Tuesday 24 January 2017

بک لینک شاپ

کد خبر : 28212
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 فوریه 2016 - 7:03
4 views بازدید

کرک شدن بازی های Just Cuse 3 و Rise of the Tomb Raider را فراموش کنید!

اگر به یاد داشته باشید ماه گذشته در قالب مطلبی مجزا به چالش بزرگی که بر سر راه گروه 3DM قرار گرفته است اشاره هایی کرده بودیم. کسانی که ارتباط اصلی شان با دنیای بازی های کامپیوتری تنها از طریق انجام نسخه های کرک شده ی این دسته از بازی ها است قطعاً با گروه چینی 3DM آشنایی کاملی دارند. گروهی که اعضای آن به […]

کرک شدن بازی های Just Cuse 3 و Rise of the Tomb Raider را فراموش کنید!

اگر به یاد داشته باشید ماه گذشته در قالب مطلبی مجزا به چالش بزرگی که بر سر راه گروه 3DM قرار گرفته است اشاره هایی کرده بودیم. کسانی که ارتباط اصلی شان با دنیای بازی های کامپیوتری تنها از طریق انجام نسخه های کرک شده ی این دسته از بازی ها است قطعاً با گروه چینی 3DM آشنایی کاملی دارند. گروهی که اعضای آن به هک و کرک کردن بازی های کامپیوتری شاخص بازار بر روی پلتفرم PC مشغول هستند و چندی پیش موفق به شکستن قفل قدرتمندی شدند که بر روی عناوینی نظیر Dragon Age Inquisition قرار داشت و نسخه ای پیشرفته از قفل های دی آر ام آنلاین محور محسوب می شود که با نام دنوو شناخته می شود. با این حال همان گونه که در مطلب ماه قبل خود نیز به آن اشاره کرده بودیم به نظر می رسد که این گروه هکر چینی (که امید اصلی شکستن بازی های مبتنی بر قفل دنوو در میان گیمر های پایرت دوست محسوب می شود) با نسخه ی جدید قفل دنوو (که بر روی عناوین جدیدی نظیر Just Cause 3 و Rise of the Tomb Raider قرار گرفته است) به مشکلات جدی و مهمی برخورد کرده اند و قادر به شکستن آن نیستند. حال پس از گذشت این چند هفته نه تنها قفل بازی Just Cause 3 توسط گروه 3DM شکسته نشده است، بلکه خبر می رسد که این گروه به مدت طولانی قصد کناره گیری از فعالیت های هکری خود را دارد.

 به تازگی فرد نخست گروه چینی 3DM که با اسم مستعار ققنوس شناخته می شود (البته او به نام Bird Sister نیز مشهور است) به اعلام این نکته پرداخته است که با آغاز سال نوی چینی ، گروه 3DM قصد دارد به مدت یک سال از فعالیت های همیشگی خود فاصله بگیرد و با دنیای کرک کردن بازی های کامپیوتری خداحافظی نماید. او همچنین به تصریح این موضوع پرداخته است که در طی این مدت زمان یک ساله گروه 3DM هیچ کدام از بازی های کامپیوتری با ساختار تک نفره را کرک نخواهد کرد. در این میان فرد نخست گروه 3DM دلیل بسیار جالبی را برای این کناره گیری اعلام کرده است. در واقع او به ذکر این نکته پرداخته است که در طی یک سال آینده اعضای گروه 3DM به بررسی اوضاع مشغول خواهند شد تا ببینند که آیا با کناره گیری آن ها هیچ بهبودی در میزان فروش بازی های کامپیوتری حاصل خواهد شد یا خیر! اظهار نظری که می توان نکات بسیار مهمی را در رابطه با آن مطرح ساخت و پرسش های فراوانی را به میان آورد.

 bird-sister

تصویری از سرپرست گروه 3DM که با نام ققنوس شناخته می شود. آیا خانم ققنوس دست های خود را به نشانه ی تسلیم بالا آورده و رصد کردن آمار فروش بازی ها در سال پیش رو را تنها به عنوان بهانه ای برای شکست خود و گروه تحت سرپرستی اش در امر عبور از قفل های جدید بازی های کامپیوتری مطرح ساخته است؟!

 

نخستین پرسشی که می توان در رابطه با دلیل اصلی گروه 3DM مبنی بر کناره گیری یک ساله از دنیای کرک کنندگان بازی های کامپیوتری مطرح ساخت این است که اعضای این گروه دقیقاً با چه متر و معیاری قصد سنجش تاثیر عدم کرک شدن بازی های پلتفرم PC بر روی میزان فروش کلی آن ها را خواهند داشت؟ اصولاً کدامین معیار است که می تواند میزان این تاثیر را مشخص سازد و آیا گروه 3DM یک گروه پژوهشی است که بتواند این آمار را استخراج کرده و به تجزیه و تحلیل آن ها بپردازد؟ بر فرض مثال که چنین توانایی خاصی در آن ها وجود داشته باشد و بتوانند تاثیر غیبت خود از دنیای کرک کنندگان بازی های کامپیوتری در میزان فروش بازی های جدید را به دقیق ترین شکل ممکن بسنجند. حال پرسشی که در این میان می توان به مطرح ساختن آن پرداخت این است که پس از گذشت این یک سال و با مشاهده ی نتایج این تاثیر ادامه ی فعالیت های اعضای گروه 3DM به چه ترتیبی خواهد بود؟ اگر با کناره گیری آن ها از دنیای هکر ها و جمع شدن بساط کرک کردن بازی های پلتفرم PC ، میزان فروش بازی های کامپیوتری حاضر در این پلتفرم با جهشی خیره کننده روبرو شود آیا آن ها حاضر خواهند بود که به منظور کمک کردن به رونق اقتصادی دنیای بازی های کامپیوتری برای همیشه از هک کردن بازی های کامپیوتری پرهیز کنند؟ اگر لطف گروه 3DM به شرکت های بازی سازی تا این اندازه بالا است پس چرا در زمانی که فرآیند کرک کردن بازی های پلتفرم PC امر ساده تری بود ، این گروه چینی حتی یک لحظه هم از فعالیت به منظور کرک کردن بازی های کامپیوتری جدید دست بر نمی داشت؟ دقیقاً به چه دلیلی اعضای این گروه تمام تلاش خود را برای شکستن قفل قدرتمند موجود در بازی Dragon Age Inquisition به کار بستند و در نهایت موفق به انجام این کار شدند؟ مگر فرآیند سنجش تاثیر فروش بازی های کامپیوتری در اثر غیبت گروه 3DM نمی توانست سال گذشته رخ دهد؟ پس چگونه است که آن ها درست در لحظه ای که از شکستن قفل بازی Just Cause 3 عاجز ماندند دست به اتخاذ چنین تصمیمی زده اند؟ در کل به نظر می رسد که غیبت یک ساله ی گروه 3DM از دنیای هک کنندگان بازی های کامپیوتری بیشتر به منظور رصد کردن فعالیت های سایر گروه های فعال در این زمینه صورت گرفته باشد و نه تاثیر این عدم حضور بر میزان فروش بازی های کامپیوتری جدید. به این معنی که اگر گروه دیگری موفق به شکستن نسخه های جدید قفل دنوو شود هیچ بعید نیست که گروه 3DM هم بررسی پژوهشی خود در رابطه با میزان فروش بازی های کامپیوتری در غیاب نسخه های کرک شده را به کناری بگذارد و خیلی زود با عزمی راسخ به میدان رقابت برای هک کردن بازی های کامپیوتری باز گردد! خصوصاً این که اعضای این گروه و در راس آن ها خانم ققنوس در طی این مدت یک ساله تنها کرک کردن بازی های کامپیوتری تک نفره را رها می کنند و ما بقی فعالیت هایشان (از قبیل بومی سازی عناوین مختلف حاضر در دنیای بازی های کامپیوتری برای مخاطبان چینی) بدون رعایت حق کپی رایت همچنان به قوت خود باقی خواهد بود!

 piracy

به هر حال چه با حضور گروه 3DM و چه بدون حضور آن ها باید این نکته را پذیرفت که متقاضیان اصلی بازی های کامپیوتری قفل شکسته روز های بسیار سختی را در پیش روی خود خواهند دید. چرا که فرآیند کرک شدن بازی های کامپیوتری روز به روز دشوار تر از قبل می شود و هر بار تعداد بازی هایی که به شکل ناقص و کاملاً عقیمی کرک می شوند با افزایش قابل توجهی همراه است. در واقع یکی از دلایل اصلی این امر را می توان حضور جدی تر شرکت های بازی سازی در میدان پلتفرم PC و پشتیبانی بیشتر آن ها از بازی های جدید این پلتفرم دانست. به عنوان مثال شرکت ژاپنی اسکویر انیکس که در نسل گذشته چندان به بازی های کامپیوتری مبتنی بر پلتفرم PC اهمیت نمی داد در نسل هشتم قصد پشتیبانی بیشتری از این پلتفرم (در کنار پلتفرم های موبایل) را دارد. سران شرکت اسکویر انیکس به تازگی در همین راستا به اعلام این موضوع پرداخته اند که عناوین چند نفره ی کلان آنلاین نظیر Final Fantasy XIV (که مخاطبان اصلی شان بر روی پلتفرم PC است) در طول سال 2015 میلادی عایدی بسیاری را نصیب آن ها ساخته اند و میزان موفقیت آن ها به لحاظ مالی حتی از بازی هایی نظیر Just Cause 3 و Rise of the Tomb Raider نیز بهتر و بالا تر به نظر می رسد. بنا بر این احتمالاً بسیاری از شرکت های بازی سازی برای حضور قدرتمند تر خود بر روی پلتفرم PC کمر همت خواهند بست و به همین منظور در آینده به ایمن سازی بیشتری بر روی این پلتفرم خواهند پرداخت. امری که بیش از هر چیز خود را در پیشرفته تر شدن قفل های امنیتی مربوط به بازی های کامپیوتری نمایان خواهد ساخت. حقیقتی که کابوس کرک کنندگان بازی های کامپیوتری و استفاده کنندگان از این دسته بازی ها به شمار می رود.  

 

google

facebook

insta

twitter

telegram

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 42
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات