Sunday 11 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 4386
تاریخ انتشار : شنبه 24 اکتبر 2015 - 9:49
7 views بازدید

اهمیت خواب در فصل سرماخوردگی

چرا در فصل سرماخوردگی، خواب از هرچیزی مهم‌تر است؟ فصل سرما به‌سرعت نزدیک می‌شود و همراه خود سرماخوردگی و آنفلوآنزا را می آورد. و شما باید ویتامین سی بیشتری مصرف کرده و مرتبا دست‌های‌تان را بشویید. اما یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا از سرماخوردگی و آبریزش بینی جلوگیری نمایید، داشتن خواب کافی شبانه است. مطالعات پیشین نشان داده بود افرادی که […]


چرا در فصل سرماخوردگی، خواب از هرچیزی مهم‌تر است؟

سرماخوردگی خواب sleep-flu

فصل سرما به‌سرعت نزدیک می‌شود و همراه خود سرماخوردگی و آنفلوآنزا را می آورد. و شما باید ویتامین سی بیشتری مصرف کرده و مرتبا دست‌های‌تان را بشویید. اما یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا از سرماخوردگی و آبریزش بینی جلوگیری نمایید، داشتن خواب کافی شبانه است.

مطالعات پیشین نشان داده بود افرادی که معمولا شب‌ها کمتر از شش ساعت می‌خوابیدند، نسبت به کسانی که دست‌کم هفت ساعت می‌خوابیدند، 4.5 برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرماخوردگی قرار داشتند. تحقیقات جدید هم نشان می‌دهد داشتن خواب کافی، می‌تواند به تشخیص و واکنش سریع‌تر سیستم ایمنی نسبت به باکتری‌ها کمک کند!

به این صورت که، سیستم ایمنی شما توانایی “یادآوری” این را دارد که قبلا با کدام باکتری‌ها و ویروس‌ها مواجه شده بوده، و این یادآوری به او در تشخیص و واکنش سریع‌تر نسبت به مواجهه دوباره با همان نوع باکتری یا ویروس کمک می‌کند.

تنها مشکلی که وجود دارد چیست؟ درست همان‌طور که عدم خواب کافی می‌تواند به حافظه شما آسیب بزند، کمبود خواب می‌تواند مانع به‌خاطر سپاری این واکنش‌های اولیه شود. این تا دیروقت بیدارماندن‌ها، نتیجه‌اش برای بدن شما این است که نخواهد توانست در رویارویی با همان باکتری‌ها و ویروس‌ها به سرعت واکنش نشان دهد. نداشتن خواب کافی، تنها به تضعیف حافظه سیستم ایمنی شما ختم نمی‌شود، خواب، تیماری طبیعی است و شیوه بدن برای درمان و ترمیم عملکرد ارگان‌ها، تثبیت عدم تعادل مواد شیمیایی، احیاء نواحی مغز که مسئول کنترل خلق و خو و رفتار هستند، و بهبود عملکرد. همه این‌ها آسیب خواهند دید اگر شب‌ها به‌قدر کافی نخوابید.

هرچند ممکن است یک سرماخوردگی عادی، زمینه جدی برای سایر بیماری‌های بالقوه نباشد، اما موجب کاهش کارآیی در حرفه‌تان شده و برای مدت طولانی شما را از ورزش و باشگاه دور نگه می‌دارد. و توجه داشته باشید که این یک اتفاق ناخوشایند است چون روند پیشرفت شما در تناسب اندام، سریع‌تر از آن‌چه فکرش را بکنید، مختل شده و زحمات‌تان به‌هدر خواهد رفت. ضمنا بیماری، خواب را هم مختل می‌کند، حتی یک شب خواب ناکافی می‌تواند خلق و خوی‌تان را بهم زده، به شعور و توانایی قضاوت‌‌تان لطمه زده و روابط‌ تان با هرکس دیگر را هم تحت تاثیر قرار دهد.

این‌طور فکر کنید که، اگر شما یک خواب خوب هفت یا هشت ساعته شبانه داشته باشید، یک تیر و دو نشان کرده‌اید!

Laghari

گیفت کارت سنتر



منبع

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 8
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات