Wednesday 7 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 72093
تاریخ انتشار : جمعه 10 ژوئن 2016 - 19:28
0 views بازدید

آیا برنزه شدن با هویج و ملون امکان پذیر می باشد؟

گیگر : به گزارش ایران ناز فصل بهار و تابستان فصل تنوع میوه‌های رنگارنگ است؛ میوه‌هایی که هر یک سرشار از خواص متعددی هستند که مصرف آنها نه‌تنها باعث خنکی و رهایی بدن از گرما می‌شود بلکه به شادابی پوست و محافظت از آن در برابر اشعه‌های مضر آفتاب کمک می‌کنند.   با دکتر میترا زراتی، متخصص تغذیه و رژیم‌ درمانی و عضو هیات‌علمی دانشگاه […]

گیگر :

به گزارش ایران ناز فصل بهار و تابستان فصل تنوع میوه‌های رنگارنگ است؛ میوه‌هایی که هر یک سرشار از خواص متعددی هستند که مصرف آنها نه‌تنها باعث خنکی و رهایی بدن از گرما می‌شود بلکه به شادابی پوست و محافظت از آن در برابر اشعه‌های مضر آفتاب کمک می‌کنند.

 

با دکتر میترا زراتی، متخصص تغذیه و رژیم‌ درمانی و عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران، درباره میوه‌های تابستانی و رژیم مناسب این فصل و اینکه:تغذیه با میوه های تابستانی چه تاثیر مثبتی می‌تواند بر سلامت پوستمان در گرمای تابستان داشته باشد با گرم شدن هوا پوست در معرض آسیب‌های بسیاری قرار می‌گیرد؛

 

از عرق‌سوز بگیرید تا خشکی و آفتاب سوختگی! برای داشتن پوست سالم در این فصل چه رژیمی بگیریم؟برای اینکه پوست سالمی داشته باشید، در کل باید از همه گروه‌های مواد غذایی استفاده کنید.در راس این مواد پروتئین‌ها هستند. پوست از سلول‌هایی تشکیل شده که عملا برای سلامتشان نیازمند پروتئین کافی‌اند.

 

سفیده تخم‌‌مرغ منبع خوب پروتئین است و توصیه می‌کنیم همه افراد سالم روزانه یک عدد تخم‌مرغ کامل استفاده کنند و از این موضوع نترسند که تخم‌مرغ باعث افزایش کلسترول خونشان می‌شود. اتفاقا پروتئینی که در سفیده تخم‌مرغ وجود دارد برای همه گروه‌های سنی سالم (بدون مشکلات کلیوی) مناسب است.

 

 

از پروتئین‌های دیگر مواد غذایی مثل حبوبات(عدس، لوبیا و…) و لبنیات‌ به‌ویژه ماست و گوشت هم می‌توانیم استفاده کنیم.کنار پروتئین‌ها مواد غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌هایی که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند، به‌‌ویژه ویتامین C که اکثرا در میوه‌ها و سبزیجات این فصل دیده می‌شوند هم برای پوست بسیار مفیدند.

 

کنار این میوه‌ها مصرف آب هم در سلامت پوست اهمیت بالقوه‌ای دارد. قسمت بیشتر صورت از عضله و 75درصد عضله از آب تشکیل شده است. اگر آب کافی ننوشید، پوست صورت آسیب می‌بیند. در کل، مصرف روزانه 5 لیوان آب به همه افراد توصیه شده است.

 

در فصل‌های گرم سال به دلیل تعریق بالا کنار این میزان آب می‌توان بقیه آب مورد نیاز بدن را از میوه و سبزیجات تامین کرد و آن را به 8 لیوان آب در روز رساند. برخی افراد برای جبران کم‌آبی بدن چای، قهوه و نسکافه می‌نوشند اما این نوشیدنی‌ها مدر است و آب بدن را دفع می‌کند و بدن را در معرض کم‌آبی و پوست را در معرض خشکی و چروکیدگی قرار می‌دهد.

