۵ دلیل برای خریدن ساینا

0

بعد از عرضه سدان تیبا و تیبا هاچبک، سایپا تصاویری را از یک محصول جدید منتشر کرد که تبلیغات پیرامون این خودرو بسیار زیاد بود. در ابتدا از این خودرو با نام تیبای جدید یاد می‌شد اما بعدها نام آن به ساینا تغییر پیدا کرد و به‌عنوان یک محصول مستقل اکنون راهی بازار داخلی شده است.

این خودرو که از پلتفرمی مشابه با تیبا بهره می‌برد در خود تغییراتی داشته است که برخی از آنها مثبت بوده‌اند. ساینا با تغییراتی که در خود پیدا کرده، به عنوان فیس‌لیفت خودروی تیبا، بسیار قابل‌قبول است اما نباید فراموش کنیم که تمام شرکت‌های مطرح دنیا فیس‌لیفت محصول خود را با همان نام قدیمی تولید می‌کنند اما ما در کشورمان یاد گرفته‌ایم که با کلمات بازی کنیم. به‌هر حال با هر نوع سیاستی، ساینا اکنون وارد مرحله عرضه شده و رسما وارد مدار بازار خودرو کشورمان شده است و ما فقط باید نقاط مثبت و منفی این خودرو را بهتر بشناسیم تا انتخاب بهتری داشته باشیم. امروز در سایت چرخان نقاط قوت ساینا را با هم بررسی می کنیم و بزودی مشکلات این خودروی ایرانی را با هم بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید…

طراحی ظاهری

اگر بخواهیم طراحی خارجی ساینا را با سایر محصولات سایپا مقایسه کنیم، بدون شک ظاهر این خودرو خیلی بهتر از پراید و تیبا شده است و بیشتر می‌توان با آن ارتباط برقرار کرد. در نمای روبرویی خودرو، طراحی منحنی وار کمتر دیده می‌شود و چراغ‌های جلو نیز کشیده و زیبا طراحی شده‌اند (زیبایی چراغ‌های ساینا در حد و اندازه خود خوب است و شما نباید توقع طراحی مرسدس را در این خودرو داشته باشید)

جلوپنجره و سپر نیز طراحی خوبی دارند و نسبت به محصولات هم‌رده، زیباتر شده‌اند. البته در نمای روبرویی نقاط ضعفی دیده می‌شود که اگر سایپا کمی هدفمند عمل کند می‌تواند به‌جای تولید خودرو با نام‌های جدید، فیس‌لیفت محصولات خود را با برطرف کردن ضعف‌ها عرضه کند تا کمی بین‌المللی‌تر عمل کرده باشد. بخش عقب ساینا بسیار خوب و منطقی طراحی شده است. طراحی علمی در این بخش بیشتر دیده می‌شود چرا که هماهنگی بین بخش‌ها بیشتر است.

ابعاد مناسب

dimension

نباید فراموش کنیم که ساینا یک خودرو کوچک شهری است و برای رانندگی در شهر بسیار مناسب است چرا که ابعاد مناسب این خودرو باعث می شود شما راحت تر بتوانید با آن رانندگی کنید و مشکلات پارک خودروی شما کمتر شود. ساینا از نظر ابعادی، طول ۴۲۱۵، عرض ۱۶۴۵ و ارتفاع ۱۴۸۴ میلی‌متر دارد. کاملا مشابه تیبا. بنابراین ساینا یک خودرو مناسب برای شهرهای پرجمعیت است.

مصرف سوخت

al-03

مصرف سوخت مناسب همیشه یکی از گزینه‌های اصلی ایرانی‌ها برای خرید خودرو بوده است. ساینا از این لحاظ نیز عملکرد خوبی دارد. این خودرو در حالت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷ لیتر سوخت مصرف می‌کند و این یک عدد خوب محسوب می‌شود. بنابراین اگر یک خودرو کم مصرف می‌خواهید، ساینا انتخاب بدی نیست.

سیستم تهویه

4

ساینا در ۲ تیپ ساده و لوکس عرضه خواهد شد، البته سایپا معنی لوکس بودن را به طور کامل زیر سوال برده است اما باید بگوییم که ساینا در مدل معمولی از سیستم تهویه مناسبی برخوردار است و بخش تهویه، سرمایش و گرمایش بسیار خوب و مناسب کار می‌کند. همچنین شما می‌توانید سیستم تهویه دیجیتالی را برای خودرو خود انتخاب کنید و با پرداخت هزینه بیشتر، یک سیستم تهویه بروزتر داشته باشید.

کلام آخر

al-01

ساینا یک محصول جدید از شرکتی است که در ادامه تولید پراید و تیبا، طراحی و عرضه شده است، بنابراین اگر با این دیدگاه به این خودرو نگاه کنیم، این خودرو روند روبه رشدی داشته است. اگر چه این رشد چندان زیاد نیست اما از عقب گرد بهتر است. ساینا در رده قیمتی خود نیز رقبای بیشتری نسبت به تیبا دارد، که این باعث می‌شود کار این خودرو در بازار داخلی سخت‌تر شود. به هر حال باید قبول کنیم که قدرت خودروسازی ایران فعلا در همین حد است و نمی توان توقع بیشتری از آن داشت و در شرایط فعلی قرار دادن تهویه دیجیتال بر روی یک خودرو داخلی، یک گام مثبت محسوب می شود. امیدواریم شاهد رشد چشمگیر صنایع خودروسازی داخلی باشیم.

 

 

گیگر:

لینک مطلب

پاسخ دهید