Thursday 8 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 32345
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 فوریه 2016 - 12:41
1 views بازدید

انتظارها به پایان رسید:کارت گرافیک هایی رویایی با Vulkan

بسیاری از کاربران پرفورمنس یک کارت گرافیم را تنها منوط به معماری،پردازنده گرافیکی،پردازنده اصلی سیستم،درایور و موتور بازی ها می دانند.این تصور تا حدودی درست است اما یکی از مهمتری پارامترهایی که در پرفورمنس نهایی و توان کارت گرافیک ها موثر است،دستورات کتابخانه و برنامه نویسی است.موردی مهم که دست نویسندگان برنامه را برای استفاده هر چه بهتر از سخت افزار باز می گذارد.   […]

انتظارها به پایان رسید:کارت گرافیک هایی رویایی با Vulkan

بسیاری از کاربران پرفورمنس یک کارت گرافیم را تنها منوط به معماری،پردازنده گرافیکی،پردازنده اصلی سیستم،درایور و موتور بازی ها می دانند.این تصور تا حدودی درست است اما یکی از مهمتری پارامترهایی که در پرفورمنس نهایی و توان کارت گرافیک ها موثر است،دستورات کتابخانه و برنامه نویسی است.موردی مهم که دست نویسندگان برنامه را برای استفاده هر چه بهتر از سخت افزار باز می گذارد.

 

AMD پس از فراز و نشیبی که از سال 2013 بر سر دستورات کتابخانه ایی خود مانند “Mntel” بود،در نهایت کار بر روی یک رابط جدید با نام “Vulkan” را آغاز کرد.هم اکنون اولین نسخه از این دستور برنامه نویسی در اختیار توسعه دهندگان و برنامه نویسان قرار گرفته است.از سوی دیگر انویدیا نیز به طور رسمی اعلام کرد که کارت گرافیک های مبتنی بر GPU های کپلر و مکسول این برند نیز از Vulkan پشتیبانی خواهند کرد و این مهم از طریق به روزرسانی در اختیار کارت گرافیک های هر دو برند (Nvidia و AMD) قرار خواهد گرفت.

Vulkan 1.0 همانطور که از نامش نیز پیداست،اولین نسخه از Vulkan است که به توسعه دهندگان و تولید کنندگان بازی امکان گذر از محدودیت ها و تنگناهای نرم افزاری را می دهد.این دستور نه تنها در ویندوز،بلکه در سیستم عامل های اندروید و لینوکس نیز قابل اجرا است. Vulkanدارای نشانه هایی از نقاط قدرتمند Mantel است که می تواند به عنوان یک مکمل Open GL نیز در نظر گرفته شود.Vulkan یک GPU را به منظور ارائه خروجی بهتر در برابر درخواست ارائه شده یاری می دهد و بدین ترتیب حذف مشکلات سنتی مانند گلوگاه های سخت افزاری را به همراه خواهد داشت.به عبارت ساده،یک کارت گرافیک قادر به اجرای بهتر بازی ها خواهد بود بدون آنکه در پی ضعف های نرم افزاری،از حداکثر توان سخت افزار استفاده ننماید.خبر دیگر که دارای جنبه های بسیار مهمی است،اعلام AMD مبنی بر پشتیبانی معماری های GCN است.AMD اعلام کرده است که معماری های GCN 1.0 به بالا قادر به پوشش Vulkan هستند.لازم به ذکر است که اولین نسخه انتشار یافته،در مرحله بتا است.

Vulkan یک API قدرتمند و کم بار است که به توسعه دهندگان امکان تفسیر کامل استفاده از تمامیت یک سخت افزار را ارائه می دهد.این سخت افزار می تواند یک GPU و یا یک SOC باشد.یکی دیگر از امکانات این API،استفاده از تمامی ویژگی های یک برنامه گرافیکی است.هنوز سخنی مبنی بر استفاده این دستور در کنسول های بازی وجود ندارد اما در صورتی که Vulkan به درون سخت افزار کنسول ها نیز نفوذ کند،می تواند نقش بسزایی در حذف محدودیت های آنها ایفا کند.در حال حاضر ویندوز های 7 به بعد از جمله مهمترین OS هایی هستند که قادر به حمایت از Vulkan هستند.از آنجایی که Khronos در نتیجه یک همکاری گسترده با گروه یا به عبارت بهتر کنسرسیوم Khronos به دست آمده است،موفقیت آن را می توان به طور کامل تضمین کرده و احتمال شکست این برنامه مانند Mantel بسیار پایین AMD در نهایت خوشحالی خود را از بابت تولید یک دستور برنامه نویسی ایده آل و همکاری با معتبرترین مراجع سخت افزاری،ابراز کرده است.

گیگر:

لینک مطلب

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 4
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات