Sunday 4 December 2016

بک لینک شاپ

کد خبر : 105765
تاریخ انتشار : شنبه 17 سپتامبر 2016 - 15:00
0 views بازدید

اهمیت پیگیری پیشرفت در رژیم لاغری

چگونه به بهترین نتیجه از رژیم لاغری خود برسیم؟ در این مقاله به بررسی اهمیت پیگیری پیشرفت‌ها در به نتیجه رسیدن رژیم میپردازیم: به گزارش آلامتو و به نقل از آی بانو؛ آیا شما مدتی طولانی برای کاهش وزن تلاش کرده اید و احساس می‌کنید همه چیز را امتحان کرده‌اید، اما چیزی بدست نیاورده اید؟ خوب این تنها مشکل شما نیست! من افراد زیادی را […]


progress-of-diet

چگونه به بهترین نتیجه از رژیم لاغری خود برسیم؟ در این مقاله به بررسی اهمیت پیگیری پیشرفت‌ها در به نتیجه رسیدن رژیم میپردازیم:

به گزارش آلامتو و به نقل از آی بانو؛ آیا شما مدتی طولانی برای کاهش وزن تلاش کرده اید و احساس می‌کنید همه چیز را امتحان کرده‌اید، اما چیزی بدست نیاورده اید؟ خوب این تنها مشکل شما نیست!

من افراد زیادی را دیده‌ام که موقعیت مشابه‌ای دارند. اکنون می‌خواهم نکاتی از سالم‌ترین افرادی که می‌شناسم با شما به اشتراک بگذارم: پیگیر پیشرفت‌هایتان باشید. پیگیر بودن می‌تواند یک محرک بزرگ قلمداد شود و کمک کند تا دریابید چه چیزی برای شما موثر است و چه چیزی نیست. با تمام شمارنده‌های کالری فانتزی و تناسب اندام موجود در بازار، پیگیری پیشرفت می‌تواند سخت‌تر از آن‌چه واقعا هست، شود. توصیه من در مورد نحوه انجام درست آن است که عبارتند از:

اهداف خود را تعیین کنید

تعیین هدف بخش کلیدی کاهش موفقیت آمیز وزن و برگشت به مسیر سلامتی می‌باشد. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا افکارتان را درمورد آنچه در تلاش برای بدست آوردنش هستید، سازمان‌دهی کند و اجازه می‌دهد تا گام‌های واقعی برداشته تا به هدف برسید. وقتی کاملا واضح است که کجا می‌خواهید بروید و چه مسیری را در پیش دارید، تغییر مسیر بسیار ساده می‌شود. هدف، انگیزه ایجاد می‌کند، زیرا خط پایانی فرضی ساخته‌اید که برای رسیدن به آن تلاش می‌کنید و هنگامی که به آن دست یابید می‌توانید جشن بگیرید.

چرا پیگیری مهم است

داشتن هدف به خودی خود کافی نیست. باید راهی برای پیگیری پیشرفت‌هایتان به‌سوی هدف داشته باشید. عدم وجود یک یادآوری‌کننده در طی مسیر شما را از روند پیشرفت غافل می‌سازد و بالطبع متوجه نخواهید شد که تا چه حد به هدف نزدیک شده‌اید. اجازه دهید بگویم، اگر ندانید کارهایی که انجام می‌‌دهید شما را به سمت جلو هدایت می‌کند یا به عقب برمی‌گرداند، با انگیزه ماندن دشوار می‌شود. متاسفانه، فقط حافظه و احساس کلی کافی نیست. پیگیری ذهنی منجر به از دست رفتن دستاوردهای کوچک یا تنگناهای موثر می‌شود.