 

از دیگر موادمغذی موثر در سلامت پوست، نوع چربی مصرفی در رژیم غذایی روزانه است. نتایج مطالعات ثابت کرده افزایش مصرف منابع امگا3 و امگا6 فوق‌العاده بر سلامت پوست تاثیر مثبت دارد. انواع روغن‌های مایع گیاهی مثل روغن آفتابگردان، روغن سویا و آجیل‌ها غنی از امگا6 هستند

 

آیا برنزه شدن با هویج و ملون امکان پذیر می باشد؟

 

و توصیه می‌شود همه افراد برای سلامت پوستشان روزانه مثلا یکی- دو قاشق روغن زیتون روی سالاد بریزند. البته مصرف بی‌رویه روغن، چه مایع، چه جامد یا روغن حیوانی عملا می‌تواند چاق‌کننده باشد و مصرف بی‌اندازه آنها توصیه نمی‌شود. گردو امگا3 بالایی دارد

 

و مصرف روزانه 1 تا 2 مغز گردو هم ضروری است.از دیگر موادمغذی موثر در سلامت پوست، نوع چربی مصرفی در رژیم غذایی روزانه است. نتایج مطالعات ثابت کرده افزایش مصرف منابع امگا3 و امگا6 فوق‌العاده بر سلامت پوست تاثیر مثبت دارد. انواع روغن‌های مایع گیاهی مثل روغن آفتابگردان،

 

روغن سویا و آجیل‌ها غنی از امگا6 هستند و توصیه می‌شود همه افراد برای سلامت پوستشان روزانه مثلا یکی- دو قاشق روغن زیتون روی سالاد بریزند. البته مصرف بی‌رویه روغن، چه مایع، چه جامد یا روغن حیوانی عملا می‌تواند چاق‌کننده باشد و مصرف بی‌اندازه آنها توصیه نمی‌شود.

 

گردو امگا3 بالایی دارد و مصرف روزانه 1 تا 2 مغز گردو هم ضروری است. به کم‌آبی اشاره کردید و اینکه میوه‌ها می‌توانند بخشی از این کم‌آبی را جبران کنند. در مورد خواص آنتی‌اکسیدانی میوه‌ها بیشتر برایمان بگویید و اینکه در فصل گرم سال چه نوع محافظتی می‌توانند از بدن داشته باشند؟

 

آیا برنزه شدن با هویج و ملون امکان پذیر می باشد؟

 

اکثر میوه‌های فصل بهار و تابستان مثل گیلاس و زردآلو حاوی ویتامین‌های C هستند. رنگدانه‌هایی در میوه‌های فصل بهار و تابستان است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدسرطانی بالایی دارند. میوه‌هایی که طیف رنگ‌های متنوعی دارند پر از فیتوکمیکال هستند

 

که می‌توانند از پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت کنند و خواص ضدسرطانی دارند.اما این قضیه را نباید فراموش کنیم که ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها بسیار به حرارت و نور حساس‌اند. به همین دلیل بهتر است میوه‌ها را در یخچال در فضای خنک نگهداری کنید

 

و اگر میوه برش خورد، سریعا آن را مصرف کنید زیرا بازگرداندن میوه برش‌زده به یخچال یا استفاده از آن به‌عنوان دسر داخل ژله یا روی کیک و… باعث از بین رفتن ویتامین C و خواصی می‌شود که مدنظر ماست.سایر میوه‌ها و صیفی‌جات مثل طالبی و هندوانه نیز حاوی ترکیباتی هستند که در سلامت و شادابی پوست نقش بسزایی دارند.

 

به طور مثال، طالبی پیش‌ساز ویتامین A و هندوانه حاوی ویتامین C ، رنگدانه لیکوپن و خواص آنتی‌اکسیدانی است که برای سلامت پوست مفیدند.البته فراموش نکنید در بحث رژیم غذایی هدف تنها شادابی پوست نیست بلکه شادابی سلولی است تا بتوانند فعالیت فیزیولوژیکی خود را داشته باشند.

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات