Monday 5 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 97240
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آگوست 2016 - 13:54
0 views بازدید

اشتباهاتی که متابولیسم بدن را نابود می‌کند!

۱۵ کار روزانه که متابولیسم بدنتان را نابود می کند؛ کارکرد صحیح متابولیسم بدن رابطه‌ای مستقیم با تناسب اندام افراد با اضافه وزن دارد پس اگر متابولیسم شما در وضعیت نرمال نباشد به راحتی نمی‌توانید روی تناسب اندام تمرکز کنید. به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ بگذارید ابتدا با این توضیح شروع کنم که چرا متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن برایمان […]


۱۵ کار روزانه که متابولیسم بدنتان را نابود می کند؛

metabolizm

کارکرد صحیح متابولیسم بدن رابطه‌ای مستقیم با تناسب اندام افراد با اضافه وزن دارد پس اگر متابولیسم شما در وضعیت نرمال نباشد به راحتی نمی‌توانید روی تناسب اندام تمرکز کنید.

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ بگذارید ابتدا با این توضیح شروع کنم که چرا متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن برایمان مهم است. ساده می گویم متابولیسم یا همان سوخت و ساز چگونگی شکستن مواد مغذی که از غذاها دریافت می کنیم را کنترل می کند. برای تجزیه غذاها به انرژی نیاز داریم، و اینجاست که متابولیسم کارش شروع می شود. سوخت و ساز به موجودات اجازه رشد و تولید مثل می دهد، ساختارشان را حفظ می کند و به محیطشان پاسخ می دهد.

کارهایی هست که بدون اینکه بدانیم انجام میدهیم، و به سوخت و سازمان آسیب می رسانند. شاید تعجب کنید که چگونه عادات روزمره ای که دارید باعث آسیب رسیدن به سوخت و ساز بدنتان می شود. اگر می خواهید جلوی از بین رفتن متابولیسم بدنتان را بگیرید پس باید از انجام چنین فعالیت هایی بپرهیزید. می دانم شاید سخت به نظر بیایند اما ارزش امتحان کردن را دارد!

در ادامه این ۱۵ مورد را برایتان توضیح می دهم.

۱. بدنتان به اندازه کافی آب دریافت نمی کند

بدن را بدون آب نگه ندارید، مخصوصا بعد از اینکه از خواب بیدار می شوید. وقتی می خوابید بدنتان به مدت ۶ تا ۸ ساعت هیچ گونه آبی دریافت نمی کند. ۶۰ درصد بدنمان را آب تشکیل داده – باید روزانه حداقل ۲ لیتر آب به بدنمان برسانیم. شب ها اگر حالش را داشته باشید که برای آب نوشیدن از جای گرم و نرم خود بلند شوید حداکثر یک لیوان آب می نوشید، که باز هم نمی تواند از کم آب شدن بدن جلوگیری کند.

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که بعد از بیدار شدن از خواب دو لیوان آب بنوشید. نتیجه این کار افزایش انرژی، کاهش نفخ، و همچنین کاهش اشتها است.

۲. زیاد کافئین مصرف می کنید

زیاد یا کم، بیشتر ما به نحوی معتاد نوشیدنی های حاوی کافئین هستیم، قهوه، چای و یا نوشیدنی های گازدار. حتی بعضی بدون کافئین نمی توانند در روز سرپا بمانند. اما بر اساس گفته ی متخصصین تغذیه، کافئین می تواند جلوی اشتهایمان را بگیرد. استفاده بیش از حد نوشیدنی های کافئین دار ممکن است باعث شود در طول روز احساس سیری کنید. پس از مدتی متوجه می شوید به اندازه کافی غذا نخوره اید، ولی دیگر دیر شده است. حتی اگر شام هم بخورید بدن نمی تواند همان موقع مواد مغذی را بشکند. مقدار کافئین مصرفی خود را کاهش دهید. برای مثال سعی کنید روزی یک فنجان بزرگ و یا دو فنجان کوچک قهوه میل کنید. می توانید به مرور مقدار کافئین دریافتی خود را نیز کاهش دهید.

۳. مصرف الکل سرعت سوخت و ساز را کاهش می دهد

مصرف هرگونه نوشیدنی الکلی باعث می شود قابلیت سوزاندن چربی بدن کاهش پیدا کند. برای مثال چند شات می تواند چربی سوزی را تا ۷۳ درصد کاهش دهد. دلیل این اتفاق این است که الکل به جای چربی جایگزین انرژی مصرفی می شود. پس اگر به سلامت خود اهمیت می دهید باید این نوع نوشیدنی ها را کنار بگذارید. این کار هم به نفع سوخت و ساز بدنتان است هم سلامت کل آن.

