چگونه از خودروسازان شکایت کنیم

0

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان به نقل از ایسنا، مصرف‌کنندگان از بالا بودن قیمت و پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی ناراضی
هستند. کارشناسان نیز معتقدند قیمت خودروهای وارداتی بالا بوده و باید کاهش
یابد. تاخیر در تحویل خودروی فروخته شده نیز از جمله تخلفات رایج شرکتهای
واردکننده خودرو است.

در این میان بسیاری از شهروندان اگرچه از
عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند اما از روند قانونی
شکایت از شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو آگاهی ندارند.

این در حالی است
که براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان
خودرو که اخیرا ابلاغ و اجرایی شده است، مصرف‌کنندگان در صورت هرگونه شکایت
از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو می‌توانند به سازمان‌های صنعت،
معدن و تجارت استان‌ها مراجعه کنند.

طبق این قانون،‌ شکایت
مصرف‌کنندگان از خودروسازان و واردکنندگان خودرو از طریق سازمان‌های صنعت،
معدن و تجارت استانها و با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان
بررسی و رسیدگی خواهد شد.

در این میان اگر مصرف‌کننده از نتیجه
رسیدگی در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ناراضی باشد، می‌تواند به هیات حل
اختلاف خودرویی که دبیرخانه آن در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانی قرار
دارد، مراجعه و مجددا شکایت کند.

هیات حل اختلاف خودرویی موظف است ظرف 20 روز از تاریخ ثبت شکایت به موضوع رسیدگی و رای خود را صادر کند.

/انتهای پیام/

خبرگزاری میزان:
انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به
معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای
منتشر می‌شود.

گیگر:

لینک مطلب

پاسخ دهید