۴ خودرویی که در فاز بعدی برنامه تسلا عرضه می‌شوند!

0

در حالی‌که وضعیت کنونی تسلا برای جلب توجه خبرنگاران کافی است، اما در آینده وضعیت از این هم جذاب‌تر می‌شود. در یکی از آخرین مطالب منتشرشده در وبسایت این خودروساز، مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک مقیاس بزرگی از جاه‌طلبی‌های خود برای سال‌های آینده آشکار ساخت. ماسک می‌گوید که ما نمی‌توانیم برای پیروزشدن در بازار خودروهای الکتریکی لوکس و میان‌رده منتظر بمانیم. این چشم‌انداز چیزی فراتر از بازار مصرف‌کننده را دربر می‌گیرد.

تسلا به عنوان یک تولیدکننده انبوه خودرو، قدم به قدم در حال پیروزی در زمینه رانندگی خودکار است. هدف این بخش از برنامه اصلی این کمپانی بهره‌ بردن از مشارکت گسترده این هزاره در اقتصاد اشتراکی است. وقتی که از یک خودرو توسط مالک آن استفاده نمی‌شود، کس دیگری می‌تواند به گفته ماسک “از آن برای شما کسب‌ درآمد کند، آن هم درحالی‌که شما سرکار یا در تعطیلات هستید.”

اما رانندگی خودکار در درجه اول برروی خودروهایی متمرکز خواهد شد که آن‌ها برای “حمل و نقل شهری با تراکم مسافر بالا” استفاده می‌شود. ماسک پیش‌بینی کرده است که در آینده‌ای نزدیک مسافران وسایل حمل و نقل عمومی می‌توانند یک اتوبوس یا یک واگن برقی را با استفاده از یک اپ یا یک دکمه در گوشه‌ای از خیابان فراخوانند و سوار بر یک وسیله نقلیه خودران شهری شوند.

او همچنین اشاره کرده است که تسلا پاسخی برای میلیون‌ها کامیون که از آن‌ها برای حمل و نقل مصالح در مکان‌های در حال ساخت و ساز و کمک به پیمانکاران استفاده می‌شود، دارد. به عبارتی دیگر، این سازنده خودروهای الکتریکی برنامه دارد تا در همه انواع سیستم‌های حمل و نقل زمینی مشارکت داشته باشد. در این‌جا به معرفی چهار خودروی جدید تسلا که انتظار داریم در سال‌های آینده عرضه شوند، می‌پردازیم:

model-3-red-and-gray

در طول یک کنفرانس تلفنی میان چهار سرمایه‌گذار، ماسک گفته است که چهار خودروی این کمپانی از فرمت “S-E-X-Y” پیروی خواهند کرد. اولین خودروها مدل S و مدل X بودند و مدل ۳ (به عنوان E) و مدل Y نیز این فرمت را کامل می‌کنند. پس از آن این کمپانی این سیستم نام‌گذاری را رها کرده و با سیستمی دیگر خودروهایش را نام‌گذاری خواهد کرد. در توئیتر، ماسک برنامه‌های تسلا را برای شاسی‌بلند کامپکت خود که مدل Y نام دارد با گفتن این‌که این خودرو بر اساس شاسی مدل ۳ ساخته خواهد شد، روشن کرد.

بنابراین، مشتریان می‌توانند انتظار داشته باشند که این خودرو کوچک‌تر از مدل X باشد. ماسک گفته است که تقاضا برای مدل Y می‌تواند حدود یک میلیون دستگاه باشد که موفقیت‌ شاسی‌بلندهای کامپکت برنده‌های بزرگ را به یاد ما می‌آورد.

condor-black-small2

این خودرو یک آلترناتیو سبزتر برای میلیون‌ها پیکاپ تراک بنزینی و دیزلی است. افرادی که با وانت‌ کار می‌کنند جذب این مدل الکتریکی خواهند شد، مدلی که از توان قابل توجهی برخوردار است و با مصرف سوخت پایین‌تر می‌تواند در کاهش هزینه‌ها نقش به‌سزایی ایفا کند. ایلان ماسک می‌گوید که تسلا با این چالش با “یک نوع جدید از وانت پیکاپ” روبرو می‌شود.

با در نظر گرفتن اطلاعات موجود، این مدل بعد از دیگر مدل‌های جدید تسلا که در این لیست هستند، عرضه می‌شود. خودروی الکتریکی Fleet Condor تنها پیکاپ تماما الکتریکی‌ای است که تا به امروز دیده‌ایم.

nikola_one

نیکولا، سازنده یک کامیون‌ الکتریکی که از توربین‌های گاز طبیعی استفاده می‌کند، چند صفحه از کتاب برنامه‌های تسلا را در اوایل سال ۲۰۱۶ به خودش اختصاص داد. در حالی‌که اولین مدل این خودرو تحت نام این کمپانی عرضه شد،‌ دومین مدل آن تاکتیکی برای کسب میلیون‌ها دلار در پیش خرید یک خودروی کلاس ۸ بود،‌ خودرویی که هنوز هم بعد از چندین سال موجود است. ادعا می‌شود که نیکولا One توان بیش‌تر، رنج حرکتی بیش‌تر و شتاب بیش‌تری نسبت به کامیون‌های دیزلی تجاری دارد و در عین حال تولید گارهای گلخانه‌ای و هزینه‌ استفاده از آن برای کامیون‌‌داران پایین‌تر است.

ماسک می‌گوید که یک کامیون تسلا در حال حاضر در دست توسعه است و در سال ۲۰۱۷ از آن رونمایی می‌شود. ماسک گفت که این خودرو به مدت پنج سال تولید خواهد شد، چرا که گاز طبیعی از المان‌های مورد علاقه تسلا نیست.

volkswagon-bus

وقتی که ماسک به حمل و نقل عمومی شهری اشاره کرد، ما فکر کردیم که تسلا ممکن است یک اتوبوس الکتریکی را در نظر داشته باشد، اما او توضیحات خود را واضح‌تر کرد. ماسک گفت که این خودروها قرار است به جای یک اتوبوس بزرگ، براساس خودروی کلاسیک فولکس‌واگن ساخته شوند، اما فضای موجود آن‌ها بهینه شده و بدون راننده کار کنند. این مینی‌بوس‌ها برای حمل و نقل عمومی در مناطق شهری بسیاری از کشورهای پیشرفته به کار گرفته می‌شوند.

ماسک در توئیتر اشاره کرد که این مینی‌بوس براساس پلتفرم مدل X ساخته خواهد شد،‌ بنابراین تاحدی از کارهای آن پیش از این انجام شده است. مانند کامیون تسلا، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، از این مینی‌بوس نیز در سال ۲۰۱۷ رونمایی و در پنج سال آینده تولید می‌شود.

گیگر:

لینک مطلب

پاسخ دهید