۴. آبی که می نوشید فلوراید و کلر اضافی دارد

آبی که معمولا استفاده می کنیم حاوی فلوراید و کلر است. توصیه می شود آبی که حاوی فلوراید و کلر است را استفاده نکنید، چون این دو ماده شیمیایی با عملکرد طبیعی تیروئید تداخل دارند. این مشکل باعث اختلال عملکرد در فرآیند سوخت و ساز می شود. توصیه می شود قبل از نوشیدن همیشه آب مصرفی خود را فیلتر کنید.

۵. برنامه غذایی تان حاوی سموم است

میوه و سبزیجاتی که از مغازه ها تهیه می کنیم معمولا حاوی آفت کش ها هستند. مواد شیمیایی موجود در این آفت کش ها می تواند در سوخت و ساز تداخل ایجاد کند و روند کاهش وزن را کند کند. بهترین راه، استفاده از میوه و سبزیجات ارگانیک است که بدون استفاده از سموم رشد کرده اند.

۶. برنامه غذایی تان ارگانیک نیست

جدای میوه و سبزیجات، آیا گوشت، تخم مرغ و لبنیاتی که استفاده می کنید هم ارگانیک هستند؟ باید این موارد را نیز ارگانیک استفاده کنید چون هورمون هایی که به حیوانات تزریق می شود روی گوشت و محصولات آنها نیز تاثیر دارد. این هورمون ها روی هورمون مربوط به رشد، تولید مثل، عملکرد تیروئید و اشتهای انسان نیز تاثیر منفی می گذارند. استفاده از چنین محصولاتی عملکرد سوخت و ساز بدن را دشوار می کند، پس دفعه بعدی که به فروشگاه رفتید حتما به دنبال محصولات ارگانیک باشید.

۷. قبل از خواب مقدار زیادی کالری مصرف می کنید

این یکی از عادات غذایی است که بسیاری از ما داریم. دلایل متفاوتی برای این کار وجود دارد، در بعضی فشار بیش از حد شغلی و در بعضی جا انداختن وعده های غذایی باعث می شود شب ها این مقدار کالری از دست رفته را با پرخوری جبران کنند. وقتی اینقدر دیر وقت غذا می خوریم یعنی دیگر فرصتی برای پیاده روی نیست و یا نمی توانیم ۲ ساعت منتظر بمانیم تا غذا هضم شود. دلیل بروز چربی شکمی نیز همین است و این چربی برای سلامت بسیار خطرناک است. بهترین کار برای جلوگیری از چنین مشکلی این است که مقدار میان وعده ها در طول روز را افزایش دهیم. میان وعده های سالم احساس گرسنگی را کاهش می دهند، و سیر نگهتان می دارد. به مرور وقتی به خانه می آیید دیگر نیازی به زیاد غذا خوردن نمی بینید.

۸. عاشق غذاهای فرآوری شده هستید

غذاهای فرآوری شده حاوی مواد شیمیایی است. به همین دلیل است که این غذاها تازه می مانند و طعمی متفاوت دارند. گاهی این قوطی ها و کنسروها خیلی برایمان زمان می خرند. اما هوشمندانه این است که تا جای ممکن از این غذاها اجتناب کنید. مواد نگهدارنده موجود در این قوطی ها چربی شکمی را افزایش می دهد، و می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش دهد و سرعت سوخت و ساز را کاهش دهد. تا می توانید از غذاهای تازه استفاده کنید.

۹. اعتیاد به شیرینی دارید

من به شیرینی جات معتاد هستم و هنوز هم برایم سخت است که در برابر غذاهای شیرین مقاومت کنم. قند موجود در شکلات ها، شیرینی ها، کوکی ها و بستنی ها به سادگی جذب خون می شوند و سطح گلوکز آن را بالا می برند. این شیرینی سوخت و ساز را نیز متوقف می کند. بهترین راه برای مقابله با این هوس غذایی این سات که خود را با میوه ها مشغول کنیم.

۱۰. اهل آجیل نیستید

چرا آجیل ها از بهترین و سالمترین میان وعده ها به حساب می آیند؟ جوابش این است که آجیل ها سرشار هستند از پروتئین، و از همه مهمتر، چربی های غیر اشباع. این چربی ها انرژی آزاد می کنند، سوخت و ساز را افزایش می دهند، و کلسترول های بد را کاهش می دهد. پس حتی اگر اهل آجیل هم نیستید، مقداری از آن را با سالاد خود ترکیب کنید، و بخورید. تنها یک مشت آجیل برای یک روز کاملا کافیست.