پیگیری فقط محدود به کالری‌ها نیست

بنابراین سوال این است، باید پیگیر چه چیزی باشید؟ رایج‌ترین پاسخی که شنیدم کالری و وزن است، اما حقیقتا به هدف بستگی دارد. با دقت در مورد آنچه که اندازه ‌می‌گیرید فکر کنید. دنبال کردن یک چیز اشتباه ممکن است موجب شود تا برنامه‌ای که در سایر بخش‌ها دارید نیز را از دست برود. برای مثال، ممکن است هدفی درمورد خوردن میوه و سبزیجات بیشتر به ‌عنوان بخشی از برنامه کاهش وزنتان داشته باشید. اما در راستای پیگیری وزنی که کم کرده‌اید، باید به مقدار میوه و سبزیجاتی که می‌خورید نیز توجه کنید. اگر کارت امتیاز حاکی از بهبود رژیم است، پس تغییرات مثبتی ایجاد کرده‌اید حتی اگر مقیاس‌ها خیلی تغییر نکرده باشد. پیشنهاد دیگر برای اندازه‌گیری و پیگیری می‌تواند شامل زمان و مسافت، مقدار وزنه‌ای که در باشگاه بلند می‌کنید، عملکرد بدن، سن واقعی شما، دور ران و مجموعه‌ایی از همه چیز‌های دیگر باشد.

شیوه مشابه را حفظ کنید

پیگیری پیشرفت به انتخاب شیوه‌ی صحیح انداز‌ه‌گیری ختم نمی‌شود. گام مهم بعدی، حفظ انداز‌ه‌گیری به روشی مشابه است. اگر برای کاهش وزن دور کمرتان را اندازه‌گیری می‌کنید باید اندازه‌گیری را در همان موضع با لباس‌های یکسان و با متر مشابه انجام دهید. حفظ سیستم ثابت اندازه‌گیری کمک خواهد کرد تا تغییرات را حس کنید، حتی اگر آن‌ها خیلی محسوس نباشد. اگر ابزار را تغییر دهید، مثلا به جای متر از خط‌کش استفاده کنید، از یک ‌سری تغییرات مهم غافل می‌شوید. اندازه‌گیری‌های نادرست ممکن است باعث شود تصور کنید پیشرفت شما کم شده یا حتی معکوس شده است حال آنکه حقیقت چیز دیگریست.

از داده‌هایی که به نفع شماست، بهره ببرید

فراتر از حس موفقیتی که پیگیری مسیرتان به شما می‌دهد، فکر می‌کنم ارزش واقعی پیگیری در این است که چه چیزی موثر است و چه چیزی نیست. اگر اندازه‌گیری درستی را انتخاب کنید و در چگونگی انجام آن ثابت‌قدم باشید، اطلاعات به شما می‌گوید چه چیزی موثر و چه چیزی موثر نیست. ممکن است تعجب کنید که انجام روزانه‌ی بخشی از برنامه ۶۰ ثانیه‌ای، شکم شما را لاغر خواهد کرد. حدس بزنید چگونه؟ پیگیری به شما اجازه می‌دهد تا هدف‌گذاری کنید (شکم لاغرتر)، جایگاه اندازه‌گیری را انتخاب کنید (دور شکم روی ناف)، شیوه‌ی اندازه‌گیری را انتخاب کنید (با یک متر بدون لباس) و آن را برای مدت طولانی دنبال کنید تا عملکردتان را مشاهده نمائید. اگر موثر بود، ادامه دهید! اگر نه، دنبال سایر ایده‌ها باشید.

برای شروع حاضر هستید؟ گام‌های ساده‌ای که در زیر آورده شده را دنبال کنید و پیگیر باشید!

  1. بنشینید و لیستی از دو یا سه هدف تهیه کنید و بعد دو یا سه مورد که برای رسیدن به هدفتان به شما کمک می‌کند را در زیر آن یادداشت کنید (آن‌ها می‌توانند کارهایی که شما در حال حاضر انجام می‌‌دهید باشند).
  2. به هدف و گام‌های واقعی که نوشتید توجه کنید و چند نکته‌ی کوچک برای هر مورد یادداشت کنید که پیگیری پیشرفتتان را نیز در خود جای دهد.
  3. کنار هرکدام از موارد، معیارهای دقیقی که به هدفتان کمک می‌کند، یادداشت کنید.
  4. همه آن معیارها را ذخیره کنید. این ذخیره‌سازی می‌تواند روی تلفن، در دفترچه یادداشت، کامپیوتر و یا هر جای دیگری در نزدیکی جایی که اندازه‌گیری‌ها را انجام می‌دهید، باشد.
  5. در طول زمان این روند را ادامه دهید و ببنید چه چیزهایی تغییر می‌کند.

ADS



منبع

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات