Thursday 8 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 70766
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 ژوئن 2016 - 18:30
0 views بازدید

ارتقای نمرات دانش آموزان در امتحانات نهایی امسال

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش از رشد 1.13 نمرات دانش آموزان در امتحانات امسال خبرداد. به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛علیرضا جدایی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طراحی سؤالات امتحانات نهایی ، اظهار داشت: سؤالات امتحانات نهایی توسط دبیران مجرب و مورد تأیید آموزش و پرورش بر […]

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش از رشد 1.13 نمرات دانش آموزان در امتحانات امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛علیرضا جدایی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طراحی سؤالات امتحانات نهایی ، اظهار داشت: سؤالات امتحانات نهایی توسط دبیران مجرب و مورد تأیید آموزش و پرورش بر اساس اهداف یادگیری صرفاً از مطالب کتاب‌های درسی و با درنظر گرفتن حیطه‌های دانش و فرادانش طراحی و بازبینی می‌شود.

وی در خصوص ویژگی‌های طراحان سؤالات امتحانی بیان کرد: طراحان سؤالات از بین دبیران مجرب مدارس انتخاب می‌شوند و با توجه به تجارب متمادی تدریس و آشنایی به شیوه‌های آن، به صورت تیمی اقدام به طراحی سؤالات کرده و تمامی سؤالات را از محتوای کتاب‌های درسی انتخاب می‌کنند.

جدایی ادامه داد: سؤالات این دوره از امتحانات نیز هم‌سطح سؤالات امتحانی دوره‌های قبل بوده و از آسان شروع شده و دارای ضرایب دشواری مختلف آسان، متوسط و دشوار است.

 وی افزود: همه طراحان سؤالات امتحان نهایی، نیروهای رسمی و مجرب آموزش و پرورش هستند و برای طراحی سؤالات الزاماً باید تدریس آن درس را در سال جاری بر عهده داشته باشند و با در نظر گرفتن بارم بندی دفتر تألیف، متن کتاب درسی، شیوه‌نامه طراحی سؤالات و موارد قانونی دیگر اقدام به طراحی سؤالات کنند.

جدایی با بیان اینکه در طراحی سؤالات امسال نیز همه این موارد لحاظ شده است، اظهار کرد: پس از بررسی‌های دقیق به‌ عمل آمده مشخص شد، هیچ سؤالی خارج از چارچوب کتاب‌های درسی طراحی نشده است و همچنین در بازدید از حوزه‌های تصحیح، اکثر دبیران مصحح اوراق امتحانات نهایی نیز از شیوه طراحی سؤالات، اظهار رضایت کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به طراحی سیستم مکانیزه ارزیابی و تجزیه و تحلیل سؤالات در این وزارتخانه، تعیین میزان دشواری سؤالات و روایی آن، براساس میزان پاسخگویی دانش‌آموزان به سؤالات در مرکز سنجش‌ صورت می‌گیرد و البته نتایج آن به بخش‌های مختلف آموزش و پرورش هم اطلاع رسانی می‌شود.

رئیس مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای در خصوی دشواری سؤالات امتحانات نهایی در سال 95،  گفت : میانگین نمرات امتحانات نهایی در خرداد ماه سال گذشته 11.57 و در خرداد ماه امسال 12.7 است که رشد 1.13 نمره نسبت به خردادماه 94 نشان می‌دهد و همین امر به خوبی بیانگر این واقعیت است که سؤالات امتحانات نهایی امسال از حیث دشواری تفاوتی با سنوات قبل نداشته است.

جدایی با بیان‌ اینکه آموزش و پرورش همواره از نقدهای علمی و مشفقانه ذینفعان و صاحبنظران عرصه تعلیم و تربیت استقبال می‌کند، گفت: علی‌رغم اینکه نتایج امتحانات به خوبی نشان می‌دهد که سؤالات امتحانات نهایی از استانداردهای حرفه‌ای لازم برخوردار بوده است، به دستور وزیر آموزش و پرورش، تیم کارشناسی مجددا طراحی سؤالات را بررسی کرده و نتایج را به اطلاع عموم می رساند.

انتهای پیام/

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 4
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات