۸ خودرویی که قدرتی بیش از میزان اعلام شده داشتند!

0

گاهی اوقات بنابه دلایلی خودروسازان از ارائه اطلاعات صحیح در مورد پتانسیل و قدرت خودروی تولید خود اجتناب می‌کنند. شاید این موضوع برای شما خیلی عجیب باشد و احتمالا با خودتان فکر می‌کنید اگر روزی خودرویی ساختید که قدرت بالایی داشت حتما از اعداد و ارقام آن برای جلب توجه بیشتر در تبلیغات استفاده می‌کردید. بله، حق باشماست. اما به دلایل مختلفی کمپانی‌های سازنده خودرو سعی می‌کنند این اعداد و ارقام را پایینتر اعلام کنند. در اینجا به هشت نمونه از این خودروها اشاره می‌کنیم که قدرت بیشتری را از آنچه در تبلیغات عنوان شده، ارائه می‌کنند.

 

۱- شورولت کوروت L88

جنرال موتور در دهه ۱۹۶۰ میلادی موفق شد سهم قابل قبولی را از خودروهای پرقدرت عضلانی (muscle) و اسپرت برای خود ایجاد کند. اما این شرکت در تبلیغات خود بسیار محافظه کارانه عمل می‌‎کرد. به‌طور مثال مدل کوروت L88 یک خودروی با قابلیت‌های مسابقه‌ای بود که مراحل طراحی و ساخت آن کاملا در داخل جنرال موتور صورت گرفت. در معرفی این خودرو از خروجی ۴۳۵ اسب بخاری استفاده شد درحالیکه این رقم اعلامی حدودا ۱۰۰ اسب بخار کمتر از مقدار واقعی آن بود. آقای زورا آرکوس، که لقب پدر کوروت را دارد، نمی‌خواست L88 توسط مردم عادی خریداری شود. به این دلیل جنرال موتور سطح قدرتی آنرا همرده برخی از خودروهای موجود که قیمت پایینتری داشتند، اعلام کرد.

 

۲-  نیسان اسکای لاین GT-R

1468247773-dw-burnett-puppyknuckles-nyias-2016-9771

بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۵ میلادی، اتومبیل‌های ژاپنی که برای بازار داخلی ساخته می‌شدند باید سقف حداکثر قدرت خروجی ۲۷۶ اسب بخاری را رعایت می‌کردند. اگر شما با این خودروی افسانه‌ای شرکت نیسان آشنایی داشته باشید، حتما متوجه شدید این شرکت با یک تبلیغ دروغ این قانون را دور زده است. نسل اول اسکای لاین GT-R حدودا ۳۲۰ اسب بخار قدرت داشت و جالبتر اینکه نسخه R34 آن به مراتب قدرت بالاتری را ارائه می‌کرد. اما برای هماهنگی با دولت ژاپن و با هدف فراهم کردن ایمنی برای شهروندان، نیسان از رقم پایینتر در تبلیغات این خودرو استفاده کرد!

 

۳- فراری F40

1468247775-pictures_ferrari_f40_1987_7_1600x1200

فراری در معرفی مدل F40 به‌طور رسمی اعلام کرده بود که این خودرو می‌تواند ۴۷۸ اسب بخار خروجی داشته باشد. اما به‌طور غیر رسمی و در زمان تست آن توسط کارشناسان و رانندگان حرفه‌ای، مشخص شد توان خروجی این خودرو به‌صورت چشم گیری بالاتر از ۵۰۰ اسب بخار است. به‌همین دلیل بود که این خودرو حتی در مقایسه با جانشین خود، یعنی F50، عملکردی بسیار سریعتر و پرقدرت‌تر داشت.

 

۴- فورد موستانگ Boss 429

1468247777-7984993113_2aa59218eb_o

این خودرو طوری طراحی شده بود تا بتوان در آن یکی از بزرگترین پیشرانه‌های ۸ سیلندر که در مسابقات نسکار استفاده می‌شد را جای داد. موستانگ Boss 429 را می‌توان یک نمونه بارز در اعلام اعداد غیر مرتبط با میزان خروجی واقعی دانست. در تبلیغات این خودرو از عدد ۳۷۵ اسب بخار استفاده شده بود ولی مطمئن باشید اگر به جای عدد ۳ از ۴ هم استفاده کنید بازهم به رقم واقعی آن نمی‌رسید. این خودرو بالای ۵۰۰ اسب بخار خروجی داشت که بنا به دلایلی مثل پرداخت مالیات کمتر توسط خریداران، این عدد مخفی نگه داشته شد!

 

۵-  پونتیاک GTO Judge مدل ۱۹۶۹

1468247779-1468241967-4003550339-f5bc4aafa9-o

قویترین خودروی سری GTO پونتیاک که در سال ۱۹۶۹ وجود داشت و علاقه‌مندان می‌توانستند آنرا بخرند، نسخه Judge بود. مدیر عامل پونتیاک بعد از عرضه این مدل در مصاحبه‌ای اعلام کرد که قدرت خروجی این مدل ۳۷۰ اسب بخار است. البته جنرال موتور بعدها اعتراف کرد که عدد واقعی تقریبا ۳۰ اسب بخار بیشتر از مقدار اعلام شده توسط پونتیاک بود.

 

۶- بی‌ام‌و M5

1468247780-bmw-m5-2014-1600-1b

این خودروساز آلمانی دراینکه مشخصات واقعی مدل‌های تولیدی خود را به عموم اعلام کند، همیشه کمی محافظه کارانه عمل می‌کند، مخصوصا اگر صحبت از یک نسخه عملکردی مثل سری M به‌میان باشد. بی‌ام‌و برای مدل فعلی M5 از عدد ۵۶۰ اسب بخار استفاده کرده که در عمل باید گفت این خودرو بالای ۶۲۰ اسب بخار خروجی دارد.

 

۷- پورشه ۹۵۹

1468247782-pictures_porsche_959_1987_1_1600x1200

بدست آوردن خروجی‌های بالا از پورشه ۹۵۹ کار نسبتا ساده‌ای است چراکه پیشرانه ۶ سیلندر خطی آن که در بسیاری از مدل‌های مسابقه‌ای پورشه به کار رفته، پتانسیل بسیار بالایی دارد. طبق اعلام رسمی این خودروساز آلمانی، پورشه ۹۵۹ می‌تواند ۴۵۰ اسب بخار قدرت را به نمایش بگذارد اما در تست این خودرو مشخص شد عدد واقعی بالاتر از ۵۰۰ اسب بخار است.

 

۸-  پونتیاک فایربرد ۴۰۰ مدل ۱۹۶۸

1468247784-gettyimages-155881477

در سال ۱۹۶۸ میلادی، شرکت پونتیاک مدل محبوب فایربرد را به یک پیشرانه هشت سیلندر با نام Ram-Air 400 مجهز کرد. طبق گفته این شرکت، خروجی خودرو به ۳۲۵ اسب بخار رسید. اما استفاده از همین پیشرانه در مدل GTO تقریبا ۳۶۰ اسب بخار خروجی داشت! دلیل این تفاوت در اعلام قدرت تولید شده، این بود که جنرال موتور در دهه ۱۹۶۰ میلادی از قانونی استفاده می‌کرد که طبق آن به ازای هر ده پوند وزن خودرو، یک اسب بخار خروجی مجاز بود. وزن مدل GTO حدودا ۳۶۰۰ پوند و وزن فایربرد ۳۳۰۰ پوند است. بنابراین اهمیتی نداشت که دو خودرو از یک پیشرانه استفاده می‌کردند، مهم وزن آنها بود که مقدار خروجی را با آن تعدیل کنند!

 

 

گیگر:

لینک مطلب

پاسخ دهید