پیشی گرفتن کارایی پردازنده های گرافیکی AMD نسبت به رقیب در پچ جدید بازی Rise of the Tomb Raider

0

پیشی گرفتن کارایی پردازنده های گرافیکی AMD نسبت به رقیب در پچ جدید بازی Rise of the Tomb Raider

جدید ترین نسخه از سری بازی های مهاجم مقبره یعنی بازی Rise of the Tomb Raider را می توان در گروه نخستین عناوینی طبقه بندی کرد که در ساختار خود از ویژگی های مبتنی بر واسط برنامه نویسی سطح پایین Direct X 12 بهره می برند. البته پشتیبانی بازی Rise of the Tomb Raider از ویژگی های فنی مبتنی بر Direct X 12 از همان ابتدای انتشار نسخه ی PC این بازی برای بازیبازان مهیا نبود و به تدریج و از طریق انتشار پچ های بعدی این بازی به ساختار آن افزوده گردید. حال چند روزی است که شاهد انتشار پچ جدیدی برای بازی Rise of the Tomb Raider هستیم. محتوایی که هدف اصلی از انتشار آن ارتقا دادن برخی از ویژگی های مبتنی بر واسط برنامه نویسی سطح پایین Direct X 12 در ساختار فنی بازی Rise of the Tomb Raider خواهد بود.

به تازگی علاقه مندان به نسخه ی PC از بازی Rise of the Tomb Raider شاهد انتشار هفتمین پچ اختصاصی این اثر از سوی پورت کننده و توسعه دهنده ی این نسخه از بازی یعنی استودیو Nixxes بوده اند. در این میان مهم ترین ویژگی موجود در پچ جدید ارائه شده برای نسخه ی PC از بازی Rise of the Tomb Raider ، اضافه شدن امکان پشتیبانی از قابلیت اجرای نسخه ی مبتنی بر Direct X 12 این بازی توسط کارت های گرافیکی چندگانه است. به عبارت بهتر قابلیت اجرای نسخه ی Direct X 12 از بازی Rise of the Tomb Raider توسط ترکیب کارت های گرافیکی انویدیا با یکدیگر (در حالت SLI) و تلفیق پردازنده های گرافیکی AMD با یکدیگر (در حالت Crossfire) پیش از این در نسخه ی مبتنی بر  Direct X 12 از بازی Rise of the Tomb Raider وجود نداشت و اکنون به مدد پچ جدید ارائه شده برای این بازی، شاهد افزوده شدن این قابلیت به ساختار آن هستیم. گذشته از آن به موجب دریافت و نصب پچ جدید از بازی Rise of the Tomb Raider برای نسخه ی PC از این بازی، تجربه کنندگان این نسخه از بازی Rise of the Tomb Raider اکنون این امکان را یافته اند تا قابلیت V – Sync را در نسخه ی مبتنی بر Windows Store از بازی Rise of the Tomb Raider غیر فعال ساخته و در عین حال در نسخه ی مبتنی بر استیم این بازی نیز ابتکار عمل بیشتری در زمینه ی فعال یا غیر فعال ساختن قابلیت یاد شده در اختیار داشته باشند. البته در همین جا باید به این نکته اشاره کرد که پچ جدید بازی Rise of the Tomb Raider در حال حاضر تنها برای کاربران استیم این بازی در دسترس بوده و عرضه شدن آن برای کاربران نسخه ی Windows Store از این بازی به آینده ای بسیار نزدیک موکول شده است.

 tomb-raider

در کنار تمامی موارد یاد شده در سطور بالا، یکی دیگر از قابلیت های افزوده شده به ساختار فنی نسخه ی PC از بازی Rise of the Tomb Raider به موجب بهره مندی از پچ جدید ارائه شده برای این نسخه از بازی، پشتیبانی بازی Rise of the Tomb Raider از قابلیت پردازش نا همگام است. در واقع قابلیت مذکور از جمله تکنیک های جدید مبتنی بر واسط برنامه نویسی سطح پایین Direct X 12 به شمار می رود که به دلیل اجرا و پردازش بهتر آن توسط پردازنده های گرافیکی جدید تر موجود در برند AMD نسبت به مدل های طراحی شده توسط برند رقیب، وجود آن سر منشا ایجاد بحث های فراوانی در طی ماه های گذشته بوده است. در واقع ارائه ی پچ جدید از بازی Rise of the Tomb Raider نیز همچون سایر موارد مشابه در سایر عناوین مبتنی بر واسط برنامه نویسی سطح پایین Direct X 12 (در این بخش از قضیه یعنی بحث مربوط به پشتیبانی این بازی از تکنیک پردازش نا همگام) بیش از استفاده کنندگان از پردازنده های گرافیکی برند انویدیا، به نفع دارندگان کارت های گرافیک AMD تمام شده است. به عبارت بهتر آن دسته از کاربران علاقه مند به پردازنده های گرافیکی شرکت AMD که از کارت های گرافیک مبتنی بر GCN 1.1 این برند (یا مدل های جدید تر از آن) استفاده می کنند، با نصب پچ جدید از بازی Rise of the Tomb Raider بر روی نسخه ی PC این اثر می توانند شاهد بهبود فرآیند اجرای این بازی توسط پردازنده های گرافیکی خود باشند. این در حالی است که استفاده کنندگان از پردازنده های گرافیکی برند انویدیا با معماری پاسکال بهتر است به جای نسخه ی مبتنی بر واسط برنامه نویسی Direct X 12 از بازی Rise of the Tomb Raider به سراغ اجرای نسخه ی مبتنی بر واسط برنامه نویسی Direct X 11 از این بازی بروند تا شاهد اجرای بهینه تری از این بازی توسط پردازنده های گرافیکی خود باشند. در این میان بررسی های جدید صورت گرفته، پیشرفت نسبی پردازنده های گرافیکی برند AMD نسبت به کارت های گرافیکی انویدیا در امر اجرای نسخه ی مبتنی بر Direct X 12 از بازی Rise of the Tomb Raider به موجب تجهیز شدن این بازی به پچ جدید ارائه شده برای آن را به شکل عینی تر و واضح تری نمایان می سازند.  به عنوان مثال پیش از این و در نسخه ی ابتدایی از بازی Rise of the Tomb Raider (منظور همان نسخه ای است که برای نخستین بار به واسط برنامه نویسی Direct X 12 مجهز شده بود) شاهد برتری کارت گرافیک GTX 980 Ti نسب به کارت گرافیک R9 Fury X در امر اجرای بازی Rise of the Tomb Raider تحت کیفیت تصویری 4K به میزان تقریبی یک تا چهار فریم در ثانیه بودیم. اما با انتشار پچ جدید بازی Rise of the Tomb Raider  اوضاع کاملاً بر عکس شده است و در حال حاضر این کارت گرافیک R9 Fury X است که نسخه ی مبتنی بر Direct X 12 از بازی Rise of the Tomb Raider را تحت کیفیت تصویری 4K (و بر اساس تمامی تنظیمات گرافیکی موجود از پایین گرفته تا بالا) با میزان برتری یک تا چهار فریم در ثانیه نسبت به مدل GTX 980 Ti اجرا می نماید. به هر حال تا این جای کار و در میدان نبرد Direct X 12 شاهد افکنده شدن سایه ی محسوس محصولات جدید AMD بر محصولات شرکت رقیب هستیم و باید دید که نسل جدید از پردازنده های گرافیکی برند انویدیا برای مقابله با همتایان خود در برند رقیب چه سلاح ویژه ای را زیر آستین خود پنهان نموده اند.    

 

برای اطلاع از جدیدترین اخبار دنیای دیجیتال، قیمت انواع قطعات سخت افزاری و تجهیزات الکترونیکی، آگاهی از اخبار مرتبط با تکنولوژی از جمله نوسان قیمت ارز، تصاویر، ویدئوها و مطالب آموزشی اختصاصی به کانال تلگرام وب سایت سخت افزار بپیوندید: telegram.me/sakhtafzarmag

وب سایت سخت افزار

گیگر:

لینک مطلب

پاسخ دهید