وراکروز-2

اما در وراكروز به غير از چراغ ها، جلوپنجره تقريبا كوچك كه آرم هيونداي در زير آن قرار داشته با گوشه هايي كه به سمت بالا و در امتداد خطوط روي درپوش موتور قرار گرفته اند بيشترين نقش را در ارائه ظاهري آرام و موقر بازي ميكنند. ضمن اينكه حالت خم روي چراغ و قرار گرفتن مجموعه چراغ ها با جلوپنجره در بخش فوقاني از سيني جلوي خودرو هم در اين بين بي تاثير نبوده است تا جايي كه طراحان مجبور شده اند براي ايجاد كمي هيجان در طرح خود، چراغها را با جزئيات داخل آن به نمايش بگذارند.

در طرفين خودرو اما درعين سادگي، خطوط طرفين خودرو (خطوط شانه) ، پنجره هاي كادره شده، ركاب هاي تيره رنگ و البته چراغ هاي كشيده شده به روي گلگيرها، اصلي ترين آيتم ها در كاراكتر بخشيدن به خودرو هستند. نكته ديگر در اين بخش اما شيشه هاي سه گوش در عقب خودرو مي باشند كه مي توانستند بزرگتر از اين طراحي شوند. كوچكي اين شيشه ها باعث شده تا ستون هاي C خصوصا در بخش بالاي آن پهن تر به نظر رسيده و تا حدودي ديد عقب را محدود كند. در انتهاي خودرو اما روايت به گونه اي ديگر است. درواقع بيشترين نمايش هيونداي در وراكروز به انتهاي آن ختم مي شود كه در آن چراغ هاي بزرگ چند ضلعي شاخص ترين جزء آن ميباشند.

دو ضلع پائيني اين چراغ ها ادامه خطوطي از سپر هستند كه يكديگر را قطع ميكنند. اندازه معقول جاي پلاك، اگزوزهاي دوتايي، درب بزرگ برقي و اسپويلر سقفي از ديگر جزئياتي هستند كه ظاهري درخور توجه و قابل قبول از اين بخش را براي آن به دنبال داشته اند. رينگ هاي 18 اينچي به خوبي مناسب با قواره و اندازه خودرو بوده و فاصله 2805 ميليمتري بين دو محور ( 45 ميليمتر كوچكتر از لندكروزر) به همراه پهناي 1946 ميليمتري خودرو  (24ميليمتر كوچكتر از لندكروزر) فضايي بزرگ و جادار را براي داخل كابين فراهم كرده است. ابعادي كه با اندازه هاي نزديكترين رقيب آن در بازار كشورمان يعني موهاوي تقريبا يكسان بوده و از لندكروزر نيز خيلي كوچكتر نمي باشد.
وراکروز-3

 

در داخل همان طور كه اشاره شد با فضايي لوكس روبرو هستيد كه ناشي از نوع نگاه در طراحي داخلي خودرو مي باشد. در اين بخش طراحي صندلي ها، چيدمان اجزاء و نوع فضاسازي و كيفيت قطعات به كار رفته در داخل كابين به همراه سواري نرم و راحت خودرو اين حس را به شما تلقين ميكند كه شايد با كمي ارفاق سوار بر يك “SUV لوكس ژاپني شده باشيد! نكته ديگر اما در اينجاست كه باوجود اينكه در ايجاد يك فضاي لوكس تمام المان هاي لازم از جمله به كار گيري چوب، چرم و قطعات آلومينيومي در نظر گرفته شده است، اما به هنگامي كه به روي صندلي مي نشينيد، حتي اگر آرم روي فرمان هم حذف گردد، بازهم متوجه خواهيد شد كه سوار بر يك خودروي كره اي هستيد!

COOL BOX يا محفظه خنك نگاه دارنده نوشيدني ها، درب عقب كه همچون لكسوس برقي است، سیستم صوتی Infinity با قابلیت پخش CDو MP3 با اکولایزر و تعويض كننده 6 تايي CD، بلندگوهاي مجهز به تیونر،آمپلی فایر و سابووفر ، سیستم کمکی پارک با سنسور و دوربين عقب، کامپیوتر مسافرتی، زيردستي صندلي هاي عقب، آینه الکتروکرومیک داخل کابین جهت راحتی دید راننده در شب همراه با قطب نما، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم برقی در دو محور افقی وعمودی تا شعاع 30 میلیمتر، پورت هاي USB ,IPod و AUX، كنترلرهاي روي فرمان، رينگ هاي 18 اينچي، چراغ های اتوماتیک، سانروف، تهويه صندلي ها، تهويه مطبوع با دريچه هاي تعبيه شده روي ستون ها و كنسول وسط كه به صورت ناحيه اي عمل مي كنند از جمله تجهيزاتي هستند كه در وراكروز براي تامين آسايش و راحتي سرنشينان در نظر گرفته شده است. با اين اوصاف داخل كابين وراكروز از چند جهت قابل تامل است: طراحي مناسب ادوات، فضاي باز و جاي نشستن برای هفت سرنشین بزرگسال، فضاي بزرگ حمل اثاثیه و بالاخره تجهيزات رفاهي از جمله نكاتي هستند كه با توجه به قيمت خودرو براي آن به امتيازاتي در خور توجه تبديل شده اند.

وقتي صحبت از قيمت خودرو مي شود بايد به اين موضوع توجه داشته باشيد كه با حدود 210 ميليون تومان (در مدل دست دوم 2013) سوار بر يك SUV لوكس مي شويد كه نمونه هاي ژاپني آن همچون لكسوس و يا اروپايي همچون مرسدس GL قيمتي بيش از دو برابر خواهند داشت. هرچند اتومبيلي را كه در اختيار داشتيم در خارج از جاده  مورد آزمايش قرار نداديم، اما با تجهيزات در نظر گرفته شده و كيفيت سواري كه از اين خودرو در خيابان شاهد بوديم و همچنين با عنايت به آزمايش هايي كه از اين خودرو در مناطق صعب العبور صورت گرفته، كاملا مجاب شديم كه به قابليت هاي داخل شهري وراكروز بيشتر توجه شده است.