۱۱. زیاد رژیم می گیرید

برنامه غذایی متعادل در کنار فعالیت ورزشی کمک می کند وزن کم کنید و چربی اضافی را بسوزانید. اما رژیم های غذایی شدید باعث بروز نتایج منفی می شود. اگر استفاده از کربوهیدرات را متوقف کنید و مرتب ورزش کنید در واقع جلوی فرآیند تولید عضله را نیز گرفته اید. کربوهیدرات ها انرژی آزاد می کنند و به سوزاندن کالری ها کمک می کنند. هرچقدربیشتر عضله داشته باشید ورزش نیز ساده تر می شود. باید در برنامه غذایی خود از کربوهیدرات های مناسب استفاده کنید. برای مثال یک فنجان برنج قهوه ای، سیب زمینی شیرین، غلات کامل، و یا نان سبوس دار.

۱۲. برنامه غذایی متعادلی ندارید

تقریبا بیشتر روزها برنامه غذایی مناسب و متعادلی را رعایت نمی کنیم. گاهی فقط مقداری پروتئین و کربوهیدرات و یا فقط کربوهیدرات، و یا ترکیبی از پروتئین، مواد معدی و کلسیم. اما نکته مهم این است که ما از همه این موارد به مقدار متعادل نیاز داریم.

پروتئین به رشد عضلات کمک می کند، در رشد کودکان نیز بسیار مهم است. سوخت و ساز بدن را تقویت می کند، و بدون اینکه به دنبال کالری اضافی بروید احساس رضایت می کنید. ویتامین های مهمی مانند D را می توانید از نور آفتاب و یا ماهی ها دریافت کنید. کلسیم نیز کمک می کند استخوان هایتان قوی بماند، و همچنین سوخت و ساز را تنظیم می کند. این غذاها را امتحان کنید:

غذاهای سرشار از پروتئین:

سفیده تخم مرغ، گوشت بدون چربی، آجیل ها، و ماهی

منابع سرشار از ویتامین D:

ماهی سالمون، و نور آفتاب

غذاهای سرشار از کلسیم:

ماست، شیر، پنیر، و دیگر لبنیات

۱۳. در ساعات مناسبی ورزش نمی کنید

صحر خیز هستید؟ اگر جوابتان بله است، کمی زودتر از خواب بیدار شوید و ورزش کنید. ورزش صبحگاهی به بهبود سوخت و ساز بدن کمک می کند و همچنین باعث آزاد شدن انرژی و فعال شدن ذهن برای باقی روز است. دیگر از یک ورزش چه می خواهید؟

۱۴. به داروها تکیه دارید

استفاده از مولتی ویتامین ها، قرص های کلسیم، کپسول های آهن، این دارو برای فلان و فلان بیماری، اگر همه این قرص ها را با هم ترکیب کنید متوجه می شوید قشنگ می توانند یک بشقاب را پر کنند. سعی کنید تا جای ممکن از خوردن داروهای غیر ضروری بپرهیزید. قبل از استفاده ی داروهای بدون نیاز به نسخه حتما با پزشک خود مشورت کنید. این داروها با روند متابولیک بدنتان تداخل ایجاد میکنند، کندش می کنند، و می توانند باعث کاهش انرژی شوند. برای مدت زمان طولانی از داروها استفاده نکنید. نظر پزشک خود را درباره راه حل های طبیعی و جایگزین بپرسید، مواردی مانند ورزش، برنامه غذایی مناسب و حتی مدیتیشن می توانند کمک کننده باشند.

۱۵. بد خواب هستید

مهم نیست که چقدر سرتان شلوغ است، و یا اینکه نگران این هستید که فردا به بچه ها چه غذایی بدهید، باید شب خوب بخوابید. توصیه می شود هر شب حداقل ۷ ساعت یا حداکثر ۹ ساعت خواب عمیق داشته باشید. کمبود خواب می تواند تا حدود زیادی سرعت سوخت و ساز را کاهش دهد. همچنین می تواند باعث افسردگی، بد خلق شدن، کاهش سوزاندن کالری، گرسنه شدن، ذخیره چربی ها، و لیستی از مشکلات دیگر.

برای فائق آمدن به بدخوابی قبل از خواب می توانید یک حمام آب گرم بروید و یا به موسیقی گوش دهید که آرامتان می کند. همچنین زیاد به آینده فکر نکنید سعی کنید هنگام خواب در زمان حال باشید.

ADS
ADS



منبع

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات