ورزشی که برای استخوان‌های‌تان مفید است

0

[ad_1]

تا 8 درصد چگالی استخوان‌های خودتان را افزایش دهید!

استخوان bones

مطالعه‌ای جدید نشان داده ورزش با تکرار زیاد و وزن کم می‌تواند چگالی استخوانی را تا هشت درصد در بزرگسالان افزایش دهد. براساس یافته‌ها، این نوع ورزش قدرتی می‌تواند متدی موثر و عملی برای افزایش چگالی استخوانی در افراد مسن‌تر و همچنین آنهایی باشد که ساعات طولانی می‌نشینند. سرپرست تحقیقات جینگر گاتچال می‌گوید، این یک کشف اساسی است زیرا ورزش سبک با تکرار زیاد را هرکسی می‌تواند انجام دهد.

در این مطالعه، بیست فرد بزرگسال غیر ورزشکار، در یک برنامه ورزشی بیست و هفت هفته‌ای شرکت کردند. آنها به دوگروه تقسیم شدند که یک گروه تمرینات با وزنه برای تمام بدن را انجام می‌داد و گروهی دیگر تمرینات مربوط به ساختن عضلات درونی بدن، به‌علاوه تمرینات هوازی. گروهی که با وزنه کار می‌کردند، در هفته دو یا سه جلسه ورزش بادی‌پامپ انجام می‌دادند که با وزنه‌های سبک و تمرینات استقامتی با تکرار زیاد بود، و شرکت‌کننده‌ها از یک میله و وزنه‌هایی به انتخاب خودشان استفاده می‍‌کردند.

بررسی این مطالعات نشان داد افرادی که در گروه تمرین با وزنه بودند، چگالی استخوان پاهای‌شان، هشت درصد، استخوان لگن هفت درصد، استخوان بازو چهار درصد و استخوان ستون فقرات چهاردرصد افزایش یافته بود. اما چگالی استخوانی آنهایی که در گروه تمرین برای ساختن عضلات درونی بودند، تغییر چندانی نکرده بود. زنانی که در سنین بعد از یائسگی قرار داشتند و افرادی که مبتلا به پوکی استخوان بودند، چگالی استخوانی‌شان تا حدود بیست و نه درصد افزایش یافته بود.

Laghari

[ad_2]

منبع

پاسخ دهید