با اين وجود كه موتور 6 سيلندر DOHC V6 خورجيني هيونداي با 3/8 ليتر حجم، توانايي 260 اسب بخاري خود و گشتاور 348 نيوتن متري (در دور 4500) به خوبي از پس وزن 2100 كيلويي خودرو برمي آيد، اما با اين حال به نظر مي رسد در كنار دو موتور در نظر گرفته شده براي اين خودرو كه يكي از آنها ديزل است، جاي يك موتور 8 سيلندر كه از قدرت بيشتري برخوردار مي باشد.

لازم به توضيح است كه موتور ديزل اين خودرو در نمونه هاي صادراتي هيونداي موجود نبوده و تنها در خود كره عرضه مي شود. وراكروز از جعبه 6 سرعته اتوماتيك Aisin بهره گرفته و انتقال نيرو درآن در حالت چهار چرخ است كه مي توان آن را تنها به اكسل جلو منتقل كرد. براي رانندگي با وراكروز در شرايط مختلف از سیستم کنترل هوشمند تورك استفاده شده است که به كمك آن ميتوان واکنش های متفاوتي را در شرایط مختلف شاهد بود. اين سیستم هوشمند با استفاده از سنسورهایی که درچرخ هاست، نوع جاده و شرایط رانندگی را تشخیص داده و براساس آن هر چرخی که احتیاج به گشتاور بیشتری داشته باشد، نيروي لازم را دريافت خواهد نمود. ضمن اينكه يك سیستم قفل AWD هم برای آن در نظر گرفته شده است که با استفاده از یک کلید در داخل اتومبیل و با استفاده از يك كلاچ چندصفحه اي فعال مي شود.

اين خودرو كيفيت سواري نرم و راحت خود را مرهون تعليق مك فرسون در جلو و چندگانه (مولتي لينك) در عقب مي باشد كه به همراه فنرهاي هيدروليكي در چهارچرخ، سواري مطلوبي را براي آن رقم زده اند. فرمان هيدروليك آن هم از نوع راكاندپينيون است كه البته به صورت برقي تنظيم ميگردد. ايمني و امنيت وراكروز، نقطه قوت آن و ايمني خودرو از نكات فوق العاده قابل اهميت در خودروهاي امروزي است كه مسئولان هيونداي هم به آن توجه داشته و براي كسب استانداردهاي لازم براي ورود به بازار آمريكا از ايمن نمودن خودروهاي خود غافل نبوده اند. 9‌ کیسه هوای ایمنی پيشرفته (2عدد جلو,2عدد جانبی,5 عدد پرده ای محافظ سر)، کروز‌کنترل، برف پاک‌کن مجهز به سنسور باران، آینه دید داخل کابین جهت کنترل کودک در ردیف عقب، ترمزهاي ضدقفل، تنظيم اتوماتیک چراغ های خودرو به تناسب نور محیط، چراغ های مجهز به لامپ های HID در جلو و چراغ هاي مجهز به LED در عقب، چراغ مه شکن عقب وجلو از جمله تجهيزاتي هستند كه به يك رانندگي ايمن كمك شاياني خواهند كرد. اين البته جداي از انواع كنترل كننده هاي الكترونيكي است كه در مواقع ضروري به كمك راننده خواهند آمد: سیستم کنترل الکترونیکی پایداری خودرو (ESC)، سيستم تراكشن كنترل (TCS)، توزيع الكترونيكي نيروي ترمز (EBD)، سيستم كمك ترمز (BA) و سيستم نمايش فشار باد تايرها (TPMS) از جمله اين كنترل كننده ها هستند كه رانندگي با وراكروز را ايمن تر كرده اند. در اينجا بد نيست به اين موضوع اشاره شود كه اين خودرو توانسته لقب بهترين خودرو را از سوي موسسه ايمني بزرگراه هاي آمريكا در آزمون هاي تصادف از عقب، جلو و پهلو بگيرد و جالب تر اينجاست كه اين سومين خودروي هيونداي است كه تاكنون توانسته به اين مهم دست يابد. در بخش امنيت نيز سیستم کلید هوشمند (smart key) وسیستم ایمنی ضدسرقت با حذف امکان کپی سوئیچ به كمك مالك آمده است تا احتمال سرقت اين خودرو به حداقل برسد!

در ارزيابي كلي از اين خودرو همان گونه كه در بين مطالب نيز به آن اشاره داشتيم، وراكروز را مي بايست يك كراس اوور بزرگ و لوكس كره اي دانست كه از مزاياي فراواني چون ايمني بالا و قيمت ارزان تر نسبت به رقبا بهره ميبرد. مزايايي كه اكنون براي آن تبديل به يك برگ برنده در مقابل هم ترازانش شده است. شايد باتوجه بهروي هاي كه كره اي ها به تقليد از همسايگان ژاپني خود در پيش گرفت هاند، خيلي هم دور از انتظار نباشد كه همچون لكسوس و اينفينتي به زودي شاهد تولد برند لوكس تری از جانب هيونداي و كيا براي بازار آمريكا باشيم. اتفاقي كه شايد با توليد مدل EQUUAS در آمريكا به واقعيت نزديك شد !

هم اکنون هیوندای وراکروز در بازار دست دوم ها و در مدل 2013 با قیمتی بین 200 تا 220 میلیون تومان به فروش میرسد .
وراکروز-4

* بازنشر از ماهنامه شرعت

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 95
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات