پیام یک هکر برای بیمارستان میلاد + تصاویر

0

بیمارستانی که در شعارهای رسمی خود «برترین بیمارستان فوق تخصصی منطقه» شدن و «ارایه مراقبت های فوق تخصصی با کیفیت برتر منطقه» را اعلام کرده، اکنون دو روز است که سایت اینترنی آن توسط یک از بیمارانش هک شده و با چالش پایین ترین امنیت سایبری، روبروست!

اتاق خبر 24: 

 امروز هنگام وبگردی در اخبار خبرگزاری ها و رسانه ها، با تیتر هک شدن سایت بیمارستان میلاد توسط یک بیمار مواجه شدیم، اندکی از اوضاع و احوال امنیتی حوزه فاوای این بیمارستان تعجب کریدم و البته بعد اندیشیدم که شاید ایرادی موردی و لحظه ای بوده که تاکنون رفع شده است.

 

 

 

برای اطمینان از رفع ایراد امنیتی این سایت، سری به نشانی www.miladhospital.com زدیم؛ با کمال تعجب دیدیم که ایراد مورد اشاره، به رغم اعلام در سایت های خبری و بعد از گذشت دو روز، همچنان باقیست.

در بخش اخبار این سایت شاهد درج پیام عجیبی با مضمون «لطفا امنیت سایت خود را بالا ببرید و یه وقت دکتر پوست به من بدهید» هستیم.

 

2.png

 

زمانیکه به ادامه مطلب می‌رویم، متن زیر نمایان می‌شود:

«از مسئولین بیمارستان تقاضامندیم امنیت سایت خود رو کمی بالا ببرند. ظرف چند ثانیه من وارد شدم. ضمنا بخش نوبت‌دهی باید کمی راحت‌تر بشه. من پیغام هک رو در بخش ارتباط با ما هم درج کردم تا ببینم مسئولین سایت ظرف چه مدتی پیام رو برمی‌دارند. آماده راهنمایی رایگان برای بالا بردن امنیت سایتتون هستم».

این وضعیت در حالی است که در بخش «درباره ما» این بیمارستان، ادعا شده است:
«ما بر آنیم تا
– به عنوان برترین بیمارستان فوق تخصصی منطقه با ارایه مراقبت های فوق تخصصی با کیفیت برتر و مناسب ترین هزینه شناخته شویم؛
– به عنوان بهترین بیمارستان ارایه دهنده مراقبت های درمانی توسط بیماران، پزشکان و کارکنان انتخاب شویم؛
– پیشتاز استفاده از فناوری های نوین خدمات درمانی باشیم؛
– ارایه دهنده یک الگوی موفق از مدیریت بیمارستانی در کشور باشیم؛
– سطح آگاهی و اطلاعات پزشکان و کارکنان بیمارستان را ارتقا ببخشیم».

 

3.jpg

 

 

با توجه به آنکه در دو بخش نوبت دهی الکترونیک و همچنین دستگاه های الکترونیکی حساس بیمارستانی از جمله در بخش هاییی همچون مراقبت های ویژه از فناوری های شبکه، حوزه سایبر  و… استفاده می شود؛ وجود چنین نقایص بزرگ امنیتی و از آن مهم تر، غفلت در بررسی و رفع آن، می تواند زنگ خطری جدی در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی این بیمارستان و مراکز درمانی سهل انگار مشابه باشد.

 

4.png

 

 

حال باید به انتظار نشست و دید بیمارستانی که «مشتری مداری، تعهد به بهبود مستمر اثر بخشی سیستم مدیریت کیفیت و…» را ازجمله سرلوحه های عملیاتی خود اعلام کرده، با این وضع پیش آمده چگونه برخورد می کند و چه پاسخی در باره آن خواهد داشت.

گیگر:

لینک مطلب

پاسخ دهید